Šlubas euras su pasoga

2012, kovo 3, 12:55 | kategorija Metodologija | 36 komentarai | peržiūrų 1 248 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

paveikslėlis2011 liepos 11 dieną euro zonos valstybės pasirašė, o šių metų vasario 2 dieną atnaujino ESM (Europos Stabilumo (stabilizavimo) Mechanizmas) sutartį. (Visas sutarties tekstas: http://www.european-council.europa.eu/media/582311/05-tesm2.en12.pdf) ESM paskirtis-telkti lėšas ir teikti finansinę paramą euro zonos šalims. Prie ko čia Lietuva, kai sutartis liečia tik euro zonos valstybes? Pagal ES, Lisabonos, Europos Sąjungos Veikimo sutartis, Lietuva įsipareigojo įsivesti eurą-štai prie ko. O euras juk ne šiaip sau euras, o su pasoga-ESM sutartimi ir fiskalinės drausmės paktu. Manau, jei jau mūsų valdžia siekia įsivesti eurą, mes turime žinoti ką gausime kartu su juo.

Ką jūs darytumėt kamuojami finansinių sunkumų? Ką darytumėt jeigu visi jūsų draugai susidurtų su tais pačiais sunkumais kaip ir jūs? Ar sumažintumėt išlaidas? O gal pasistengtumėt daugiau pasiskolint? Jūs esat laisvi daryti ką norit, tačiau štai Europos Komisija sugalvojo tikrai savotišką būdą euro zonos valstybių finansinėms bėdoms spręsti. Ji sumąstė visus prasiskolinusius nevykėlius (euro zonos valstybių vyriausybes) surinkti į vieną gaują ir įsteigti bendrovę (ESM), kurios įstatinis akcinis kapitalas-700 milijardų EUR, o už bendrovės akcijas nevykėliai susitarė sumokėti savo šalių mokesčių mokėtojų pinigais! Tada, nevykėliai, naujai bendrovei susitarė suteikti teisinį statusą, išimtines teises ir neliečiamumą, įdarbinti tuntą veltėdžių, paskirti Valdytojų ir Direktorių Tarybas bei Generalinį Direktorių, visiems jiems pritaikyti profesinio slaptumo taisykles, suteikti neliečiamybę ir dar nuo mokesčių atleisti! Be to, tos bendrovės nereiks niekur registruoti, jos niekas neprižiūrės, ji galės būti teisinės procedūros šalimi, kai , tuo tarpu, pati naudosis visišku neliečiamumu, išorinį auditą, toje bendrovėje, atliks tik Valdytojų Tarybos patvirtinti auditoriai (tikrins patys save?). Štai toks planas, anot Europos Komisijos, puikiausiai tinka finansinei, euro zonos, krizei įveikti. Man tas jų planas labiau primena reketą, skirtumas tas, kad „treninguota spinta” (kostiumuota Europos Komisija) vietoj “bitkės” mojuoja sutartimi – reketuoja civilizuotai.

Skaitykite ir spręskite patys.

Ištrauka:

ŠIA SUTARTIMI

SUKURIAMAS EUROPOS STABILUMO MECHANIZMAS (ESM) TARP BELGIJOS KARALYSTĖS, VOKIETIJOS FEDERACINĖS RESPUBLIKOS, ESTIJOS RESPUBLIKOS, AIRIJOS, GRAIKIJOS RESPUBLIKOS, ISPANIJOS KARALYSTĖS, PRANCŪZIJOS RESPUBLIKOS, ITALIJOS RESPUBLIKOS, KIPRO RESPUBLIKOS, LIUKSEMBURGO DIDŽIOSIOS HERCOGYSTĖS, MALTOS, NYDERLANDŲ KARALYSTĖS, AUSTRIJOS RESPUBLIKOS, PORTUGALIJOS RESPUBLIKOS, SLOVĖNIJOS RESPUBLIKOS, SLOVAKIJOS RESPUBLIKOS IR SUOMIJOS RESPUBLIKOS.

