Lietuvos katechetikos centro vadovas: „Mokytojas privalo pateikti ne savo, o Bažnyčios nuomonę“

                         2017, balandžio 29, 7:16 | Sarmatas.LT
-

Saulena Žiugždaitė

Rimantas GudlinkisŠiomis dienomis viešojoje erdvėje užvirė aistros dėl Telšių Žemaitės gimnazijos mokytojos Loretos Raudytės akibrokšto, kai per dorinio ugdymo pamoką dešimtos klasės mokiniams pedagogė demonstravo skaidres su teiginiais, esą „beveik visi serijiniai žudikai, kurie savo aukas nužudė ir po to suvalgė jų kūno dalis, buvo gėjai“. Kad „apie 40 proc. prievartos prieš nepilnamečius atvejų susiję su homoseksualumu“.

Kaip teigiama 15min., pedagogė žiniasklaidai sakė, tiesiog pateikusi informaciją, kurią rado į lietuvių kalbą išverstuose amerikiečių psichologo Paulo Camerono iš Šeimos tyrimų instituto (Family Research Institute) lankstinukuose. Ji sakė neabejojanti, kad pateikta informacija yra patikrinta ir teisinga, tad savo veiksmuose neįžvelgė nieko blogo.

Mokytojos veiksmus sukritikavo miesto meras. Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pareiškė, kad mokytoja toliau dirbti negali. „Bernardinai.lt“ kalbintas Lietuvos katechetikos centro vadovas kunigas dr. Rimantas Gudlinkis teigia, kad pedagogė netinkamai pasirinko metodinę medžiagą. Joje išsakyti teiginiai neatitinka Katalikų Bažnyčios mokymo, kurį perteikti yra įpareigota tikybos mokytoja. Savo komentarus išsakė ir VDU Katalikų tikybos fakulteto dekanas Benas Ulevičius bei „Kataliko balso“ atstovė Toma Bružaitė.

Kaip vertinate paviešintą faktą?

Asmeniškai su mokytoja dar nekalbėjau, tad galiu remtis vien pranešimais spaudoje. Dešimtoje klasėje pagal programą nagrinėjamos lytiškumo, tad ir homoseksualumo temos, ir tikriausiai mokytoja ta tema kalbėjo šią savaitę. Kad įžangai pasirinko būtent tokią medžiagą – gan keista. Tai tikrai nėra jos pozicija, nėra ir Bažnyčios pozicija. Kiek teko girdėti, mokytoja per pamoką išsakė ir Bažnyčios mokymą. Kodėl pasirinko būtent šį autorių kaip vieną iš savo šaltinių, tai kelia abejonių – bendraudama šia tema su dešimtokais, galėjo rasti „švelnesnį“ priėjimą.

Ar Katechetikos centro paruoštose programos gairėse mokytojams pateikiama medžiaga, kaip kalbėti apie homoseksualumą?

Gairėse to nėra – vien nurodomos temos bei siekis pristatyti Katalikų Bažnyčios mokymą, remiantis Šventuoju Raštu ir Katekizmu. Kaip paskui konkretus mokytojas suaktualina temą – jau jo reikalas. Kūrybingi ir tinkamą išsilavinimą turintys mokytojai randa tam įvairiausių būdų. Pažindamas klasę, gali ir aktualiau pakalbėti, kitais būdais, kitais autoriais pasiremti, siekdamas išprovokuoti diskusiją. Tai palikta mokytojo kompetencijai ir jo laisvei.

Žinoma, mokytojas privalo visada išdėstyti Bažnyčios poziciją įvairiais gyvenimo klausimais ir ją pagrįsti.

Kaip minėjau, dar nebendravau su mokytoja, nežinau, kaip praėjo visa pamoka – bet tikiu, kad ji tokį siekį turėjo, – pristatyti Bažnyčios poziciją, kuri apima ir pagarbą žmogui, kad ir kas jis būtų, pagarbą jo pašaukimui – tai savaime suprantama.

Manau, kad didžiausia problema yra ne tai, kad mokytoja turi tokią poziciją, o labiau, kad norėdama aktualiai pristatyti tematiką, suaktualinti klausimą, pasirinko ne pačią geriausią medžiagą. Ne pati ją sugalvojo, naudojasi psichologo Paulo Camerono medžiaga, kuri sklando internetinėje erdvėje, kai kas ją pristato seminaruose, tačiau dešimtokams mokykloje gal ji nėra tinkamiausia.

