Insaideris: Vagystės iš vairuotojų ir Valstybės schema

                         2018, sausio 21, 14:34 | Sarmatas.LT
-

Krovininis automobilisinfa.lt Redakcija gavo skaitytojo, dėl daugeliui suprantamų priežasčių panorusio išlikti nežinomu, laišką, kuriame aprašoma situacija tolimųjų krovinių pervežimų sektoriuje. Laišką pateikiame netaisytą, toks, koks yra:

Pradėkime nuo darbo sutarties

Visur vairuotojai priimami vairuotojais – ekspeditoriais (prof. kodas 832204), o ne tarptautinių pervežimų vairuotojais (prof. kodas 833209), nors dirbs jie būtent tarptautiniuose reisuose. O juk tai – skirtingos pareigybės, atsakomybė,apmokėjimas, darbo laiko apskaita ir tt. Iš čia ir DS, kuriose terodoma 40 val darbo savaitė!

Vairuotojams taikoma suminė darbo laiko apskaita neleidžia dirbti daugiau 12 val. per parą, o ilsėtis – mažiau 11. Atitinkamai numato 48 darbo val. per savaitę ir ne mažiau 35 val. savaitgalio poilsį. Tačiau vairuotojai verčiami dirbti maksimalų EEB reglamento leistą darbo laiką po 13 ir 15 val.,kas sudaro 84 darbo val. per savaitę ir minimaliai ilsėtis 3 naktis tik po 9 val. ir tik 24 val. vieną, o 45 – jau sekantį savaitgalį. Be to, EEB reglamentas juk leidžia dirbti ilgiau esant būtinybei jų vairuotojui grįžti penktadienį į garažą,kad savaitgalį ilsėtųsi namie. O mūsiškiai – verčiami 6 savaites kasdien pažeisti LR DK ir DS nuostatas! Jokio papildomo apmokėjimo už tai jie negauna! Kaip ir negauna už naktinį ir šventinį darbą. Nes atlyginimo ir atostoginių jie negauna iš viso!

Koks gi įteisintas atlyginimas?

Įmonės „rodo“ oficialioje buhalterijoje, kad vairuotojui mokama 1,3 MMA + 1 euras / mėn. brutto. Nes, jei mažiau – įmonei būtų apmokestinamas 15% komandiruočių dienpinigių fondas. Iki 2018.01.01 tai sudarė 495 eurus brutto arba 414,07 po mokesčių. Dalis įmonių sumoka tik įmoką Sodrai, to atlyginimo neišmokėdamos. Kita dalis įmoką Sodrai sumoka tik komandiruotės laikotarpiu, o po 4 ar 6 savaičių darbo, per beveik 2 arba beveik 3 savaičių buvimą namie formina „nemokamas“ atostogas, taip pavogdamos ne tik atlyginimą, bet ir darbo stažą. Atostoginiai „dingsta“ visose įmonėse. Nesunku pasiskaičiuoti, kiek įmonės „sutaupo“ per mėnesį, metus, žinant jų vairuotojų skaičių. Ir tikrai neparodysite niekam kitos tokios šalies, kur tarptautininkas vairuotojas uždirbtų vos 1,3 MMA, dar prarasdamas ir trečdalį darbo stažo!!! Nėra tokios!




Realiai gi egzistuoja dvi „žodžiu sutartos“ mokėjimo formos: už nuvažiuotus kilometrus arba dirbtas dienas. Ir štai čia – prasideda žaidimas su komandiruočių dienpinigiais. Kaip žinia, paeiliui būdami finansų ministrais, ponai D.Grybauskaitė ir A.Butkevičius parengė vyriausybės dokumentą dėl komandiruočių dienpinigių mažinimo iki 50%. Panelė V.Blinkevičiūtė jį pasirašė, paleisdama vogimo mechanizmą… Netrukus po to, per krizę prasidėjęs masinis ukrainiečių ir baltarusių įdarbinimas, išmėtant į gatvę vietinius, rodo, kad minėtas įstatymas tyčia rengtas atlyginimų ir dienpinigių vogimui! Ir, kad jo autoriai puikiai žinojo, jog įmonės iš žmonių vogs pajamas, o per dvigubas buhalterijas, rodydamos, kad „išmoka viską 100%“ – didins nesamas sąnaudas, mažins pelnus ir vogs biudžeto mokesčius!