SUTARTĮ PASIRAŠANČIOS ŠALYS (aukščiau minėtos) („euro zonos Valstybės Narės” arba „ESM Narės“);

ĮSIPAREIGODAMOS užtikrinti euro zonos finansinį stabilumą;

PRISIMINDAMOS Europos Tarybos išvadas priimtas 2011 Kovo 25 dieną dėl Europos stabilumo mechanizmo sukūrimo;

ATSIŽVELGDAMOS Į :
1. 2010 Gruodžio 17 dieną Europos Taryba pritarė euro zonos Valstybių poreikiui sukurti nuolatinį stabilumo mechanizmą. Tas Europos stabilumo mechanizmas perims Europos Finansinio Stabilumo Fondo (EFSF) ir Europos Finansinio Stabilumo Mechanizmo (EFSM) šiuo metu atliekamas užduotis, suteikiant, ten kur reikia, finansinę pagalbą euro zonos Šalims.
2. 2011 Kovo 25 dieną, Europos Taryba priėmė sprendimą 2011/199/EU (nuoroda:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:091:0001:0002:EN:PDF ) pataisantį Europos Sąjungos Veikimo Sutarties 136 straipsnį, Valstybių kurių valiuta yra euras, stabilumo mechanizmo atžvilgiu, papildydama 136 straipsnį sekančiu skirsniu: „Valstybės, kurių valiuta yra euras*, gali sukurti stabilumo mechanizmą kuris pradėtų veikti esant būtinybei apsaugoti visos euro zonos stabilumą”. Bet kokia reikalinga finansinė pagalba, pagal šį mechanizmą, bus suteikiama tik vykdant griežtas sąlygas.

Štai ir pirmas blynas. O kas gi jiems leido pakeisti Lisabonos Sutartį, be pakartotino ratifikavimo nacionaliniuose parlamentuose? Vengrijoje, vadinasi, savivalė, o čia kas?

ESM Sutartį išvertė ir pastabas parašė:

Algirdas Minkauskas

Gerbiami skaitytojai, visą ESM sutarties tekstą su komentarais galite pasiskaityti pridedamoje PDF rinkmenoje žemiau:

  Europos Stabilumo Mechanizmo (ESM) sutartis (162,4 KiB, 4 258 atsisiuntė)

Sarmatai

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

komentarai 36

  1. Antanas says:

    Laba diena.Grazus dalykeliai vyksta ir vis ant musu biednu galvu.

  2. jotvingis says:

    Cia ir taip aisku ko buvo siekiama,ta ir pasieks! o siekiama buvo paversti mus visus vergais,tiesa pasakius jau ir dabar esame vergai,bet kuo toliau,tuo labiau pancius uzspaudzia.Netoli tas laikas bus,kai mus,paprastus zmones jau atvirai spardys kojomis…

  3. Ilona says:

    sveiki,juk mus jau pardavė….o mes gyvename be savo teisių…..tai gal renkame KARALIŲ …. rūmus tai turime….kad teisingai valdytų….privalome būti nepriklausomi …su savo LITU

  4. artas says:

    Čia esmė tame, kad niekas iš šio fondo nieko (pinigų) dykai nedalins. Bus skolinama, kaip iš banko už procentus. Beje, prieš tai šalis dalyvaujanti šioje sistemoje privalės įnešti į tą fondą savo dalį.
    Kitaip sakant skolinsis savo pačios pinigus be šansų kada nors juos atgauti.
    Toliau:
    Fondo valdytojai galės steigti fondo antrinius filialus bet kurioje šalyje ir nebus atsakingi prieš jokius tos šalies įstatymus ! – t.y. turės pilną teisinę neliečiamybę.
    Reikia paskaityt kas ten parašyta – įsigilinus negera darosi.

  5. Artois_stella says:

    Šaunuolis, Algirdai!
    Atliktas didelis darbas išverčiant ir analizuojant ESM dokumentą. Telieka stebėti mūsų „valdžiažmogių“ reakciją ir nepradelsti su aktyvios bei mąstančios visuomenės reakcija į jų reakciją. Bręsta įdomūs įvykiai..Pradelsus ar pralaimėjus, kelio atgal atrodo jau nebebus.Kas užsiims mąstančios visuomenės konsolidavimu, protestų organizavimu?Dauguma žmonių straipsnių, kuriuose daugiau kaip 10 sakinių, jau nebeskaito, nes tam reikia (jų požiūriu) pernelyg didelės protinės veiklos, kuri vargina. Liudna..

  6. zjb says:

    Puikus portalas, neįtikėtina, ką gali sukurti žmonės, vedami geros idėjos.

