Iškraipant naujienas

2015, sausio 13, 7:21 | kategorija Ideologija | atsiliepimų (5) | peržiūrų 406 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

(„National Interest„, JAV)
James Carden

paveikslėlisKatastrofa apėmusi Ukrainos Rytus, su ja susijusi kolosali žala padaryta Rusijos ekonomikai, o taip pat, tegu ne tokia didelė, tačiau visgi žymi situacijos įtaka Europai iššaukė pasaulinėse MIP labiausiai tendencingus 2014-aisiais publikuotus straipsnius. Ir, jei spęsti būtent pagal publikacijas, pasirodžiusias New York Times leidinyje per pastarąsias dvi savaites, tai panašios medžiagos galima laukti ir 2015-ais metais.

Pradžiai paimkime Times straipsnį paskelbtą 2014-ųjų gruodžio 30-ąją, pavadintą „Kaip Putinas sudarė sandėrį statyti vamzdyną, kuris nutrūko“ («How Putin Forged a Pipeline Deal That Derailed»). Straipsnio mintis paprasta: projekto „Pietų srautas“ uždarymas yra strateginis rusų prezidento pralaimėjimas, kurio priežastis – jo revanšistiniai planai Ukrainos atžvilgiu.

Straipsnyje, labiau panašiame į niūrią sąmokslo teoriją, nei į naujienų analizę, tvirtinama, kad vamzdyno statybos projektas buvo pagrindiniu faktoriumi, Putinui siekiant vieno iš tikslų – „tolimesnio Rusijos įtakos stiprinimo, trapiose, buvusios Tarybų Sąjungos valstybėse-satelituose, platesnės programos, silpninant vienybę Europoje, rėmuose.“.

Straipsnio tikslas – nurodyti į „nematomą Kremliaus ranką“ Bulgarijos politikoje. Jei ne „didelis apsiskaičiavimas“ Kryme, projektas „Pietų srautas“ būtų įgyvendintas, ir, atitinkamai garantuotų ateityje Europos priklausomybę nuo rusiškų angliavandenilių tiekimo.

Šiaip jau, ši idėja ne nauja. Skaitytojams pateikiama išsami Putino intrigų europietiškajame kontinente apžvalga, ultradešiniųjų politinių partijų finansavimas vykdomas Kremliaus ir antifrekingo kompanijos (judėjimai prieš skalūnų dujų gavybą – vert. past.), vykdomos siekiant stiprinti ir plėsti energetinę rusų monopoliją Europoje. O straipsnio pabaigoje autoriai lyg tarp kitko praneša skaitytojams, kad birželio pabaigoje į Sofiją buvo atvažiavusi delegacija vadovaujama Džono Makkeino (John McCain). Po keleto dienų Bulgarija pristabdė „Pietų srauto“ statybos darbus. Nežiūrint į tai, vietoje to, jog sutelkti dėmesį į tai, kad mes esame naujo etapo „dideliame žaidime“ tarp Rusijos ir JAV Rytų Europoje XXI-ame amžiuje liudininkais, Times toliau tęsia pasakojimą apie tamsias rusiškas intrigas Bulgarijoje ir už jos ribų.

Straipsniui puikiai sekasi nuleisti iki nulio tą legitimią priežastį, dėl kurios likusios europietiškosios šalys, neskaitant Bulgarijos, pasisakė palaikydamos „Pietų srautą“. Skaitytojams sakoma, jog „2009-ųjų pavasarį bulgarai buvo palikti sušalti be šildymo, kai Rusija užsuko dujų tiekimo kranelius, kad pamokyti Ukrainą“.

Nebuvo pasakyta nė vieno žodžio apie istorijos kontekstą, nekalbant jau apie tai, kad, kaip rašė Pjeras Noelis (Pierre Noel) iš Tarptautinio strateginių tyrimų instituto, „2006 ir 2009 metų europietiškosios dujų krizės buvo išprovokuotos pačios Ukrainos, kuri vykdė savo užmaskuotus grasinimus vogti iš tranzitinio vamzdyno dujas, skirtas Europai, tuo atveju, jei Rusija perspektyvoje pareikalaus iš Kijevo apmokėti dujas rinkos kainomis“.

Praėjus savaitei po šios medžiagos publikacijos, viršutinėje pirmos juostos dalyje buvo paskelbtas dar vienas straipsnis pavadintas „Ukrainos lyderis patyrė pralaimėjimą dar prieš nuvertimą“ („Ukraine Leader Was Defeated Even Before He was Ousted“). Straipsnio autoriai bando iki minimumo sumažinti Vakarų vaidmens įtaką, kalbant apie vasario mėnesį pašalintą nuo valdžios vairo Viktorą Janukovičių, demokratiniu keliu išrinktą Ukrainos prezidentą, kuris iš tiesų, kaip ir jo pirmtakai, pasirodė nekompetentingas ir korumpuotas.