Juk niekas nesukontroliuos realių užsieniečio pajamų! Mažėjant laisvų darbo vietų, su ta pačia schema buvo priversti sutikti ir vietiniai darbuotojai. Deja, godumas beribis! Kartu su dalimi dienpinigių pradėjo „dingti“ ir atlyginimas! O tam „pateisinti“ buvo įvesta visokių neoficialių, niekur nereglamentuotų „atskaitymų“.

Renkamas „užstatas“ galimai „žalai padengti“ – tik maža to dalis. Tokios įmonės, kaip UAB „Kamida“, „Jontransa“ – įsigudrino darbinantis pateikti pasirašyti neprotestuotinus vekselius įmonės savininko naudai! Pirmoji duodavo 20 tūkst litų (iki euro) sumai, antroji buvo pakliuvusi į TV laidas dėl tų vekselių, bet sumų aš nežinau. Tokiose, atsiprašant, įmonėse, vogė iš vairuotojo kiek leidžia fantazija, o jei jis norėdavo išeiti – paleisdavo eigą vekseliui!

Draudimas

Draudimų franšizės. Neįsivaizduoju idioto, kuris draustųsi su tūkstantinių dydžių franšize! Vežėjams gi – tai nuolatinė praktika… Nes galima atskaičiuoti iš kvailoko vairuotojo. Būta praktikoje, kada įmonė gaudavo draudimo išmoką ir dar antra tiek iš vairuotojo. Realiai juk niekas nežino kokia ta sutartis ir franšizė iš tikrųjų! Niekas to vairuotojui nepademonstruos. Iš čia sekanti gudrybė, kai atskaičiuojama už įbrėžimus siauruose keliuose, kuriais verčia važiuoti dėl jų pigumo, sudaužytus veidrodžius ir tt. Dažniausiai įbrėžimai ir įlenkimai už kuriuos jau sumokėjo vairuotojas, nėra taisomi ir vėliau dar už juos sumoka ir kiti! Užtenka persikabinti puspriekabę ar pasikeisti vilkikais naktį ar jų neplovus, kad nepastebėtum esamo defekto. Ir jis – „tavo“!

Mašinos komplektuojamos įrankių komplektu. Besikaitaliojant iš rankų į rankas, atliekant parkinguose smulkų remontą, dalis jų sulūžta, pametama. Jei grįžus į garažą pridavinėji mašiną ir kažko nėra – atskaito. Kaip savotišką atskaitymą galima traktuoti tai, jog įmonės neaprūpina vairuotojų GPS prietaisais, darbo telefonais, darbo drabužiais ir apsaugine avalyne. Nors tai privalu pagal DS, dažniausiai vairuotojai tai turi savo. Tačiau tai neatleidžia nuo SIM kortelės asmeniniame ragelyje „pokalbių limito“, kai už darbo pokalbius dar ir atskaičiuojama, nes „viršijai“! Ar „neoperatyviai“ vairuodamas atrašei sms…

Įdomus dalykas vyksta su įmonių komerciniais mokėjimais ir baudomis! Jei reiso metu reikia naudotis perkėla traukiniu, autoserviso paslaugomis, jei gaunamos baudos už perkrovas, kabotažą ir pan. – įmonė sumas jų apmokėjimui perveda į … asmeninę vairuotojo banko sąskaitą!!! Kad jis apmokėtų tai savo banko kortele! Kaip taisyklė, pervedimo paskirtis rašoma kaip atlyginimo ar dienpinigių avansas! Ir dar tvirtesnė taisyklė, kad grįžus vairuotojui siūloma „pasidalinti išlaidas
per pusę“ arba jis siunčiamas „ant trijų raidžių“! Net turėdamas kvitus neįrodysi, kad tų pinigų sau tu nepasisavinai! Jokių instancijų tai nedomina!