  7. Gedas says:

    +1…

  8. Domas says:

    Straipsnis šiaip sau. Kodėl? Todėl, kad yra minima vos viena euro problema. Euras kaip ir kitos valiutos turi tiek pliusų, tiek minusų. Mažosiom šalim euras yra teigiamas, nes a) tarptautinė valiuta padidina pasitikimėjima šalimi, todėl padidėja investicijas į mūsų šalies įmones ( kas gerai yra verslui), o tai leidžia didinti įmonėm gamybos tempus, t.y. sukuria daugiau pridėtinės vertės ir taip šalies biudžetas padidėja; b) mums patiems bus patogiau keliauti bendra valiuta ir sutaupytume apie 0.5 proc viso BVP panaikindami valiutos keitimo išlaidas c)didina šalies prestižą, todėl būsime labiau pastebimi ir galėsime įsilieti į euro zonos žaidimą 🙂
    Žinoma, euro įvedimo užduočiai pasiekti reikia stabilaus ir gero plano, tai negali būti stegiamasi padaryti kuo greičiau ir staigiai ( nes ilguoju laikotarpiu tai atsilieptų neigiamai) , tačiau reikia paminėti ir suprasti, kad mes nesame didžioji valstybė, kuri gali laukti dar ilgiau.
    P.S. Europos stabilumo mokestis yra lyg vanduo, nes jei skaičiuotume, grynoji nauda būtų didesnė nei išlaidos.

  9. samogits says:

    Morali valstybė, kaip ir morali asmenybė neturi teisės turėti skolų!
    skolinti uz procentus tai amoralus dalykas,bet kuris lt valdininkas agituojantis ar siekiantis Lietuvai skolintis pinigu uz procentus,turi buti ivardytas kaip didziausias valstybes nusikaltelis!
    cia ka? tipo mes siandien pavalgysim,o vaikai ir anukai simteriopai susimokes!
    Nors ar bereikia cia kokiu komentaru,straipsnis aiskiai parodo,kas musu laukia isivedus EVRO
    Lietuvai neuztenka keleto tukstanciu neabejingu pilieciu dirbanciu Tevynei ir visuomenei,jei i saltaji info-kara artimiausiu laiku neisilies daugiau pilieciu Lietuvai bus P-DEC,O PRIES P-DEC VAISTU NERA!

  10. ara-copy says:

    Domui->
    Gryniausia €uro propaganda.
    Iš kokio pro-€uropietiško leidinio prisiskaitėte gerbiamasis?

    Pasitikėjimą šalimi sukuria jos finansinė (ūkio) padėtis kitų šalių atžvilgiu, o ne valiuta, kurią ji naudoja atsiskaitymams..

    Pažiūrėkime šiandien į Graikiją turinčią €urą arba kokią Italiją, Ispaniją? Kas šiandien į jas investuoja? Visi tik bėga iš jų išsiveždami kapitalą. Pas jas ne tik kad niekas nenori investuoti, bet ir skolina joms už maksimalų procentą dėl didelės rizikos, nežiūrint į valiutą, kurią jos naudoja atsiskaitymams.

    Koks pasitikėjimas jomis? Nors jos gi turi tą €urą, tačiau balansuoja ant skolinimosi ribos, nes paskolos procentai vos nesiekia 7% kas apskritai laikoma psichologine riba, po kurios valstybės jau nebegali išsimokėti.

    O Lietuva, Latvija šiuo metu rinkose yra vertinamos, kaip gerokai patikimesnės šalys, nors ir neturi jokio €uro. Tuo remiantis ir paskolos procentai mums yra mažesni.

    Tad €uras tik propagandinė priemonė, kuria siekiama mus įtraukti į tą skolų karuselę, kurioje dabar sukasi eurozonos šalys. Jei laikysimės kaip iki šiol, tai tas €uras mus buvęs nebuvęs.. mes savo litą galime susieti su kokia norime valiuta ir atsieti lygiai taip pat – svarbu kokia bendra mūsų ekonomikos būsena, o ne kokia valiuta pas mus yra.

    Galvokime savo galva, o ne delfi prisiskaitytos propagandos štampais.