Asmeniškai šiek tiek pažįstu Loretą Raudytę, kaip labai tikinčią, pamaldžią, aktyviai bendraujančią su jaunimu. Jaunimas mielai leidžia laiką su ja – o jaunimas juk greitai atsirenka. Sakyčiau, šia tematika ji tiesiog „persistengė“.

Ar tikybos mokytojų bendruomenė Lietuvoje yra pakankamai pasiruošusi, susiformavusi? Kaip vertinate šį atvejį: ar tai – sisteminių spragų išlindimas, kai mokytojams trūksta tinkamo pasirengimo, padedančio atsirinkti medžiagą? Ar tiesiog pavienis atvejis? Pripažinkime, buvo gerokai nukrypta nuo Katalikų Bažnyčios mokymo dvasios.

Visų mokytojų tikrai nepažįstu, bet bendri atsiliepimai – kiek tenka bendrauti su mokyklų vadovais, stebėti pamokas – neleidžia įžvelgti kažkokių labai blogų tendencijų.

Žinoma, kiekvienas mokytojas yra individualus: vienas labiau konservatyvus, kitas – liberalus savo veikloje, ir tai gali pasireikšti, tačiau Bažnyčios mokymą jis bet kuriuo atveju privalo išsakyti. Nesvarbu, ar mokytojo asmeninė pozicija liberalesnė, ar griežtesnė. Mokytojas siunčiamas pristatyti Katalikų Bažnyčios poziciją. Mokytojas privalo to laikytis ir manau, kad dauguma taip ir daro. Šį atvejį vertinčiau kaip pavienį – tiesiog išsprūdusį. O reakcija į jį, sakyčiau, yra kiek perdėta.

Kokių žingsnių galvojate imtis? Galvojate apie prevenciją, siekiant suteikti mokytojams daugiau aiškumo, nes gal apie visus atvejus tiesiog nesužinome?

Manyčiau, kad svarbiausia – nuoseklus darbas, kuriant programas, padedant mokytojams įvairiais klausimais, stiprinant juos tiek geriau supažindinant su Bažnyčios mokymu, tiek įtvirtinant pedagogines kompetencijas. Mano galva, tai svarbiau nei susitelkimas į vieną kurią problemą.

Vyskupijose darbuotojų atsiklausime, ar pas juos nėra panašių dalykų įvykę, matysime, ar šiuo klausimu reikia kažkokių ypatingų priemonių imtis, o gal tai vienintelis atsitiktinis atvejis ir daugiau nepasikartos.

Jautrios bioetikos ir antropologijos temos – ne vien ši, homoseksualumo tema – reikalauja nemenkos pusiausvyros ir aukštos mokytojo kultūros. Tai sudėtinga sfera, tad nenustebčiau, jei mokytojams čia iškiltų sunkumų ir reikėtų didesnio aiškumo.

Taip. Tikrai reikės į šią sritį pasigilinti. Pasvarstysime, ko labiausiai mokytojams reikėtų: seminarų ar kitokios pagalbos šiuo klausimu.

* * *

Benas Ulevičius: „Dėstyti turi tik gerai parengti specialistai“

Vytauto Didžiojo universiteto Katalikų teologijos fakulteto dekanas Benas Ulevičius šia proga savo facebook’o paskyroje atkreipia dėmesį į tai, kokia aktuali yra naujoji Lytiškumo ugdymo programa, neseniai pradėta dėstyti šiame fakultete.

Dekanas pabrėžia poreikį turėti kuo daugiau specialistų, „gebančių tikrinti informaciją ir pateikti ją mokyklose pagal edukologijos mokslų reikalavimus“.

