- Sarmatai - https://www.sarmatas.lt -

Kinija atšaukė planus dirbti su Lietuva, kroviniai eis per Latviją?

baltnews.lv

uostas

nuotrauka: baltnews.lv

Vieno iš stambiausių Kinijos holdingų China Merchants Group (CMG) atstovai rimtai svarsto galimybę transportuoti krovinius iš Baltarusijos logistinio centro „Velikij kamen“ („Didysis akmuo“) per Rygos uostą. Tokiu būdu, Lietuva veltui teikė skubotus išankstinius pareiškimus, esą taps Kinijos vartais į Vakarų Europą. Apie tai praneša BaltNews su nuoroda į LETA agentūrą.

Rygos jūrinio uosto atstovai pranešė apie kinų atstovų vizitą. Jų tvirtinimu holdingas rimtai svarsto Latvijos ir Rygos variantus, kaip būsimus Kinijos vartus į Vakarų Europos šalis ir Skandinaviją.

„Panašu, jog šįkart Rygos uostas rimtai vertinamas kaip alternatyva Klaipėdos uostui, kadangi dėl savo geografinės padėties jis visada buvo palankesniu pasirinkimu transportuojant krovinius iš Minsko srities“, – pasakė Edgaras Suna, Rygos uosto vadovo pavaduotojas.

Portalas primena, pastarųjų metų bėgyje Lietuva vis pareikšdavo apie strateginę partnerystę su Kinija. Premjeras Algirdas Butkevičius, lygiai kaip ir transporto ministras Rimantas Sinkevičius tikino Lietuvos piliečius, jog Kinija pasirinko Lietuvą „kaip Naujojo Šilko kelio strategijos įgyvendinimo vietą“.

Akivaizdu, jog kinai pakeitė savo nuomonę ir atsisakė idėjos pasinaudoti Klaipėdos uosto paslaugomis, nors prieš tai šis klausimas buvo laikomas faktiškai išspręstu. uostas

Kodėl CMG atstovai pakeitė savo nuomonę kol kas nėra žinoma, tačiau, be abejo, tai taps rimtu smūgiu dabartinės vyriausybės ir asmeniškai premjero Algirdo Butkevičiaus prestižui. Pastarasis ne kartą buvo pareiškęs, jog šalis laukia žymaus kinų investicijų augimo.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad CMG yra stambus valstybinių įmonių konglomeratas, užsiimantis trimis pagrindinėmis veiklos kryptimis – transportu ir transporto infrastruktūra, finansais ir nekilnojamuoju turtu. Transporto infrastruktūros sferoje CMG yra stambus tarptautinis investuotojas ir terminalų operatorius.

CMG priklauso 30 uostų 16 šalių. Vienu iš aktualiausių, šiam momentui, kompanijos projektų yra kinų industrinis parkas ir logistikos centras „Velikij kamen“ Minsko rajone, kurio plotas sudaro 90 kvadratinių kilometrų.

Kadangi Baltarusija neturi išėjimo prie jūros ir savo uostų, kurie reikalingi kinų verslininkų planų realizavimui, jie ieško labiausia tinkamų krovinių transportavimo kelių iš Minsko iki jūrinių uostų.