  11. Domas says:

    Joo, esu Briuselio šnipas :)) To ara-copy, neskaitau aš delfio, kaip ir neprisiklausiau jokių nesamonių iš visokiausio plauko ale „ekonomistų“. Domėjausi šiuo klausimu jau senai 🙂
    1. Kelių šalių pvz tau kažką įtakoja? Jei taip, tai pvz kodėl mes vis dar importuojame dujas iš Gazpromo ar vis dar esame priklausomi nuo rusų. Taip, sutinku, kelios šalys negalėjo susitvarkyti su ekonomika, bet juk ne euras dėl to kaltas, taip kad šis pvz nevisai į temą 🙂
    2. Jau yra paskaičiuota minimali jos nauda, taip kad su savo dezinformacija gali pasislėpt 🙂 ( šiuo atveju, kaip ir minėjau turi būti geras planas, jam pasiekt)

    To samogits: Nepanikuok ! Visi skolinasi, tai ir mes skolinames 🙂 O iš esmės, skolintis nėra blogai, tai daro šalys, įmonės, žmonės.. ir nesiskolinti jau nebeįmanoma, nes esame skolingi dar už 2007-tuosius metus, kitaip tariant, mes vartojame daugiau negu pasigaminam (o tai išmokė kogero mus viso pasaulio pvz JAV), tai dėl to ir skoliname ir jau nieko čia nepakeisi, nes mūsų biudžetas jau n metų buvo ir kogero visuomet bus deficitinis.

  12. ara-copy says:

    Domui->
    1. Gerbiamasis, jei pasidomėtumėte, tai dujas iš Gazpromo ir Vokietija perka, nors yra €uro-zonos narė.
    Ir elektrą taip pat perka. Tai ką jums tas sako?
    2. Dėl paskaičiuotos naudos, tai gal jūs gerbiamasis galite pateikti tuos suskaičiuotus duomenis?
    Nes bent jau mums tos naudos matyti neteko, ypač jei žvelgsime į mano aukščiau paminėtas valstybes, kurios, kad ir turėdamos €urą skęsta skolose.

    O kalbant apie gerą planą, tai čia tik tušti žodžiai parodantys, kad nieko jūs čia pateikti negalite, o tiesiog malate tuščiai. Yra bendri dėsniai veikiantys bendroje-vieningoje €S rinkoje ir jokie jūsų planai tų dėsnių nepakeis, ypač, kai mūsų „politikai“ realiai nevaldo finansinės situacijos šalyje.

    Kalbant apie pasaulio skolas, tai jūs gerbiamasis matomai vieno iš tų, praskolinusių Lietuvą politikų pasekėjas, jei jau palaikote tą skolinimosi politiką ir gyvenimą rytdienos sąskaita. Bei tuo pačiu suprantama gyvenimą ateities kartų sąskaita.

    Tad siūlau jums gerbiamasis eit į savo delfi, kuriame sakotės nebuvote (nors pagal viską iš ten net neišlendate), ir ten knist smegenis panašiems į save. Čia tokie, kaip jūs lankosi tik per klaidą, netyčia papuolę, bet labai greit identifikuojami 🙂

  13. Domas says:

    Ara – copy, žinai, man primeni vieną iš žaliųjų, nes skundiesi ir daugiau nieko. Delfyje kaip ir sakiau nesėdžiu ir nesiklausau durnų žmonių minčių 😉
    Dėl Gazpromo, taip, visą tai žinau, bet reikia paminėti, kad nei viena iš tavo išvardintų šalių yra priklausomos nuo vieno monopolininko (jei žinai ką tai reiškia 🙂 ) ir kainą dėl to yra kur kas mažesnė, nei ta, už kurią perkame mes.
    2. Pažiūrėk į metus kada grakai įsivedė eurą ir tada mąstyk : ar euro žala pasireiškė po 10 metų ? 🙂
    Dėl skolų, tai nemanau, kad skolintis yra gerai, bet ką mes galim padaryti kitaip? Kaip užkaišyti skyles, kurios atsiliepia šalies gerove? Kokie būtų sprendimai?
    Apskritai vengiu diskusijų kometaruose, bet šį kart nesusilaikiau , o apie tokius kaip tu, kurie kažkiek susije su ekonomika taip yra ir perskaitę porą straipsnių, laiko savo išmintingais ir ale ekonomistais 🙂

  14. ara-copy says:

    -> Domui
    nežinau kuo tamsta remiatės, nes nė vieno konkretaus skaičiaus ar fakto nepateikėte, vien jūsų nieko nesakančios interpretacijos, kai faktai rodo visai ką kita.