Darbo jėgos nuoma

Didžiule darbuotojų bėda virto vadinamoji „darbuotojų nuoma“, kai lietuviška įmonė vairuotoją „išnuomoja“ užsienio įmonei. Kur dingsta atlyginimų skirtumas – spėlioti nereikia… Tokiais atvejais savo pinigų dar tenka gerokai palaukti, nes lietuvaičiai meluoja, kad neatsiskaitė užsieniečiai, o pastarieji tvirtina,kad pinigai pervesti tavo šefui. Kažkada gausi, jei iš viso nedings…

Net jei esi sutaręs įkainį už dieną ir įmonė pasitaikė ne akiplėšiškai vagianti,visos sumos vis tiek nemokės! Nes už kelionę iki vilkiko kur nors Prancūzijoje ar iš jo į namus – nėra mokama! Vairuoji mikroautobusą už dyka! O tai – 3 darbo dienos komandiruotėje ir nei atlyginimo, nei dienpinigių! Negana to! Jos dar skaičiuojamos į namie būtą, tų 2 ar 3 savaičių laiką! Jei dirbama 4 savaites, komandiruotė trunka 31 dieną, moka – už 28. Jei 6 savaites – 45 dienos už 42.

Taip vairuotojai prievartaujami dirbti kuo ilgiau, kad būtų sumažintas „praturistautas už dyka“ dienų skaičius metuose. Beje, jei vadyba nesugeba ar nenori surinkti vilkikų, kurių vairuotojai keisis, į krūvą – tokių dienų skaičius gali gerokai viršyti 3. Gaunasi visa ekskursija po Europą, paromis sėdint be miego ir net padoraus valgio.

Sunaudotas kuro perviršis

Na ir pats ekstremaliausias iš atskaitymų – „už pereikvotą kurą“. Čia būtina paminėti, kad jokių „degalų sąnaudų normų“ oficialiai neegzistuoja! Jų nėra nustatę nei gamintojai, nei dileriai, nei specializuoti servisai! Jas išgalvojo mūsų vežėjai. Išgalvojo tokias, kad vairuotojai priversti pirkti trūkstamus degalus iš kolegų, kurie sutaupė. Kitaip – bus atskaičiuota brangiausiu europiniu tarifu, nors dažnai tie degalai … būna rusiški! Į vilkikų bakus negalima talpinti daugiau 1500 litrų. Taigi, bakai montuojami artimo tam dydžio. Su tokiu kiekiu degalų vilkikas gali nuvažiuoti iki 4500 km ir tai užims daugiau nei savaitę laiko! Pagaliau, net jei tie degalai iš ES šalių, įmonė juk susigrąžina už juos PVM ir net akcizus! O štai vairuotoją – nubuožina didžiausia mažmenine kaina…

Apart šių neteisėtų „atskaičiavimų“, egzistuoja ir begalė vairuotojui primetamų nepriklausančių jam neapmokamų darbų. Jis privalo vesti ne tik degalų, ridos, piniginių lėšų apskaitą, bet ir pildyti kelionės lapus, ataskaitą, CMR važtaraščius, neretai pats krauti prekes, tvirtinti krovinius, saugoti nuo ES masiškai išplitusių vagysčių TP, krovinį ir degalus, atlikti smulkų remontą, pasikeisti pradurtą ar sprogusią padangą. Už kurią, beje – dar ir atskaičiuos! Dokumentų pildymas, skaičiavimai, adresų paieška, sargyba – atliekami savo poilsio laiku! Juk nepadarysi to vairuodamas ar kraudamasis. Čia primenu : dažnai visam poilsiui lieka vos 9 val per parą, iš jų miegui – puiku, jei lieka 6. Be to, toks dalykas, kaip važtaraščių rašymas pačiam, vairuotojui gresia atsakomybe!

