Šiuolaikinė vidurinė mokykla. Mokytojo užrašai.

2016, liepos 25, 1:01 | kategorija Ideologija | 40 komentarų | peržiūrų 81 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

Rusų autoriaus-mokytojo pateikta padėtis rusų mokyklose, švietimo sistemoje, ir tos sistemos padariniai pradedant nuo 1990-ųjų metų. Jei nežinotume, kad tai rašo rusas – daugelis suklystų palaikę tai Lietuva. Bet kuriuo atveju pasiskaityti tikrai naudinga.
sarmatas.lt redakcija

„Jie gali naudotis kontraceptinėmis priemonėmis ir daryti abortus, ir kuo daugiau, tuo geriau. Mes nenorime, kad jie būtų išsilavinę. Pakanka, kad jie sugeba suskaičiuoti iki šimto. Tokie nevispročiai mums bus naudingesni. Religiją paliksime nukreipti dėmesiui“, – Martinas Bormanas.

mokykla ir mokiniai

Aleksandr Samsonov

Bendra padėtis

Pirmas įspūdis iš gimtosios mokyklos: sumažėjo vaikų, vėliau, pedagoginiame susirinkime sužinojau, jog šiuo metu mokosi maždaug 700 vaikų, kai aš mokiausi – devyniasdešimtaisiais, buvo 1200 mokinių. Be to, beveik pusę vaikų atveža iš aštuonių aplinkinių kaimų (mokykla yra miesto tipo gyvenvietėje). O ten buvusias mokyklas uždarė, jas išlaikyti pasidarė ekonomiškai nenaudinga, lengviau duoti vienai mokyklai 2-3 autobusus ir kasdien vežioti mokinius į mokyklą ir atgal.

Kitas dalykas, kurį pastebiu – vaikų fizinė būklė – kažkokie paliegę, liguisti. Vėliau randu faktų, patvirtinančių mano įspūdžius. Mokykloje yra kadetų klasė (vieni berniukai, daugiau valandų skiriama kūno kultūrai, karinė parengtis ir t. t.), tai jei žvilgtelėtume į sveikatos lapelį – beveik pusė vaikų – parengiamosiose ir specialiose grupėse, du invalidai, trečdalis klasės visiškai atleisti nuo kūno kultūros pamokų. Šioje klasėje keletas mokinių dar devintoje klasėje buvo alkoholikai (pradinė stadija) – keletą metų gėrė po 2-3 kartus per savaitę. Man davė klasę, tapau klasės auklėtoju, 25 mokiniai, tik du (!) pirmoje sveikatos grupėje, beveik trečdalis turi regos problemų, daugiau, nei pusė kenčia nuo įvairių lėtinių susirgimų.

Dar vienas „siurprizas“ – mokykloje daugiau kaip 20 vaikų diagnuozuota F 70 (lengvos formos oligofrenija), daugiau kaip 30 vaikų – sulėtėjęs psichinis vystymasis, dar tiek pat bėgioja be diagnozės, su „paprastomis“ psichinėmis problemomis, – tokių po kelis klasėje. Kaip sužinojau vėliau, beveik visi šie vaikai – „dovanėlė“ nuo geriančių tėvų. švietimo sistema, mokykla, mokiniai, vaikai,

Mokyklos pirmajame aukšte nuolat atsiduoda tabako dūmais – vaikučiai tualete rūko. Taip pasyviais rūkaliais tampa visi esantys mokykloje. Net jei juos ir pagautų techniniai darbuotojai, budintysis mokytojas ar net pats direktorius, rimtam mokiniui tai niekuo negresia – na, pabars (profilaktinis pokalbis), iškvies tėvus – tik neaišku ar šie ateis. O jei ir ateis, ką padarysi, jau per vėlu – vienu žodžiu, pažadės imtis priemonių. Ypatingai „aktyvūs“ vaikai rūko nuo 2-3 klasės, rūkorių procentas kasmet didėja, ypač baisu, kad rūko ir mergaitės. Mergaitės šampaną ir vyną geria nuo 4-6 klasės, beje, įpila tėvai – per Naujuosius, gimtadienius. Keiksmai ir nepadorus elgesys seniai tapo savaime suprantamu dalyku.