    Štai, kad ir apie Estiją kalbant, kuri įsivedė €urą:
    Jos valstybinė skola įsivedus €urą padidėjo dvigubai – tai kur jau čia privalumai?

    http://www.balsas.lt/naujiena/725464/naryste-euro-zonoje-padvigubino-estijos-skola?utm_source=facebook.com&utm_medium=recommend&utm_campaign=naujiena

    Privalumai tik propagandiniai – popieriuje, o realiame gyvenime skolų ir kainų augimas.

  15. Domas says:

    Ara-copy, kaip jau ir minėjau pirmąjam savo post’e, jog aš taip pat nesu visiškai už euro įvedimą Lietuvoje, tačiau perskaičius tokį straipsnį, negalėjau neparašyti komentaro 🙂
    Naudą kaip ir NEnaudą neįmanoma apskaičiuoti, tačiau jau dabar žinoma, kad euras atneštų naudos tiek verslui, tiek gyventojams, jeigu (dar kartą pasikartosiu) to bus siekiama pagal specialų planą, o ne skubos tvarka, kad vien tik įsivest, nes tada būtų ne kažką (pvz turim iš pietų). O minimalų skaičių pateikiau prieš tai post’e 🙂
    Sutinku, kad įsivedus eurą skolos trumpąjame laikotarpį padidės, kainų augimas taip pat ( tačiau neženklus), bet pasižiūrėkim iš kitos pusės, ar be euro mūsų pinigai NEpraranda vertės ir kainos NEauga? Juk mes neturim euro, tačiau pinigai kuo toliau, tuo labiau nuvertėje, o infliacijos rodiklis nėra vienodas 🙂
    Jei nori apie estiją, tai štai straipsnis, iš Baltijos šalių finansų minstrų žodžių
    http://vz.lt/article/2013/3/28/estijos-finansu-ministras-euro-ivedimas-kainu-nepadidina

    Ara-copy, mačiau aršiai komentuoji ir VAE projektą, dabar eurą, kogero esi taip pat ir prieš skalūnus. Tai gi, kokia Lietuvą matai po kelių metų be visa to? 🙂 Aš sutinku, jog nereikia sutikti su viskuo, ką valdžia bando diegti, bet nemanai, jog viskam būti pesimistui nėra realu, kai dabartinė Lietuva gali ir turi atrodyti, gyventi geriau 🙂

  16. ara-copy says:

    -> Domui
    Apie finansų ministrų propagandą nėra ko net kalbėt,
    juk pasisakę priešingai jie tuo pačių neigiamai įvertintų savo pačių veiklą, kurios pagalba ir buvo įvestas €uras. Kas gi šuniui uodegą pakels, jei ne pats.

    Čia tas pats, kas patikėti tuo, jog konservatoriai išgelbėjo Lietuvą nuo krizės kelis kartus padidinę valstybės skolą.
    Konservatorių valdymo metu, nuo 2008 ir 17.3 milijardo litų iki šiandien ji padidėjo iki 52,69 milijardo.
    Čia toks pat gelbėjimas laukia įsivedus €urą.

    Beje Domai, ar perskaitėte tą ESM sutartį? Galvą dedu net neatsisiuntėt, o ginčijatės čia net apsiputojęs. Pradėkite galvot vieną kartą, vietoje to, kad stumti čia oficialią valdančiųjų poziciją.

  17. Mindaugas Vilkis says:

    Domui – paprastas nestudijavusio ekonomikos žmogelio klausimas: kokią vertę turi euras?