Yra toks terminas „neutralūs važtaraščiai“, kada vežama … kontrabanda. Vėlgi, bandymas naktį nuvyti vagis, ne vienam baigėsi karstu ir kolosaliomis parsigabenimo išlaidomis artimiesiems, nes įmonės įprastai nuo to „nusiplauna“. O ir kraunant bei tvirtinant krovinį, ką įstatymiškai privalėtų daryti siuntėjas – dažnos traumos. Keista, kai tiek pareigų telpa į 1,3 negaunamo MMA…

Galima paminėti tokius netiesioginius nuskaičiavimus, kada vairuotojui „nubraukoma“ dalis jo nuvažiuotų kilometrų, „matuojant liniuote žemėlapyje“ atstumus tarp paskirties taškų. Ne tik nesumokama už juos, bet ir atskaičiuojamas „pereikvotas kuras“. Arba varymą važiuoti nemokamais „briedkeliais“, kur dažniausiai tranzitas draudžiamas, o baudas – moka vairuotojas. Jei ir negaus baudos, tai juk per dieną nenuvažiuosi tiek, kiek autostrada! Taip prarasi dalį apmokėjimo
už kilometrus, o ir degalų tokie keliai pareikalauja daugiau. Betgi už degalus atskaičiuos iš jo, o kelių mokesčio – nėra nuo ko atskaičiuoti! Ir jau ciniškiausia apgavystės forma – vairuotojo sveikatos ir gyvybės draudimas, naudos gavėju įrašant įmonės vadovą! Nors, reta įmonė apdraudžia iš viso…

O dar įdomiau, kai įmonės apgaudinėja ES kontrolės institucijas, rašydamos raštus, kad vairuotojui moka už šį visą cirką 10 eurų valandai! Žinant, kad EEB reglamentas tik oficialiai vairuotojui leidžia dirbti 336 val. per mėnesį – iš vilkikų kabinų pasipiltų milijonieriai! Įdomu, jei paprastas žmogelis taip klastotų faktus ir dokumentus – kiek jam reikėtų sėdėti!? Deja, vežėjas – nesėdės! Jei sakykime, tūla „Girteka“, nesumokėtų savo 8300 vergų tik į rankas priklausančio
414,07 euro / mėn. atlyginimo, ji per mėnesį „sutaupytu“ 3 436 781 „juodą“ eurą!!! Tik per 1 mėnesį! Čia prezidentus su valstybėmis gali nusipirkti, o nebe įstatymus, teismus, partijas ir kontroles…

Vietiniai apvagiami mažiau, nei užsieniečiai vairuotojai

Beje, bet kas iš vairuotojų patvirtins, kad ukrainiečiai apvagiami daug labiau, nei vietiniai. Būtent tuo paaiškinama, kad „nuolat katastrofiškai trūkstant vairuotojų“ į darbą nepriimami vietiniai! Vieni nuo 40 metų „per seni“, kiti,už maždaug 5000 eurų ką tik išsilaikę kvalifikacijas – „neturi patirties“! O štai 45 metų Ukrainos atsargos praporščikai su pirktomis teisėmis – pats tas! Jiems net 95 kodo pažymėjimus įmonės nuperka be jokių kursų…

O juk dar yra vairuotojai, dirbantys po Baltijos valstybes ar vietiniais reisais Lietuvoje. Savivarčių, miškavežių, benzinvežių vergai, vasarą važiuojantys po 18 valandų „non stop“, su dešrigaliu tepaluotoje saujoje, už 8 cnt / km… Remontuojantys visiškus laužus už dyka purve, perkantys net darbo pirštines ar druską savivarčių kėbulams laistyti, kad neprišaltų… Žiemą „einantys nemokamų“, be socialinių garantijų ir stažo…

Polišinelio paslaptis

Galima lažintis iš „rusiškos ruletės“, kad šitai puikiai žinoma visiems iki šiol seimams, prezidentams, vyriausybėms, LR europarlamentarams, STT, FNTT, VMI, VDI, medijoms ir kitoms institucijoms. Ir kaip sakė garsus politikas : „kas galėtų paneigti!?“… Juk į tokius postus nepakliūna kvailiai. Vadinasi, lieka viena priežastis – visiems … žlugdyti Valstybės ekonomiką naudinga materialiai!

