„Įpročio galia“ – knygos pristatymas

                         2017, liepos 28, 1:01 | Sarmatas.LT
-

Įpročio galiaPrieš du metus „Sarmatai“ svetainėje buvo paskelbtas straipsnis „Smegenys – tingumo etalonas„, kurį autorius parašė, perskaitęs Charles Duhigg knygą „Įpročio galia“. Deramo atgarsio jis nesulaukė. Matomai autoriui nepasisekė pakankamai atskleisti auditorijai tikrą įtakos galią.

Dabar atsiradus minėtos knygos elektroninei versijai mes jums ją pristatome. Joje galėsite sužinoti apie savo įpročių kilmę, kaip galima juos pakeisti, kad jie „dirbtų“ jūsų naudai.

Niekam ne paslaptis, kad „sarmatų“ tinklapis teikia neoficialią poziciją, tad ir pateiksime tam tikrą knygos ištrauką, norėdami atkreipti jūsų ypatingą dėmesį į mūsų įpročių poveikį. Malonaus skaitymo, mieli skaitytojai:

„Kokią didelę galią turi žmonių susivienijimas į grupes, rodo mums Martino Liuterio Kingo pasirodymas politinėje arenoje. Tai vyko Amerikoje dar tais laikais, kai JAV, viešajame transporte dar galiojo segregacijos įstatymas (kada juodaodžiai privalėjo sėdėti tik jiems skirtose sėdėjimo vietose, autobuso gale). Tai buvo praėjusio šimtmečio 50 –iais metais. O visi pasikeitimai prasidėjo nuo to momento, kai buvo suimta juodaodė moteris Rosa Parks, nepaklususi segregacijos įstatymui, neužleisdama vietos baltaodžiui. Tokios nepaklusnumo akcijos buvo ir anksčiau, tačiau jos neturėjo jokio atgarsio, kaip tai atsitiko su Rosa Parks.

O skirtumas čia buvo toks, jog ši moteris, skirtingai nei kiti, atsidūrę kalėjime dėl to, kad pažeidė autobusų segregacijos įstatymą, buvo savo bendruomenės labai gerbiama ir aktyviai dalyvavo jos gyvenime. Jos suėmimas išjudino virtinę socialinių įpročių – draugystės įpročių (įpročių, kurie susiformavo tarp žmonių, priklausančių bendruomenės grupėms), ir jie paskatino protestuoti.

Parks priklausymas įvairiems socialiniams tinklams leido jos draugams mobilizuotis ir reaguoti greičiau, nei įsivyravo tradicinė bendruomenės apatija (leiskite priminti skaitytojams referendumo dėl žemės nepardavimo Lietuvoje įvykius. Kiek buvo įdėta pavienių žmonių pastangų, žadinant Lietuvos visuomenę, renkant parašus referendumui ir kaip viskas būtų susiklostę, jeigu Lietuvos tauta būtų buvusi apjungta bendruomeninių grupių saitais? O juk ta bendruomenės apatija ir pakirto visas entuziastų pastangas).

To meto Montgomerio mieste, kuriame gyveno Rosa Parks, pilietiniame gyvenime dominavo šimtai mažų grupelių, kurios sudarė socialinį miesto audinį. Miesto pilietinių ir socialinių organizacijų katalogas buvo beveik toks pat storas kaip miesto telefonų knyga. Rodėsi, jog kiekvienas suaugęs žmogus, o ypač kiekvienas suaugęs juodaodis, priklausė kokiam nors klubui, bažnyčiai, socialinei grupei, bendruomenės grupei, bendruomenės centrui, kaimynų bendruomenei, ir dažnai ne vienai.

Šiuose socialiniuose tinkluose Rosa Parks buvo labai gerai žinoma ir mėgstama. Daugybė Parks draugysčių ir narysčių peržengė miesto rasines ir ekonomines ribas. Po jos suėmimo, žinia apskriejo visas socialines grupes, daugelis žmonių gavę skrajutę į rankas, pažinojo Rosa Parks asmeniškai – buvo sėdėję greta jos bažnyčioje arba savanoriškos veiklos susirinkimuose ir laikė ją drauge.

Draugystei būdingas natūralus gailesčio jausmas, kuris pažadina norą apginti mums patinkantį žmogų, jei su juo neteisingai elgiamasi (dabar pas lietuvaičius, labiau pas lietuvaites kyla noras apginti tik braziliško serialo Gomesą ar Fernandą, nes dabar jie patapo virtualiais draugais).

Tyrimai rodo, jog žmonės labai dažnai ignoruoja nepažįstamų žmonių nelaimes, bet jei įžeidinėjamas jų draugas, jiems pakanka įsiūčio nugalėti inerciją, kuri dažniausiai trukdo organizuoti įvairias protesto akcijas. Kai Parks draugai sužinojo apie jos suėmimą ir boikotą, pradėjo veikti socialiniai draugystės įpročiai – natūralus polinkis atžvilgių tų, kuriuos mes gerbiame.

Vis dėlto daugelis žmonių manė, kad protestas tebus vienadienis įvykis. Maži protestai pasaulyje kyla kiekvieną dieną ir beveik visi greitai išsikvepia bei nuslopsta. Niekas neturi tiek daug draugų, kad pakeistų pasaulį.

Dėl to labai svarbus antrasis visuomeninių judėjimų socialinių įpročių aspektas. Montgomerio miesto autobusų boikotas tapo visuomeninio masto, nes vos tik Parks draugai ėmė skleisti žinią apie tai, kas nutiko, pradėjo veikti moralinio įsipareigojimo jausmas, kuris vienijo juodaodžių bendruomenę. Žmonės, kurie vargiai pažinojo Rosą Parks, nusprendė dalyvauti, nes patyrė socialinį spaudimą, įtaką, vadinamąją silpnųjų ryšių galią, dėl kurios buvo sunku neįsitraukti.“

Čia galite perskaityti minimą knygą:

  Įpročio galia - daugeliui gali būti naudinga knyga (19,6 MiB, 118 atsisiuntė)

parengė: Remigijus Sinkevičius

 

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena, mintimis ar video siužetu!

Sarmatai

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Atsiliepimų 2

  1. Alvydas says:

    Ar sorošinis megstinis nesumegs į monolitinį audinį visos tautos ir daugelio socialinių grupių, kurios asimiliuojasi ir individai pasilidka vienumoje?

  2. Dovydas says:

    Alvydai,…būtų smagu čia skaityti lietuvišką raštą, o ne jo surogatą.Tai ne kokia anglų, o seniausia indoeuropiečių kalba. Didžiuotis reikia tuo, o ne menkinti ją savo neišprūsimu.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

top