  18. Domas says:

    Mindaugai, jau rašiau, nebenoriu kartoti dar 3 katą ;]
    Ara-copy, nesutinku dėl koncervų. Taip, galime sutikti, jog nevisi sprendimai buvo geri, mokesčių reforma, manau taip pat nebuvo apgalvota, bet nereikėtų teigti, jog jie nestabilizavo šalies vystymosi. Juk skaičiai kalba, kad šalies tiek ūkis, tiek BVP padidėjo (kas labai džiugina). Dėl skolų, kaip ir minėjau, tai nėra vienintelė išsigelbėjimo priemonė, kuri atsilieps ateities kartom, tačiau ar buvo kitas realus variantas? Sakysite taupymas? Juk žinome, kad jei norim patirti 0 kaštų, reikėtų viską uždaryti, todėl taupymas neduos didelės naudos ( na čia irgi ginčytinas klausimas). Bet aš SUTINKU, kad skolinintis nėra išetis 🙂
    Nestumiu aš jokios pozicijos, tik išsakau savo nuomone (kaip ir jus, gerbiamasis). Dėl ministrų sutinku ir ne, bet čia galime irgi diskutuoti dienas.
    Dėl euro skolos, tai abejoju ar įsiskolinsime ženkliau, bet kaip ir minėjau niekas negali pasakyti kaip bus įsivedus jį. Juk patys suprantame, kad MES ir dabar esame lyg euras, tik kitu popieriuku ( aš nesakau, kad man nepatinka mūsų litas, man jis mieliausias nei kitas pinigas), tačiau realu, jog šaliai reikia išeities ir reformų į geresnę ateitį.
    P.S. Ara-copy, neatsakėt į klausimą apie ateitį 🙂

  19. ara-copy says:

    -> Domui,
    Tikrai nesiruošiu diskutuoti su jumis apie ateitį, kas būtų būrimas iš kavos tirščių, nors esant tokioms tendencijoms ir tokiems neraštingiems politikams valdžioje, ji piešiasi gana niūri.

    Beje, dar apie €uro „gėrį“ : Pagiringa €uro Iliuzija – http://www.15min.lt/naujiena/ziniosgyvai/komentarai/rimvydas-valatka-pagiringa-euro-iliuzija-500-320739

    Būtų gerai, jei tas padėtų atsikratyt iliuzijų pačiam.

  20. Domas says:

    Ara-copy,
    įdomiai mąstot, nes ateities nesiryžtat nuspėti, tačiau euro ateitį sekasi, kur kas geriau prognozuoti 🙂

    Dėl to euro gėrio, tai nesiūlyčiau skaityti euro ateities prognozes tokiuose puslapiuose kaip 15min ir kai žurnalistas nėra ekonomistas 😉 Bet visą šią diskusiją vaizduoja R.Valatkos sakinys: „Galite rasti šimtą argumentų „už“ tokią kelionę, vis tiek visi pirštą prie smilkinio sukios.“

  21. Mindaugas Vilkis says:

    Domai, nesupratote klausimo, aš klausiau, kokia paties euro, kaip pinigo vertė? Kuo ir kiek jis vertingesnis nei mūsų litas? Apie tai kaip „kak kosmicheskie korobli brozdiat po vselennoi“ aš neklausiu :).

  22. Mindaugas Vilkis says:

    o Valatka, mano šiaip jau nemėgstamas ir kritikuojamas, šį kartą aiškia suprantama kalba išdėstė pakankamai rimtus ir sudėtingus dalykus.

  23. Domas says:

    Mindaugai, valatka nieko neišdėstė savo, jis perteikė jau visiems girdėtus dalykus ;]
    Am kuo vertingesnis ir nevertingesnis galimą būtų ginčytis ir kogero skirtumus patys sau turėtume pasakyti.
    NEvertingas dėl to, kad pakeis MŪSŲ litą ; nevertingas dėl euro zonos problemų, nes po tokių įvykių kaip Kipro bankų krizė, euro vertė mažėja ( plius vis daugiau atsiranda nuomuonių apie euro zonos žlugimą) ; taip pat nevertingas dėl žmonių išbuožinimo dar kartą, per ne ilgą laiko tarpą.
    Vertingas, nes verslininkai gaus didesnį susidomėjimą, t.y. į šalį plauks daugiau investicijų ( jeigu euras neatneš didelių pasekmių, bet tai nėra labai realu) bei gyventojams mažins išlaidas, o tai paskaičiuoti nėra sudėtinga: jeigu panaikinsime keitimo išlaidas ir atimsime euro zonos mokesčius bei išankstinę įmoką 700 mln Lt bei dar kažkiek įsipareigojimų apmokėt, tai sutaupytume apie 500 mln LT arba 0,5 BVP proc. , kasmet. Žinoma visą sumą euro zonai nebus sumokama iš kart, sumokėsime per keletą metų.
    Tai gi, verta ar neverta kiekvienam reikia klausti savęs 🙂 Iš mano tokio pasakymo, gali susidaryti nuomonė, jog euras nereikalingas, tačiau niekas nežino, kas bus jei įsivesim eurą, tik galime pateikti kitų šaliu pavyzdžius (tik ne visi pvz mums tinka) Žinoma, kiti gali rasti savo pliusų ir minusų.