Šią situaciją tikrai galėjo pagerinti ES struktūrų kontrolė! Deja, užuot pradėjus kontroliuoti, kiek įmonės perveda uždarbio į vairuotojo banko sąskaitą, buvo nueita poilsio viešbučiuose keliu, kas dar labiau apsunkino vairuotojų padėtį. Vadinasi, ES „rūpestis vairuotojais“ – tėra mitas, kuriuo pridengtas skatinimas juos emigruoti pas Vakarų išnaudotojus! Pigių vergų, o ne sąžiningos konkurencijos ieško ir Vakarų „gelbėtojai“.

Linkiu visokeriopos sėkmės!
Pagarbiai
Antanas

infa.lt

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena, mintimis ar video siužetu!

Sarmatai

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Atsiliepimų 22

  1. Dalia says:

    Gerai, kad tokius dalykus viešinate. O, tai gyveni sau žmogelis ir manai, kad tik tavo darbo srities darbuotojus visaip išnaudoja ir pasinaudoja…

  2. Simas Simaitis says:

    Baisiausia tas, kad tave išnaudoja tavo tautietis, ne svetimas, nė prašalaitis, o būtent tavo tautietis. Vakar stovėjo, galbūt, prie televizijos bokšto, gynei su juo „laisvę“, o šiandieną žiūri tau į akis ir sako: atsiprašau, bet tu daugiau nevertas, kiek tau duodu ir tai per daug. Man reikia savo šeimą maitinti, o tau užteks ir tiek.
    Neįsivaizduoju kaip galima sau taip „išsioperuoti“ sąžinę, kad paskui, kiaulės akimis žiūrėti į tave nemirksint ir paduoti „trupinius“, tavo kruvinu prakaitu uždirbtus. Be sąžinės graužaties kiša ranką tau į kišenę.

  3. konkurencijos nėra says:

    LGBT ynas…

  4. socialistas says:

    Kapitalizmas gimdo gobšumą ir „išoperuoja“ sąžinę, nes pagrindine vertybe tampa pinigas. Bet patys norėjot socialinę lygybę – socializmą iškeisti į socialinę nelygybę – kapitalizmą. Ar kas nors iš jūsų gynėte socializmą devyniasdešimtaisiais??? Ne! Tad turite tai ko už ką kovojote ir ko nusipelnėte.

  5. Simas Simaitis says:

    Ach. Tik jau nereikia man postringauti apie brolybę ir lygybę. Tipo visi lygūs. Tamsta painiojamas žmonių dirbtinai sukūrtus -izmus su Gamtos dėsniais. Nuo senų laikų visa Eurazija gyveno pagal bendruomenės įstatymus ir joje nebuvo vietos žmogaus išnaudojimui žmogumi.

  6. Algirdas says:

    Tautietis išnaudotojas čia ne prie ko. Lietuva ne visada vadinosi Lietuva, lietuviai ne nuo amžių vadinosi lietuviais. Lietuva dar visai neseniai buvo išlieta (sulieta, sulydyta) iš tokios pat pasaulėžiūros, sarmatlyvų, sąžiningų, dorų žmonių. Juos suvienijo požiūris. Išnaudotojas negali vadintis tautiečiu nes jo požiūris jau pasikeitęs, jis nėra lydinio dalis, jis rūdis-atskala. Prireiks ir vėl bus išlietas naujas lydinys, ir tautybė čia bus joks ne rodiklis, kalba, beje, taip pat.