Pašnekovas apgailestauja, kad „kažkam bus naudinga šį atvejį Telšiuose susieti su Lytiškumo ugdymo programa ir VDU Katalikų teologijos fakultetu. Būtų tikrai gerai, kad tikybą dėstytų žmonės, baigę Religijos pedagogikos ir Teologijos programą, o lytiškumo klausimus, kalbant apie juos detaliai, – studijavę lytiškumo ugdymo programoje, kuri yra nauja. Ir nesiremia Cameronu. Ir nieko bendro neturi su Telšių atveju.“

Toma Bružaitė: „Kokias pamokas išmokome?“

Projekto „Kataliko balsas“ Lietuvoje atstovė Toma Bružaitė facebook’o paskyroje priminė keletą naudingų patarimų tiems, kurie remiasi įvairiais šaltiniais.
„Pirma pamoka: tikrink savo šaltinius. Tai, kad kažkokį lankstuką patikrino daktaras, ir jis gautas kažkokioje konferencijoje, dar nereiškia, kad toji informacija savaime tinkama. Ir ar tikrai viską, kas ten surašyta, reikėjo nepilnamečiams pasakoti?“

Antra pamoka: „Būk sąžiningas. Jei jau pateikinėjama informacija apie įvairius nusikaltimus ar keistus įpročius, tai gal reikėtų neišskirti vienos grupės, o padaryti kažkokį palyginimą. Nes galiausiai išeina, kad visi kiti ir kitokie yra blogi, o aš ir mano „savi“ yra geri“. Įdomu, kokia dalis heteroseksualų praktikuoja sadomazochizmą? – klausia autorė.

Trečia pamoka: „Kalbėk apie esmę, o ne apie šokiruojančias detales. Problema yra netvarkingas lytinis gyvenimas, kuris yra žalingas ir heteroseksualams, ir homoseksualams. Šiame kontekste aktualiau būtų kalbėti, kokią žalą „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ knygos ir filmai daro tiek intelektui, tiek moralei, tiek santykiams. Homoseksualūs polinkiai yra kita tema, platesnė nei lytinis elgesys. Taip pat visiškai kita tema yra ir LGBTI+ bendruomenės politiniai siekiai. Kai viskas suplakama į vieną, paprastai labiausiai nukenčia labiausiai niekuo dėti.“

Ketvirta pamoka: „Atsikratyk išankstinės nuostatos, kad jei gėjus, vadinasi, pasileidęs, vaikų išnaudotojas, prievartautojas, kanibalas. Žinokit, yra ir tokių gėjų, kurie gyvena pavyzdingą krikščionišką gyvenimą, net kartu gyvenančių ir seksu neužsiiminėjančių, nes net ir gėjų gyvenimas – tai ne tik seksas.“

Penkta pamoka: „Jaunimas yra protingas. Su gąsdinimais nepaveiksi.“

Katalikų Bažnyčios katekizmas: „elgtis pagarbiai“

2357: Homoseksualūs santykiai esti tarp vyrų arba moterų, patiriančių išimtinį arba vyraujantį lytinį potraukį tos pačios lyties asmenims. Skirtingais amžiais ir skirtingose kultūrose homoseksualizmo formos buvo labai įvairios. Jų kilmė psichiniu požiūriu tebėra menkai išaiškinta. Bažnyčios Tradicija, pasiremdama Šventuoju Raštu, kuris homoseksualizmą laiko dideliu iškrypimu, visada skelbė, kad „homoseksualūs veiksmai pačia savo prigimtimi yra netvarkingi“. Jie prieštarauja prigimtiniam įstatymui – iš lytinio akto atima gyvybės dovaną. Jie nekyla iš tikro poreikio papildyti vienas kito jausmus ir seksualumą. Jokiu atveju negalima jų pateisinti.

2358:  Nemažai vyrų ir moterų jaučia stiprų potraukį į homoseksualizmą. Šis, žiūrint objektyviai, netvarkingas potraukis daugeliui yra sunkus išmėginimas. Su jais reikia elgtis pagarbiai, su užuojauta, taktiškai, vengti kaip nors neteisingai juos atstumti. Tie asmenys yra pašaukti vykdyti Dievo valią savo gyvenime, o jeigu yra krikščionys, sunkumus, su kuriais gali susidurti dėl savojo polinkio, turi jungti su Išganytojo kryžiaus auka.

2359:  Homoseksualūs žmonės yra pašaukti į skaistumą. Vidinę laisvę ugdančių susitvardymo dorybių, galbūt ir nesavanaudiškos draugystės, taip pat maldos ir sakramentinės malonės padedami, jie gali ir privalo palaipsniui ir atkakliai siekti krikščioniško tobulumo.