    Visur, kur buvo įvestas €uras automatiškai kainos šoko aukštyn, tad kalbėti apie tai, kad gyventojams sumažės išlaidos tiesiog neatsakinga. Siūlyčiau galvoti prieš šnekant tokius dalykus. O kad keičiant pinigus nebus keitimo mokesčio – tai kas iš eilinių gyventojų ką keičia? Jie gauna atlyginimus litais ir juos išleidžia litais.
    moderatorius

  24. Domas says:

    Moderatoriau, taip sutinku, jog kainos pakyla (bet ne šoka). Juk tai naturalu, kai keičiasi valiuta. Tačiau ilguoju laikotarpiu pliusai nusveria minusus ( panašiai kaip ir su VAE). Tiesa, jei kalbat apie įtin aukštą infliacija, tai ne valiutos keitimo klaida, o valdžios politika, kuri nesugebėjo suvaldyti makroekonominių reiškinių ir nesubalansavo šalies padeties valiutos keitimui.
    Pinigų keitimas, tai užsieniečiam, turistam, bet šalies gyventojams, kurie nori išvykti. Juk suprantame, kad užsienio investicijos būtinos, norit didinti inovacijas bei pakelti darbo našumą, o tai kaip ir minėjau padėtų bendra valiuta.

  25. Mindaugas Vilkis says:

    Domai, nepykit, bet arba nesuprantat, arba nežinot, arba nenorit nei žinot nei suprast. Čia apie mano klausimą. Todėl atsakau. Euras, kaip litas, yra niekuo nepadengtas spalvotas popierėlis. Todėl jo vertė, lygiai kaip lito, dolerio, jenos ir t.t. yra lygiai nulis. Todėl kalbėti apie kitus dalykus nėra didesnės prasmės, nebent yra noras liežuviu š pamalti.
    Toliau, dėl šito:
    „Vertingas, nes verslininkai gaus didesnį susidomėjimą, t.y. į šalį plauks daugiau investicijų ( jeigu euras neatneš didelių pasekmių, bet tai nėra labai realu)“ – visiška nesąmonė švelniai pasakius, valiutos keitimo mokesčiai toli gražu nėra reikšmingi tam, kad verslas ateitų į šalį, tą visų pirma lemia įstatymų palankumas, maži mokesčiai ir t.t., taiip pat klimatinės sąlygos ir dar daug dalykų. Atleiskit, bet nematau ko vargt tokį silpną argumentą paneigiant.
    toliau
    “ bei gyventojams mažins išlaidas“
    kokias išlaidas? kam? valiutos keitimo? Kiek jau tų piliečių kasdien pirmyn atgal eurus į litus keitinėja? visai niekuo neparemtas teiginys.

    “ o tai paskaičiuoti nėra sudėtinga: jeigu panaikinsime keitimo išlaidas ir atimsime euro zonos mokesčius bei išankstinę įmoką 700 mln Lt bei dar kažkiek įsipareigojimų apmokėt, tai sutaupytume apie 500 mln LT arba 0,5 BVP proc. , kasmet. Žinoma visą sumą euro zonai nebus sumokama iš kart, sumokėsime per keletą metų.“

    kas čia parašyta – nesuprantama. Apie ką čia?

    neužpykit Domai ant manęs, ne prieš jus asmeniškai čia kažką sakau, tiesiog tik apie tai, ką parašėt, rimtų ir logiškų argumentų norėtųsi išgirst, o ne skambių frazių, panašių į surašytas „Dvylikoje kėdžių“… 🙂

  26. ara-copy says:

    -> Domai
    Apie kokias man įdomu užsienio investicijas čia kalbate?
    Gal galite konkrečių faktų – kiek sakykime užsieniečiai nuo nepriklausomybės pradžios pastatė Lietuvoje pramonės įmonių? – T.y. investavo?
    Tada žinosime, kad žinote ką čia kalbate..