Mokyklą griauna bausmių nebuvimas ir neatsakingumas – mokinys gali keiktis, pasiųsti mokytoją „ant trijų raidžių“, o po to sakyti, kad jam pasigirdo, o kiti patvirtins, jog būtent taip ir buvo. Kai kurie netgi bando įbauginti mokytojus savo tėvais – nusikaltėliais. Dauguma mokytojų susitaikė su tokia padėtimi – nėra stimulo kovoti, atlyginimas mažas, reikalavimai dideli, nusistatymas toks: dėl visko kaltas mokytojas. Sąžiningai už ketvirtį išvesi dvejetą, pačiam bus blogiau – smukdai reitingą.

Nereikia manyti, jog mokytojai nieko nedaro – reguliariai vyksta įvairiausi konkursai, rungtynės, aiškinama rūkymo, alkoholio, mobilių telefonų, kompiuterinių žaidimų žala, bet ši informacija tik lašas jūroje. Vaikus auklėja televizija ir internetas. Ne kartą apklausiau mokinius – berniukų didvyriai yra Žmogus voras, Bleidas, Terminatorius, Haris Poteris (jis populiarus ir mergaičių tarpe), Gendalfas ir pan., nė vieno rusų personažo, nors džiugina tai, jog tai – teigiami personažai, kovojantys su blogiu, t. y. vaikai dar siekia Teisingumo, jie vis dar rusai (?!).

Su mergaitėmis reikalai prastesni, jos į Vakarų kultūros pinkles pakliuvo visiškai, jų dievaičiai – populiariosios muzikos atstovai, įvairių serialų herojės, vyriško grožio idealai – timberleikai, bredai pitai. Jas traukia išorinis spindesys, jos nieko nežino apie vidinį grožį, nors ir jų tarpe yra mergaičių skaitančių (!) knygas, eilėraščius, bet jos paskęsta bendroje būsimų vartotojų masėje.

Visi vaikai domisi populiaria muzika, atskiesta nusikaltėlių romantika (šansonas) ir repu, nuo 5-6 klasės vaikšto į diskotekas. Iš karto prisimenu A. Hitlerio žodžius, ištartus viename pokalbyje:

„… reikia jiems duoti alkoholio ir tabako tiek, kiek geidžia… na, muzikos taipogi reikia duoti pakankamai… viskas, ko reikia kaimo gyventojams – muzika, muzika ir dar kartą muzika. Linksma muzika – puikus stimulas sunkiame darbe; duokite jiems visas galimybes pašokti ir visi kaimiečiai mums liks dėkingi…“.

Ir nereikia manyti, jog tokia mokykla – išimtis, mūsiškė yra viena geriausių rajone – mokiniai baigia sidabro ir aukso medaliais, užima pirmas vietas olimpiadose, stiprūs mokytojai, įvairių konkursų nugalėtojai. Miestuose reikalai dar prastesni, nes ten yra taip vadinamas „auksinis jaunimas“, kaime tai dar ne taip matosi.

Mokykloje beveik neliko visuomenei naudingo darbo, dabar vaikus „eksploatuoti“ draudžiama: tai lemia atsainų požiūrį į mokyklą, galima piešti ant suolų, spjaudyti ant grindų, piešti ant sienų.

Mokytojai

Paskutinius 20 metų mokykla laikėsi iš senų atsargų, dirba dar tarybinių laikų mokytojai – pensininkai. Jie suteikia pamatinių žinių, tačiau jų kasmet lieka vis mažiau ir mažiau. Jauni mokytojai įprastai mokykloje ilgai neišlaiko, man dirbant (4 metus) kasmet ateidavo 2-5 jauni specialistai, daugiau kaip metus dažniausiai niekas nedirbo. Išeidavo ir įsidarbindavo bet kur, kad tik ne mokykloje – pardavėjais, VRM, apsaugoje, vadybininkais. Pasilieka daugiausiai prisitaikėliai, kuriems nusispjaut į direktoriaus diktatą ir vaikų degradaciją, abejingi.

