- Sarmatai - https://www.sarmatas.lt -

Prieš „Putino propagandą“

jungewelt.de
Peter Wolter

paveikslėlis

Bandydama apriboti Rusijos įtaką, Deutsche Welle paleidžia į eterį naują, visą parą veikiančią programą, anglų kalba, rašo vokiečių leidinys Junge Welt. Pagrindinė kanalo užduotis – „teikti priešnuodžius“ „Putino propagandai“ ir sukurti „atsvarą rusų dezinformacijos politikai Pabaltijyje“. Pagrindiniu priešininku DW laiko TV kanalą RT, į kurį Vakarų politikai jau seniai žiūri kaip į „šėtono įrankį“.

JAV, ES ir Vokietija nori apriboti Rusijos įtaką. Būtent tam Deutsche Welle ir paleidžia savo programą.

Nuo pirmadienio Deutsche Welle (DW) visą parą transliuoja TV programą anglų kalba. Taip pat bus išplėtotas tarptautinis korespondentų tinklas, ir pirmoje eilėje – Azijoje bei Afrikoje, praneša kanalas, atsakingas už vokiečių užsienio propagandą.

Tam, kad būtų iš ko finansuoti naują pasiūlymą, buvo susiaurintos kitų užsienio redakcijų programos. Anot DW generalinio direktoriaus Peterio Limburgo, naujojo visą parą veikiančio kanalo užduotis yra sukurti atoveiksmį “putiniškai propagandai”.

Bonoje kultūros ministrė Monika Grütter (CDU) paaiškino, jog naujasis kanalas taps “atsvara rusiškajai dezinformacijos politikai Pabaltijyje”. Tam, valstybinės subsidijos į DW biudžetą bus padidintos 12 milijonų €urų, pasakė ji. Amerikiečių laikraštis The Wall Street Journal mano, jog pagrindinis DW priešininkas – tai pirmoje eilėje rusų kanalas RT. Jis skleidžia informaciją ir vokiečių kalba – penkis kartus į savaitę 19:30 (www.rtdeutsch.com).

Vakarų politikai jau seniai žiūri į RT kaip į šėtono įrankį. Pagrindinė šio TV tinklo būstinė randasi Maskvoje ir yra finansuojama iš valstybės biudžeto. Jai dirba korespondentai visuose svarbiausiuose pasaulio taškuose. Kanalas praneša – labai dažnai išskirtiniuose reportažuose – apie įvykius, į kuriuos pasaulinio srauto MIP nekreipia dėmesio. Pagrindinai, būtent amerikiečių politikai vertina RT kaip grėsmę. Pavyzdžiui: JAV valstybės sekretorius Jonh Kerris pavadino kanalą „propagandos ruporu“.

ES taip pat rodo aktyvumą. Veiksmų planas sukurtas Europos Sąjungos diplomatinės tarnybos, – apie jį papasakojo Briuselio naujienų portalas EUobserver – be viso kitko, numato atoveiksmį „rusų propagandai“ labiau griežtų reguliavimo priemonių pagalba. Gali būti, jog devynių puslapių dokumentas, kuris antradienį buvo aptariamas ministerijų lygmeniu, bus patvirtintas vyriausybių vadovų jau šį ketvirtadienį.

Dokumento tekste kalbama, jog per praėjusius pusantrų metų Rusija „pasinaudojo ir piktnaudžiavo komunikacijos instrumentais“, kas suvaidino „svarbų vaidmenį dramatiškuose politiniuose, ekonominiuose ir įtakojančiuose saugumą įvykiuose“ rytinėse šalyse, esančiose kaimynystėje su ES, praneša EUobserver. Aktyviausiai ES politika bus stumiama buvusios TSRS šalyse. Be viso to bus sustiprintas „nepriklausomų MIP“ palaikymas.

Dokumente kalbama, jog įvairių priemonių koordinacija užsiims nauja ES žinyba pavadinta East Stratcom Team, praneša EUobserver. Naujoji transliacija bus išleidžiama rusų ir vietos kalbomis, ir suteiks piliečiams galimybę „paprasčiau suvokti, jog politinės ir ekonominės ES reformos su laiku darys teigiamą įtaką jų kasdieniam gyvenimui“. Kad nuosavą propagandą skleisti būtų paprasčiau, europietiškieji institutai bendradarbiaus su nevyriausybinėmis organizacijomis. Tikslas slypi tame, kad „pakelti visuomenėje suvokimo lygmenį apie (Rusijos) vykdomą dezinformacinę veiklą“.

Matomai, veiksmų planas numato ir biurokratinio spaudimo RT atžvilgiu vykdymą. Tam bus sukurta „europiečių priežiūros žinybų grupė“. „Turint omenyje šiuolaikinius iššūkius“, Eurokomisija turi „įtraukti į darbotvarkę pasiūlymus reguliavimo priemonių gerinimo klausimu“, kalbama dokumente.

Besiveržianti į ES Ukraina praktiškai jau pasiekė savo tikslą, kalbant apie informacinės įtakos iš Maskvos stabdymą: Rusijos TV kanalai uždrausti, o kai kuriose vietose net nupjaunamos palydovinės lėkštės, kad priimti rusiškus kanalus taptų nebeįmanoma.