    Jokių investicijų Lietuvoje nėra ir nebus – neapsimoka. Paprasti paskaičiavimai sako, kad geriausia investuoti pietiniuose kraštuose ir ten , kur pigiausia darbo jėga. Lietuva yra pakankamai šiaurėje ir darbo jėga čia brangi, tad čia NIEKAS nieko neinvestuos, o štai paspekuliuoti mūsų žemėmis gali..
    Beje dėl investicijų – čia jums tikri duomenys:
    http://www.sarmatas.lt/04/globalizacija-kaip-procesas-ir-lietuvos-vaidmuo-jame/

    Tad nenusišnekėkite eilinį kartą gerbiamasis su savo investicijomis, €uro gėriu ir panašiai.. jau dievaži net nejuokinga.

  27. Domas says:

    Oi kaip užsipuolėt, bandysiu atsakyi iš kart abiem 🙂
    Pirmiausiai tai dar kartą galimą įsitikint, kad Sarmata puslapis yra skeptikų puslapis, kuriam viskas ką Lietuva bando daryti ar mąsto daryti yra iš kart smerkiamas 🙂
    Tai gi, kaip jau ir sakiau, aš nesu ypatingas euro šalininkas, bet jūs vėl gi tai užmirštat, ponai.
    Mindaugai, klausi tam, kad išgirstum sau norimą atsakymą? Taip, kiekvienas popierėlis kaip ir yra verta nieko, tačiau pinigo grynoji vertė skiriasi (juk gyvenam vis dar vykdant monetarinei politikai).
    Dėl investicijų, tai klysti ir ne. Mokesčiai, klimatas, geo padėtis turi didelės įtakos, tačiau valiuta, valdžia turi kone tiek pat įtakos investicijoms. Šaliai reikia didnti našumą grįsta inovacijomis, o tai lemia investicijos. Bendra valiuta yra viena iš būdų kaip pritraukti investicijas. O dalyvavimas euro zonoje užtikrina šalies prestižą bei investicijas ( Estijos pvz tinka kaip niekad : įstojus į euro zoną, Estijoje padidėjo investicijos).
    Ara-copy, užsienio investijos Lietuvoje yra, galbūt esate pastebėjęs Barclays, Wester Union ar kitų užsienio bendrovių:
    http://vz.lt/article/2013/1/9/uzsienio-investicijos-pasaulyje-mazejo-penktadaliu-lietuvoje-augo
    Taip pat, tame straipsnyje, kurį rekomendavote nėra nieko kito, kaip istorija apie JAV ir sapaliojimai kaip Lietuvai nieko nereikia savo 🙂

  28. MIndaugas Vilkis says:

    Dar kartą atleiskit, bet ką išvardinot, kitaip, nei sapnavimu ir kliedesiais negaliu įvardinti. Kodėl? Kiek vėliau turėsiu šiek tiek laiko ir savo žodžius argumentuosiu. Tik, jei esate įtikėjęs tais dalykais, kuriuos dėstote, vargu ar tada tų argumentų reikia… O šiaip tikrų argumentų, neskaitant skambių aptakių frazių, kokių kasdien pilna seime ir visokiuose delfinariumuose, iš jūsų deja nesigirdi kol kas…
    Pradžiai bent tada man, neekonomistui, paaiškinkit, kas yra grynoji pinigo vertė? Nuo ko ji priklauso, nuo ko skiriasi?

  29. Domas says:

    Kas yra sapnai, kliedesiai? Kokie būtų tamstos pasiūlymai ? Beje, aš jums panašus į pranašą, kad galėčiau pateitkti faktus, kas bus jei turėsime eurą? Niekas negali pasakyt, kaip ir daugelis jo baiminasi, dėl pietų Europos šalių pvz.
    http://vz.lt/Default.aspx?PublicationId=1b1be4e0-d0a4-4d95-bf0d-5187035e1337 , šis neblogas straipsnis, pasiskaitykit. Ir jame, nėra išdėstyta viena pusė 🙂

  30. ara-copy says:

    -> Domui
    Tamsta esate paprasčiausias trolis – imitatorius, kaip aš iškart nepamačiau, dar bandžiau kažką aiškint.
    Gerbiamasis, su tokiais, kaip jūs tikrai nėra apie ką kalbėt, nes argumentų nulis, o bandote aiškint vos ne iš profesūros lygio, tačiau sugebate tuo pačiu nieko ir nepasakyt, nes akivaizdžiai nieko net nesuvokiate 🙂 Teisingai Mindaugas čia pasakė, kad kitaip, nei kliedesiais, jūsų sapalionių įvardint negalima.
    Iki.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top