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena, mintimis ar video siužetu!

Sarmatai

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Atsiliepimų 22

  1. Tomas says:

    Mokytoja viską teisingai pasirinko.REIŠKIU NUOŠIRDŽIĄ PAGARBĄ. O kunigams patarčiau dažniau lankytis mokyklose bei užimti tvirtesnę poziciją,vertybiniuose dalykuose,nes dabar jaučiasi vykdoma prisitaikėliška politika ir nuolaidžiavimas liberaliai ideologijai.

  2. Stebetojas says:

    Is straipsnio neaisku, ka ji deste- tikyba ar etika. Ar jau viskas suplakta i dorini mokyma ir dvasininkai nurodineja visiems.
    Noriu atkreipti demesi i esmini dalyka- PRIVERSTINIS mokymas, pagrazintai vadinamas privalomu, iteisintas tik iki 9 klases!
    Taigi tevai gali po to islaisvinti vaikus is mokyklu ir leisti jiems vystytis ir tobuleti be indoktrinavimo, realiam gyvenime, tevu versle ir pan.
    Paaugliai sutaupys 3 metus laiko.

  3. Ec says:

    Mokytojai pagarba, jos pamoka pasiekė ne tik dešimtokus bet ir didelę dalį Lietuvos, o žiniasklaidai taip pat padėka, už šio homofakto platų išviešinimą 🙂

  4. Vytas says:

    O ko taip sukilo tam tikras veikėjų sluoksnis, juk mokiniams pateiktas amerikiečių mokslininko straipsnis, o ne kažkokie išsigalvoti „faktai“? Kad spręsti apie mokslininko straipsnio panaudojimo tikslingumą pamokoje, reikia toje pamokoje dalyvauti, o ne paimti vieną pamokos epizodą ir jau kelti triukšmą. Ypač tai neleistina girdėti iš valstybės tarnautojų, tuo labiau švietimo ministrės, lūpų, su kategoriška išvada – negali dirbti mokytoja. Ko ministrė ar rajono meras taip bijo, kad neigiamu aspektu paminėti homoseksualai ? Gal tarp jų nėra nei vagių, nei žmogžudžių? Dešimtokai jau suaugę žmonės ir turi teisę gauti įvairiapusę informaciją. Tai ne darželinukai, kuriems LGBTI „veikėjai“ siūlo aiškinti apie mastrubacijos „naudą“.