Mums (Times) praneša, kad tuo metu, kai „Rusija Janukovičiaus pašalinimą pavadino „neofašistiniu“ valdžios jėga užgrobimu, kuris buvo įvykdytas palaikant Vakarams ir jų surežisuotas, o pristatytas kaip liaudies sukilimas… Nedaugelis iš tų, kurie pasidavę rusiškos propagandos įtakai, priėmė šiuos Kremliais pareiškimus rimtai“. Toliau straipsnio autoriai pereina prie svarbiausio dalyko be viso kito nurodo į išimtinai žiaurų ir karingą vasario sukilimo pobūdį, pabrėždami, jog „penkerių rajoninių milicijos poskyriu ir URM padalinių vakarinėse srityse metu, buvo perimta 1200 vienetų šaunamųjų ginklų, pagrindinai pistoletų ir „Kalašnikovo“ automatų“. Po to skaitytojams pranešama, jog šimtai vienetų šių ginklų buvo nusiųsti į Kijevą.

Svarbiausia straipsnio idėja yra tame, jog demokratiniu keliu išrinktas Ukrainos prezidentas „buvo ne tiek nuverstas nuo valdžios, kiek savo paties sąjungininkų buvo pamestas likimo valiai“. Kas, sekant mintimi, panaikina Vakarų šalių vyriausybių dalyvavimą ir nuima nuo jų atsakomybę (kuri be jokių abejonių joms tikrai yra) už krizės didinimą, ko rezultate – šio straipsnio parašymo metu – žuvo apie 5 tūkstančius žmonių.

Skaitytojams teks ieškoti kitų šaltinių, jei jie norės gauti paaiškinimus priežasčių, dėl kurių Vokietijos kanclerė Angela Merkel, 2013 lapkritį pilnai atmetė Putino pasiūlytą trišalį susitarimą krizės sprendimui. Vargu ar skaitytojai galės rasti nors kokias užuominas apie užkulisinius amerikiečių diplomatų manevrus, tokių, kaip valstybės sekretoriaus padėjėja Viktorija Nuland (Victoria Nuland) ir pasiuntinio Ukrainoje Džefrio Paieto (Geoffrey Pyatt), vykdomus siekiant gauti sąjungininkais ukrainiečių vyriausybę, o taip pat lyderį Arsenijų Jaceniuką. Šiuo atveju žodis „manevrai“ skamba pernelyg švelniai. Tai, kuo tuo metu naudojosi Europa ir Vašingtonas, iš tiesų buvo atviras bauginimas, pasinaudojant finansiniais grasinimais.

Ar galima sau įsivaizduoti, jog, pavyzdžiui, Times publikavo analitinį straipsnį, sakykime, apie paskutines Aljendės (Allende) ar Mossadegh režimo dienas, neužsiminusi apie galimą CŽV dalyvavimą tame? Suprantama, kad ne.

Reziumuojant, taip pateikta įvykių versija, kurių pasekoje vasario 21-22 dienomis įvyko valstybinis perversmas, sudaro skaitytojams bendrą įspūdį, kad Times nelaiko nuodėme demokratiškai išrinktos vyriausybės nuvertimą – jei šis veiksmas vykdomas režimo, kuris nelabai patinka leidinio redakcijai, atžvilgiu.

Misreporting the News

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

Atsiliepimų 5

  1. Joris says:

    Toks gudrus straipsnis, kad net nesupratau apie ką (tektų knaisiotis iš pagrindų po kiekvieną sakinį, tikrinti kiekvieną teiginį, bet tingiu).

  2. MIrga says:

    na, ne toks jau ir painus. Jei seki temą, žinoma.

  3. Joris says:

    Čia nėra aiškai išreikštos minties. Norint ją rasti, reikia kaip reikiant pasikuisti. Kam viską taip komplikuoti? Nebent…

  4. Joris says:

    Tiesa, čia tik staripsnio apžvalgos vertimas, kur per medžius nesimato miško.

  5. JUOZAS says:

    na, ginant „Pietų srauto“ pagrindinio žaidėjo interesus, nereikia užsimiršti, kad, atsidarius naujoms rinkoms, Putinistai galėtų visai išjungti dujas kad ir mums( nes gali paprasčiausiai neužtekti dujų visiems). Todėl projekto žlugimas mums tik į naudą. O dėl „teisingo“ dujų paskirstymo ir „teisingo“atlyginimo už dujas tai  galiu papildyti, kad tais pačiais 2009m., kai Europą apėmė krizė, sumažėjo mokumas ir poreikis, Rusija smarkiai sumažino dujų tiekimą. Kieno gi sąskaita? O gi vargšės Turkmėnijos. Teoriškai ši šalis turėtų klestėti dėl gausių dujų išteklių, panašiai kaip Persijos įlankos šalys, bet, deja , jos visą gerą pavagia Rusija. Negana, kad moka centus, pirmai progai pasitaikius sustabdo dujų tranzitą. Neapsikentę turkmėnai bandė vesti derybas, kad nutiesti dujotiekį per Kaspijos jūrą, bet tuomet užprotestavo Rusija: esą tai jos teisėtų interesų pažeidimas! Nors iki Rusijos sienos buvo per 300km! Priminsiu dar užšaldytą karinį konfliktą Užkaukazėj(tarp Armėnijos ir Azerbaidžano, Gruzijoje), kurį inspiravo Rusijos spec tarnybos.
    Štai jums ir pigios dujos, laisvė ir demokratija….žodžiu, šlykštus parazituojančios imperijos veidas.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top