Mokytojai tiesiog užversti darbu su popieriais – atskaitos, analizės, planai, diagnostikos ir pan. ir t. t., be to „nudžiugino“ visuotinė kompiuterizacija – dabar reikia rašyti ne tik popierinį, bet ir elektroninį variantą. Visos mokyklos stengiasi pasirodyti, pas mus juk madingi visokie nacionaliniai projektai, todėl darbas popieriuje verda, reikia skubiai pasirodyti, kokie mes inovatyvūs, pažangūs švietimo technologijų požiūriu, atliekame įvairiausius mokslinius tyrimus. Galiausiai vaikas lieka nuskriaustas, – kol mokytojas baigia rašinėti, jam tiesiog nėra kada susipažinti su vaiko problema, padėti jam. Vienu žodžiu, viskas puiku ir nuostabu, tik popieriuje – ir naujas ugdymo technologijas diegiam, ir dvi kompiuterių klasės yra, elektroninis mokytojų kambarys, trys nauji autobusai, tik vaikai darosi vis kvailesni ir labiau ligoti.

Devyniasdešimtaisiais visi juokėsi iš Michailo Zadornovo (rusų aktorius-humoristas) pasakojimų, neva kokie tie amerikiečiai buki, taipogi ir jų mokiniai. Galiu užtikrinti – mūsų mokiniai juos sparčiai vejasi, jie mažai žino, o svarbiausia – nenori žinoti, o kam? Jei protingi mokytojai uždirba mažiau, jei neraštingi uzbekai statybose?

Dar viena šiuolaikinio ikimokyklinio ir mokyklinio išsilavinimo bėda – vyrų trūkumas, mūsų mokykloje jų buvo daug, net 6 iš 60 mokytojų, daugelyje mokyklų jų apskritai nėra, arba yra vienas. Todėl berniukus Rusijoje auklėja moterys: namuose, kur tėvas uždarbiauja ar jo iš viso nėra, o jei namie, tai geria; vaikų darželyje (vyras vaikų darželyje – tiesiog unikalus dalykas); mokykloje tas pats. O po to daugelis klausinėja – kur gi dėjosi tikri vyrai Rusijoje? O iš kur gi jiems rastis? Tik tie, kurie patys išsiauklėja, bet tokių vienetai. O ir sistema, kuomet kartu mokosi ir berniukai, ir mergaitės, negatyviai veikia berniukus, jie psichologiškai ir fiziškai bręsta vėliau už mergaites maždaug 2-5 metais. Jei kai kurias „mergaites“ jau 7-8 klasėje galima už vyro leisti, tai berniukai dar kareivėliais bei mašinėlėmis žaidžia. Tai dar vienas smūgis berniukams, jie jaučiasi neįgalūs, jie smulkesni ir juos muša mergaitės! Tad tam, kad prieš bendraamžes pasirodytų suaugę, jie ima rūkyti, keiktis, išgėrinėti dėl drąsos – taip prarandami likusieji vaikystės metai.

Vieningas valstybinis egzaminas (Еди́ный госуда́рственный экза́мен (ЕГЭ) – vert. pastaba) – tai diversija prieš ankstesnės mokyklos likučius, pirmiausia, egzaminuoti humanitarinių mokslų ir rusų kalbos žinias testo pagalba – mažiausiai kvaila. Ne kartą jų metu pats esu susidūręs su klausimais, į kuriuos atsakinėjant žodžiu galima duoti du teisingus atsakymus bei juos įrodyti. Kad ir istorijos, gamtos mokslo klausimais – reikia mokėti atsakinėti žodžiu ir pagrįsti savo nuomonę, Vieningas valstybinis egzaminas šią galimybę panaikino. Antra, egzaminas sudaro galimybes vešėti korupcijai (nors, jį diegiant kaip tik buvo kalbama, kad jis panaikins korupciją). Abiturientų klasė, mokinys kiekviename ketvirtyje turėjo po 2-3 dvejetus (mintyse, pamenate sistemą – rašom tris, du mintyse), o štai egzaminus išlaiko puikiai.