  5. Gaja says:

    Mokytoja nelaužė iš piršto savo teiginių, tik spalvas truputį sutirštino…. Visuomenės supuvimas – kaip ant delno. Šv. Raštas Sodomos ir Gomoros sunaikinimą sieja su šių miestų nedorumu ir aptaria to nedorumo prigimtį. Taip, Sodomos pražūtį nulėmė homoseksualizmas (žr. Pr 19,4-5), žinomas kaip pederastija, bet, pasak Izaijo, pagrindinė nuodėmė buvo visuomeninio teisingumo stoka (žr. Iz 1,9-10; 3,9). Ezekielis pražūtį sieja su nesirūpinimu vargšais (Ez 16,46-51), o tuo tarpu Jeremijas pražūties priežastimi laiko dorovinį visuomenės supuvimą.
    Iš esmės, mokytoja gal ir nesirėmė Bažnyčios pozicija, bet …rėmėsi Šv.Raštu, ir palyginimui paminėjo retesnius ir drastiškus mūsų visuomenės gyvenimo faktus. Taigi, galima drąsiai teigti, kad šių dienų pasaulyje visuomeninio teisingumo stoka ir visuomenės supuvimas egzistuoja ir plečiasi. O rūpinimasis vargšais? Mokinių tėvai emigruoja dėl nepakenčiamo gyvenimo savo šalyje. Sakysite, kad visur taip pat. Tačiau Lietuva pirmauja ir savižudybių, ir emigrantų skaičiumi. Ir nusižudančių mokinukų skaičiumi, deja… Tai, be abejo, nieko bendro neturi su kanibalizmu ir gėjais. Bet netradicinė orientacija yra visuomenės degradacijos atspindys. To „gėrio“ buvo ir bibliniais laikais, tačiau nebuvo gi iškeliama pederastija vos ne kaip dorybė. Nebuvo ji pabrėžiama, kaip lygiavertė šeimos santykiui – taip yra šiandien.
    TV ir žurnalistai linkę kuo daugiau „pūsti dūmų“, sudvasinant daugelį visuotinai nepriimtinų dalykų. Čia kaip Anderseno pasakoje, kai visi liaupsina pliką karalių ir jo nesamus rūbus. Tačiau užtenka vieno vaiko pastabos, kad… karalius plikas, ir visi staiga praregi.
    Mokytoja visai teisėtai piktinasi pederastija, tačiau neteisėtai visa kuo kaltina vien tik gėjus. Kaltų už blogį tektų ieškoti visose srityse. Netgi savyje. O ypač – „aukštuomenėje“. Stipriai mokytoja užsimojo – klius jai, patikėkit. Tokie menki dalykai mūsuose neatleidžiami, o va į daugelį lab-labai rimtų nusikaltimų dažnai žiūrima atsainiai.
    Gi Katalikų Bažnyčios poziciją suderinti su kiekviena pamokos tema nelabai pavyksta. Kartais šioje institucijoje vieni dalykai prieštarauja kitiems. Kaip kad pvz. niekuo neparemtas celibato klausimas, o juk to mokiniai dažnai klausia pamokose. Šventraštyje nerasite jo užuominos, (kitos krikščionių konfesijos neturi dvasininko celibato reikalavimų), tai visai niekuo nepagrįstas reikaliukas. Arba pvz. niekaip į katalikybę „neįsipaišo“ Panevėžio (ir ne tik) tikybos mokytojų rekolekcijoms jau ne kartą vadovavęs žmogelis, baigęs protestantiškąją teologiją kažkur Afrikoje, o dabar tik keliaujantis liuteronių ekspastorius. Juolab, kad liuteronys jau pradėjo ir gėjus tuokti savo bažnyčiose – štai tau ir Bažnyčios pozicijų derinimo aspektų konfliktai. Tai ar čia mokytoja kalta, ar ji tik taps įprastu eiliniu atpirkimo ožiu, kad būtų pamoka kitiems daug kalbantiems… ir per daug įsijaučiantiems. O mūsų mokiniai gabūs – jie greit įvertina kito žodį, išskridusį žvirbliu,bet patys iki 18 metų būna traktuojami vaikais, nesuprantančiais savo veiksmų:))

  6. Gojus says:

    Juokinga, kai lytiškai luošinami katalikų klerkai, celibato gėlelės aiškina apie šiuos dalykus. Juk viena tų grupių, nuo kurių vaikus reikia saugoti labiausiai, tai katolikų klerkai.
    O kas dėl valstybės – tai tereikia pasižiūrėti į Daukanto aikštę kas apžergęs ir viskas aišku, O dar prisiminus kaip Latvijos seimas pedofilija prekevo, matyt ant to paties tako ir Kedys užlipo…

  7. Stasys says:

    Iš mokyklų reikia vyti ne tik tikybos „mokytojus“, bet ir bažnyčią.

  8. stebetojas says:

    is mokyklu pirmiausiai reikia islaisvinti vaikus ir ju tevus

  9. As says:

    Peticija už Telšių mokytoją, kuri pasakė tai ką nori pasakyti bent 90 proc. LT žmonių su vis dar nepraplautomis smegenimis.
    Peticija čia: http://alturl.com/ab9s4 .

  10. Ec says:

    Celibatas turi pagrindą, ir labai svarbų, tik katalikų nenorimą viešinti ir su tikėjimu visiškai nesusijusį . Gal paaiškinsiu kada, kai laiko bus daugiau

  11. "JU" tikslai labai aiskus - sunaikinti Lietuva says:

    „Didieji“ politikai ir „ziniasklaidininkai“ yra ,matomai,“pasirase“ SETONUI sugriauti Lietuviu Tauta ir Lietuva kaip valstybe. Ir tie setono tarnai blaskosi po Lietuva , lenda is televizijos ekranu ir uz „judo“ dolerius naikina dar padorias lietuviskas seimas, tvirkina jaunima, griauna morale, siekia paversti zmones psichologiniais ligoniais ir vergais.

