Tapsmo laimingu pradmenys

2010, lapkričio 16, 21:23 | kategorija Kelias | 1 atsiliepimas | peržiūrų 918 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

Daugiau dėmesio skirkite vidiniam pasauliui
Terapeutas pripažįsta, kad dabartinis laikas – vertybių perkainojimo metas, skatinantis mažiau ir saikingiau vartoti: „Turėtume daugiau dėmesio skirti savo vidiniam pasauliui. Valios, atkaklumo, stiprybės ieškoti savyje. Reikia keistis nedelsiant, nes daugelio žmonių gyvenimo būdas sukelia vidinę įtampą, baimes, nerimą, skatina įvairius negalavimus, lėtines, sunkiai pagydomas ligas. Kaip viso to išvengti? Pirmiausia, reikia išmokti susitaikyti su dabartimi, neteisti ir nekeisti aplinkos, daugiau rūpintis savo kūnu, proto atpalaidavimu ir ieškoti sielos ramybės.“

Kūno ir dvasios stiprinimo būdai
Kaip tapti laimingesniam? Nereikia žiūrėti į kitus, geriau atsigręžti į save. Kiekvienas pats turėtų rūpintis, kaip būti sveikesniam ir laimingesniam. Būdami sveiki apie tai pagalvojame retai arba iš viso nepagalvojame, – dažniausiai susimąstome tik susirgę.
Tačiau vertėtų savimi pasirūpinti nelaukiant, kol užklups negandos ir rimti negalavimai. Nuo ko pradėti? Štai 3 būdai, padedantys stiprinti sveikatą, proto galias ir siekti sielos ramybės:
1. Sąmoningas judesys, mankšta, jogos pratimai;
2. Pasninkas, susilaikymas, askezė;
3. Dirbtinai sukelta kančia – taškiniai aplikatoriai.

Judesio galia

Mūsų kūnas kasdien priverstas atlikti daugybę judesių. Kad būtume sveiki, nejaus. tume diskomforto judėdami, netrikdytų jokie raumenų spazmai, bioenerginiai blokai, vidaus organų skausmai, būtina mankštintis. Daugelis žmonių atlieka specialius pratimus, tačiau netaisyklingai. Svarbu žinoti, kokie judesiai gali pakenkti. Ne mažiau svarbus ir taisyklingas kvėpavimas. Kai „pažadiname“ prigimtinę kūno savireguliaciją, kai sustiprėja imunitetas, judesiai tampa laisvi, galime tikėtis, kad gyvensime patogiau, daug geriau jausimės. Kai suvokiame kvėpavimo svarbą ir išmokstame taisyklingai kvėpuoti, galime kontroliuoti save patekę į stresines situacijas, išvengti raumenų įtampos, apsisaugoti nuo žalingo neigiamo emocijų poveikio, pajusti harmoniją su savimi, aplinkiniais, gamta, Visata ir tapti sąmoningais savo gyvenimo stebėtojais kiekvieną akimirką. Tada gebame būti Čia ir Dabar.

Praktiški patarimai

  • Įkvėpdami, iškvėpdami ar sulaikydami kvėpavimą atliekame tam tikrą judesį, lyg kvėpavimas sukurtų judesį.
  • Mokykitės sąmoningai judėti ir nejudėti, sąmoningai kvėpuoti ir nekvėpuoti.
  • Sąmoningas kvėpavimas pilvu laikui bėgant atpalaiduos juosmens sritį.
  • Rezultatų sulauksite tik pratimus atlikdami reguliariai ir nuosekliai. Pamažu reikėtų didinti pratimų skaičių, ilginti įkvėpimą ir iškvėpimą, stebėti tarpus tarp jų.
  • Kiekvienąkart lenkdamiesi ar tūpdami lenkite kelius, o ne stuburą.
  • Stiprinkite ir tempkite kojų, juosmens/nugaros ir pilvo raumenis. Vieną dieną atlikite tempimo, kitą – stiprinimo pratimus. Kartais galite per vieną užsiėmimą sujungti abu veiksmus.
  • Atitinkamus užsiėmimus ir krūvį rinkitės atsižvelgdami į mėnulio fazę. Per mėnulio jaunatį ir delčią rekomenduojama aktyvesnė ir intensyvesnė veikla, o kai mėnulis priešpilnis ir pilnas – ramesni užsiėmimai. Tam tikru metu netinkamai suaktyvinus kūną galima sau pakenkti.
  • Visada būkite sąmoningi. Kruopščiai pasirinkite mokytoją ir užsiėmimus, kuriuos lankysite. Jei ilgą laiką atliksite netinkamus pratimus, stipriai galite pažeisti kūną, sutrikdyti vidaus organų sistemų veiklą, tapti emociškai nestabilūs.
  • Visada pasidomėkite apie instruktoriaus, terapeuto, trenerio ar mokytojo išsilavinimą, pasiekimus, taip pat gyvenimo būdą. Veikla, susijusi su kūno ir proto aktyvinimu bei nuraminimu, vidinės pusiausvyros siekiu – labai svarbi, todėl pasikliaukite tik kompetentingu specialistu.

Laimės pojūtis – per kančią
Gyvenime visada tenka ieškoti pusiausvyros tarp gėrio ir blogio, laimės ir kančios, nes viskas šiame gyvenime yra laikina. Sukurdami dirbtinę, lengvą kančią mes patiriame lengvumo ir laimės pojūtį. Senovėje žmonės ieškojo būdų, kaip sau padėti dažniau patirti laimės pojūtį. Tam jie dirbtinai susikurdavo kančią. Paprastas būdas tai pasiekti – pagulėti ant dygliuoto kilimėlio.
Specialūs kilimėliai su dygliukais pradėti gaminti remiantis Indijos jogų praktika. Daugelis žinome, kad jogai medituoja ir gydosi gulėdami ant vinių.
Gulėjimas ant dygliuoto kilimėlio – puikus būdas, padedantis sveikti, atsipalaiduoti,
atgauti jėgas, atkurti natūralią energijos tėkmę. Tai puiki priemonė turintiems nugaros problemų, padeda iškrauti įtampas, provokuotas netaisyklingos laikysenos, buitinių pažeidimų ir pan. Maži dygliukai veikia kaip taškinis masažas: aktyvina gyvybiškai svarbius taškus ir atgaivina kūną. Todėl daugėja energijos, stiprėja imunitetas, atgaunamos jėgos po ligos, aktyvinama medžiagų apykaita, didėja odos elastingumas ir tonusas, gerėja kraujotaka. Dygliukai stimuliuoja aktyvius nervinius centrus, intensyvina kraujo ir limfos cirkuliaciją. Gaminasi endorfinai – laimės hormonai ir skausmo malšintojai, ir oksitocinas – ramybės ir meilės hormonas. Didėjant oksitocino kiekiui, mažėja streso hormonų, todėl gerėja atmintis, didėja pasitikėjimas savo jėgomis, mažėja nerimas ir baimė.

Nerijus Braždžiūnas, www.sveikatosprogramos.lt  autorius

dalinkis!

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner

__________________________________________________________________

1 Atsiliepimas

  1. Antanas says:

    Aciu uz puikius patarimus.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top