  7. Pestininkas says:

    Pagarba autoriui! Deja tokios blogybės ne vien pas vežėjus, panašūs „bajeriai“ daug kur. Taigi kai vienas „žmogus su liemene“, viėšai sakė kad „sąžinė, ne šio pasaulio dimensija“!?… Taip ir yra, bet blogį reikia viešinti, vienareikšmiškai! Noriu paantrint Simui, kad sssr laikais, taip pat lygybės nebuvo, bet darbuotojui teisybę kartais skundais pasiekti buvo galima, nes pats žinau kelis atvejus, kai darbuotojui parašius skundus, buvo atsiųsta komisija, kuri pastate įmonės vadovybę i vieta,ir viėšai! Bet dabar problema manau tame, kad žmogus dažnai nekelia jokių padorumo kriterijų nei sau, nei aplinkiniams. Deja jau taip ira. Ko gero tragedija tame, kad mes visi kalti, kad tokie reiškiniai mus supa! Linkiu jums visiems sąmoningumo!

  8. Alvydas says:

    Neveš lietuviai, vež ukrainiečiai, baltarusiai, kaip gamins kinai ar indai ir t.t. Daug čia nepapūsi. Neprilygsim vokiečiams, jie visada samdys pigiau.

  9. konkurencijos nėra says:

    Visų laukia atpildas-ir Jis bus Teisingas!

  10. Simas Simaitis says:

    O kas spręs, kas yra teisinga, o kas ne? Bendruomeninės santvarkoje budeliu buvo tas, kuris pareikštavo priekaištus. Tamsta „komentarų nėra“ Jūs būsime tuo „teisėjų“, kuris baus, neš tą „tiesą“?
    O kas yra ta tiesa? Kiekvienas ją supranta savaip.

  11. Algirdas says:

    Neteisk ir nebūsi teisiamas.

  12. konkurencijos nėra says:

    Čia ir bėda, kad Tiesą supranta kiekvienas savaip.
    Tiesa yra viena ir nekintanti!

  13. Vytas says:

    Sarmatai, nepatingėkite, persiuskite šį rašinį visiems seimo nariams, Vyriausybei bei „didžiausiai“ kovotojai su korupcija Lietuvos prezidentei. Visai neblogai būtų, jei su autoriaus sutikimu toks straipsnis atsirastu „vakaro žiniose“ ar“Respublikoje“. Žinoma, patikrinus faktus.

  14. Svetimas says:

    Mielieji niekad niekas nevyko gero paprastam zmogui.Visiska utopija pasiekti lygybe gyvenime.Nesivarginkite cia sis straipsnis tik garui nuleisti kas pasipiktins tokia neteisybe.Nepajudes is vietos sios neteisybes nagrinejimas.Verslas turi nupirkes istatymu leidejus..

  15. Romanas says:

    P. Svetimas – pakomentavote teisingai , tačiau rankų nuleisti nereikėtų . Nėra tokios padėties iš kurios nebūtų išeities !

  16. Dainius V says:

    Blogumas tame,kad jeigu visi Lietuvos tolimųjų reisų vairai nutartų neitų dirbti į tokias įmones,tai duodu 1000%garantiją,jog trečdalis iš jų jau kitą rytą(prisidengdami alkanomis vaikų akimis) nulėktų darbintis .Tokia realybė : lietuviai Lietuvoje jau seniai nebeturi vienybės jausmo ir tik neišvengiamos mirties pavojus priverstų tūlus tautiečius susivienyti.Apie emigravusius net neužsimenu,nes itin retas paliks savo įšildytą guolį ir rýšis grįžti palaikyti čia esančius.Štai tokia yra realybė visuose gyvenimo sferose,kaip teisingai pastebėjo bratka pestininkas.

  17. Simas Simaitis says:

    Ponas Dainiau, o su Jūmis ne kitaip? Tamsta neturite jokių įsipareigojimų savo šeimos atžvilgiu? Alkanos vaikų ar piktos žmonos akys nežiūri į tamstą dieną prieš algos gavimą? Kas trukdo Jums tapti „kelrode žvaigžde“? Baimė, žinių trūkumas, priešo įvaizdis, emigrantų pavidale? Kas gi?
    Čia be ironijos, tiesiog norėčiau žinoti, kad galėčiau geriau suprasti Jūsų poziciją.