  12. stebetojas says:

    labai paprasta.
    kaip sako britai- follow the money.
    Celibatas uztikrina, kad mirusio kunigo turtas atiteks baznyciai: seimos tai ner:)

  13. saul says:

    blogai stebi.Dauguma kunigu palieka testamenta.Pvz.Mikutavicius.You follow fake maney

  14. pestininkas says:

    Nestebina manes tas kauksmas, ant mokitojos, nes šitiė ligoniai jau labai daug laiko naudojami šalių valdyme, jei kas nežinot paklausykit ar paskaitykit Grigorij Klimov, jis taip pat remiasi autorių faktais, ir savo asmenine gyvenimo patirtim. O dėl bažnyčios vaidmens, tai gi ir tarp jų šventų nėra, ir pedofilų ir piderastų esama….

  15. Gojus says:

    Su šventėmis visus – ypač saul.
    Ec -> tai papasakok dabar, nekankink.
    saul -> čia teiginys iš serijos, kad daugumos kiniečių rūrūs skersos – imk i patikryk jei netiki. O tiki, tai nesiginčyk. Tai geriau jau i neberašyk tokiom tezėm.

  16. saul says:

    Smagu,kad manes vis nepamirsti.Aciu uz demesi mano personai.

  17. Ec says:

    Yra vienas iš valdymo būdų – monarchija. Viskas buvo lyg ir gerai, bet mus pasiekė tik išsigimusios monarchijos formos, kurių didžiausias išsigimimas – titulo perdavimas giminystės ryšiu. Veikėjai, kurie dabar sėdi Vatikane, manau, tik prisidengę tikėjimu ir katalikybe, yra labai protingi pragmatikai, jų sistema yra labai gera (jiems), ir taip pat manau, kad tai yra mažiausiai išsigimusi monarchijos forma. Šios sistemos kertiniai akmenys ir stipriosios pusės: 1 Jokio valdžios perdavimo pagal giminystės ryšį (užtikrina celibatas). 2. Valdovą (popiežių) renka ne bet kas, o tik protingiausi, didžiausią patirtį ir labiausiai gerbiami žmonės (atmetami demokratiniai – reklaminiai cirkai). 3. Vadovas vadovauja iki mirties (nebent pats nepanorėtų), tokiu būdu viskas kam jis vadovauja yra kaip jo nuosavybė, ir jis tikrai tyčia nepriims savo nuosavybei žalingų sprendimų.Bet gyvenimas parodo, kad py….stai, t.y. sodomitai gali bet kokią sistemą sužlugdyti 🙂 Čia jei trumpai

  18. Ec says:

    Geras filmukas tuo klausimu, deja ne originalo kalba, verimas. neblogas nūdienos atspindys youtube.com/watch?v=RBIla2HATk0

  19. Gojus says:

    saul -> kažkur nuklydai – tikiuosi neesi narcizas, bet sau ir savo personai pasigėrėjimo matau nestokoji. (šį mano komentarą irgi gali įsirašyti, kaip kažkieno susižavėjimą tavimi).

  20. saul says:

    Kur nuklydau? As manau,kad cia tu nuklydai. Rasei,kad su sventemis,o ypac Saul. Taigi….kas cia nuklydo? Kur tu cia izvelgi pasigerejima sau? Kuriame sakinyje,ar zodyje?Lauksiu atsakymo O as manau atvirksciai.Tu tai man ,tik ka, siulei tavo komentara uzsirasyti.Tu cia ka,save jau Nycia „vozomnil“,kad as tavuosius zodzius uzsirasinet tureciau.DDD Taigi,kuris cia is musu kvepia narcizais? DDD

  21. Gojus says:

    saul says:
    2017 gegužės 1 18:18 -> komentare negalima neįžvelgti pasigėrėjimo savimi. Tad eik ir masturbuokis vienas… Tavo žodžiais pasiremiant pagal:
    saul says:
    2017 balandžio 30 15:56
    „dauguma beretnykų masturbuojasi vieni“…

  22. saul says:

    Tau,turbut,ne visi namie.Is kur sitos nesamones? Jei tavieji komentarai neatlaiko kritikos-pasigalask prota ir dantis,o ne rasinek nesamones.Ant protelio krito,ar prisigerei? DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

top