  18. Dainius V. says:

    Paaiškinsiu Simai.Reikalas tas,kad tikrai neturiu nei vienos banko kortelės,jų atsisakiau jau prieš porą metų.Algos man niekas nemoka,nes dirbu pats sau ir su savimi ir už savo darbą, su retomis išimtimis, gaunu grynais pinigais ,nes tokia būna mano darbo atlikimo klientui sąlyga.Vaikų aš neturiu,todėl nei alkanos nei sočios akutės į mane nežiūri.Yra keturkojų augintinių sodyboje,nes labai myliu gyvūnus,ypač vilkšunius.Aš gyvenu laisvą gyvenimą kiek tas įmanoma būnant tarp žmonių.Esu pilnai apsirūpinęs tuo,ko man reikia tokiam gyvenimui ir man nieko netrūksta,nes neturiu įpročio vaikytis madų ar pusryčiams valgyti juodus ikrus .Dabar toliau.Prieš dabartinį šį mano būvį buvo toks 15 metų periodas,kada per kelias įmones Vilniuje dirbau transporto,logistikos srityje..Štai iš kur su tokiu įsitikinimu parašiau apie tolimųjų reisų vairuotojus,nes tam tikras kiekis vairuotojų dirbo man.
    Dėl dabar užimamos veiklos daug keliauju ir bendrauju su svetur gyvenančiais tautiečiais,tiesą sakant,net pats specialiai ieškau tam progų. Ir čia Simai esi neteisus,teigdamas esą lietuvis emigrantas man priešas: nieko blogo omenyje neturiu.Tačiau mane smarkiai glumina beveik visų sutiktų požiūris į esamą situaciją: jie vargšai nuskriaustieji,nes turėjo(!) palikti gimtines,tačiau tuo pačiu ir kokie šaunuoliai(!),nes išvažiavo ir įsitvirtino,Lietuvoje pragyventi jie nesugeba ,nes jų poreikiai yra didesni už esamas galimybes.Aišku ,tai yra tiesa.Mūsų gamtinėmis sąlygomis dar nei vienas nesugeba išgyventi be stogo virš galvos,maisto,šilumos ir vandens ir tam tikrų patogumų kūnui ir sielai.Visam tam reikia pinigų.Va čia ir prasideda.Kai kurie trokšta grįžti,įsigyti nedidelį jaukų namelį ir auginti bites savo sveikatai ir malonumui,čia kaip pvz.Bet didžioji dauguma rezga ambicingus planelius,kaip jie grįžę kurs verslus ,išnaudodami čia esamą nedarbą ir menką užmokestį ir vienintelis jų rūpestis yra sekimas naujienų kada Lietuvoje atsiras tinkamos sąlygos kurti smulkų ir vidutinį verslą.Dabar gi tai vyksta atvirkščiai,visi žino,kad valdantieji visų partijų dirba tik stambiam verslui.Toks emigrantų požiūris stačiai mane biesina: taip,jie lietuviai,to neatsižada,tačiau negrįš tol,kol čia bus netvarka ir valdžios savivalė.Taigi ger. oponente dabar tu man paaiškink : kaip ir kas pasipriešins valdžių vykdomam krašto naikinimui,jei visi išvažiuos ir lauks geresnių laikų? Žvelgiant iš tokių pozicijų išvažiavusieji kada nors sulauks to,kad Lietuva vadinsis kokia LinCinDziao ir juos pasitiks mažaūgiai gelsvaodžiai VIETINIAI gyventojai.Neklausk manęs,ką aš darau dėl savo krašto ,tu ne man ne kunigas,o šis portalas ne bažnyčia.Darau ir daug.Ir man nesvarbu tu tiki manimi ar ne.Pabaigai pacituosiu šią vieno įžymaus lietuvio nuomonę apie emigrantus: „…XIX amžiaus pabaiga – pasirink, kuo nori būti – lietuviu, vokiečiu, lenku ar rusu… Sovietmetis – pasirink – lietuvis esi, ar homo sovieticus? Šiandien vėlgi – ar lietuvis esi, ar naujasis europietis?..Atsimenate sovietmetį? Anuomet turėjo puikius krepšininkus, kurie, kaip įprasta buvo sakyti, šlovina Tarybinę Lietuvą. O štai vakarų žurnalistai juos girdavo šitaip: „Gerai jūs, rusai, krepšinį žaidžiate“. Mūsų krepšininkai visi kaip vienas atsakydavo: „Mes ne rusai, o lietuviai“. Retorinis klausimas: kiek procentų ten buvusių vakariečių suprasdavo, ką jie tuo nori pasakyti?.. Ir štai atėjo diena, kai Lietuva tapo nepriklausoma. Tie patys krepšininkai laimėjo olimpiadoje medalius ir visuotinai nuskambėjo: Lietuva. Įdomu, kiek procentų mūsų visuomenės suprato, kad tik su šiuo laimėjimu Lietuvos krepšininkai pagaliau tapo medžiais, lig tol buvę tik trąšomis? Juk medžiu tampi tik tą akimirką, kai virš tavosios šlovės kyla tavo šalies vėliava ir skamba tavo valstybės himnas. Jei šito nėra, gali būti toks pat puikus meistras, bet teliksi trąša, kurianti kitos tautos ir valstybės šlovę ir garbę“ citatos pabaiga ir tokia mano nuomonė.

  19. kostas says:

    Sveiki vairai, na , net nežinau pirmo mintys ir teiginiai matyt po sunkių pagirių… kam tada dirbi tokioje įmonėje, kai tikrai Lietuvoje yra įmonių , kuriose galima dirbti ir užsidirbti tik noro ireikia, pats buvau Anglijoje ir teko ten padirbėti penketą metelių, bet grįžau į LT čia jau trys metai dirbu vairu ir tokių nesamonių neteko patirti, aišku visko būna, bet visalaik su šefu randam sprendimą, tad mažiau dejuok o pradėk dirbti …įpratę tik kitus kaltinti..

  20. Simas Simaitis says:

    Ačiū, Dainiau, už atvirą atsakymą. Supratau, kad emocijos dar kol kas ima viršų ir tai visiškai suprantama. Aš dar turėčiau tik vieną klausimą. Jei atsirastų galimybė vis tik pakeisti situaciją Lietuvoje, ką esate pasiryžęs paaukoti iš savo įpročių, išeinant iš savo komforto zonos?

    Kad suprastume, kodėl taip atsitinka, sistemiškai panagrinėsiu žmonių organizavimo bei organizavimosi į bendrijas (tame tarpe – ir į valstybes) principus ir iš jų išplaukiančius tų bendrijų valdymo sistemų formavimo būdus.

    Skaityti daugiau: http://infa.lt/20103/algirdas-sukys-vietos-ekonomikos-integruota-pletra-arba-visuomenes-burimasis-is-apacios/
    © infa.lt

  21. Dainius V. says:

    Jeigu atsirastų reali tokia galimybė, tai visas savo jėgas,sugebėjimus ir protą įdėčiau į tą veiklą ,nes daugiau nebegaliu tylomis stebėti,kaip naikinama kažkada didi buvus valstybė,alinamas gimtasis kraštas ir kaip zombiais verčiami mano tautiečiai.

  22. Algirdas says:

    Oba ma, jeigu atsirastų tokia galimybė… O ką jeigu tokia galimybė ne tik neatsirastų, tačiau net jokių prošvaisčių nesimatytų ir aplink būtų tamsiau už tamsiausią naktį? Ar tada jau nebūtų jokios prasmės ir jokio tikslo aukoti savo įpročių? Tai kas tada tokią galimybę sukurs? Negi ji tiesiog šiaip sau ims ir atsiras? Ir kodėl kai tik kalba pakrypsta ton pusėn, vis iškyla rūpestis kitais-gimtu kraštu, valstybe, kitais žmonėmis… kodėl ne savimi? Negi tokie tobuli esam, kad vis knieti kitais rūpintis save pamirštant?

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

top