Įdomu tai, kad jis – oligarcho sūnus, taip gaunasi, jog sistema „brangiuosius Rusijos gyventojus“ suskirsto į naujus gyvenimo šeimininkus ir likusius. Be to, visiems žinoma, jog mokytojai leidžia nusirašinėti („špargalkės“ tualete ir t. t.), galiausiai patys išsprendžia užduotis (pavyzdžiui, fotografuoja telefonu užduotį ir persiunčia, pats esu taip daręs draugui). Juk mokinio nesėkmė užtraukia gėdą mokyklai, blogai atsiliepia jos reputacijai. Na ir šiaip, mokytojai, giminaičiai, gudručiai iš jaunesnių klasių gali laikyti egzaminą vietoje abiturientų, reikia tik susitarti. Trečia, vieningas egzaminas atima pagrindinės programos laiką, mokytojai „pritempia“ mokinių žinias testams spręsti, kad negadintų savo reitingų – taip kenčia bendra programa.

Būtinos gelbėjimosi priemonės

1. Bet kurio lygio išsilavinimas turi būti nemokamas. „Elitinių“ mokymo įtaigų turi nebūti, kadangi visi žmonės nuo gimimo yra lygūs prieš Dievą, „elitinės“ mokyklos bjauroja pačią švietimo idėją, skirsto vaikus į „elitą“ ir likusius, išrinktuosius ir ne. Aukščiausia išsilavinimo riba turi būti nustatoma ne pagal piniginės storį, o pagal žmogaus gabumą bei darbštumą. Aiškiai matome negatyvų JAV ir Didžiosios Britanijos pavyzdį, kur pagrindinė žmonių masė paversta bukais riebiais balvonais, o „elitinės“ mokyklos išleidžia juristus, valdininkus ir finansinius spekuliantus, o inžinierius, fizikus, chemikus su malonumu perka Rusijoje, Indijoje, Kinijoje.

2. Švietimo sistemą iš koduojančios pedagogikos (beveik nepakitusios nuo viduramžių) pakeisti į metodologinę, tai yra ne šiaip užkrauti vaikus dideliu kiekiu įvairios informacijos, o išmokyti juos esant reikalui išgauti ją patiems. Tai leis sutrumpinti vidurinės mokyklos kursą iki 8-9 metų, aukštosios mokyklos iki 3-4 metų.

3. Vidurinėje mokykloje būtina grįžti prie berniukų ir mergaičių mokymo atskirai, kadangi berniukus reikia ruošti būti vyrais, o mergaites – moterimis. Psichologija, jiems suteikta Dievo ir gamtos yra skirtinga, todėl auklėjimą ir švietimą būtina organizuoti pagal skirtingas programas ir vadovėlius. Tačiau, kad jų neatskirti ir nesupriešinti, geriau nekurti atskirų mokyklų (berniukų ir mergaičių), o padaryti berniukų ir mergaičių klases. Įvedus atskirus užsiėmimus, kurių metu skirtingų amžiaus grupių berniukai ir mergaitės galėtų bendrauti tarpusavyje (muzikos, šokių, dainavimo, menų ir t. t.), kad juos vienytų ne instinktyvus potraukis, o bendra pasaulėžiūra ir pasaulio supratimas.

4. Panaikinti Vieningą valstybinį egzaminą, grįžti prie senosios egzaminų sistemos žodžiu ir raštu (nuo 4 klasės).

5. Sukurti ir įdiegti sveikos gyvensenos programą visoms auklėjimo ir švietimo įstaigoms, pradedant grūdinimosi sistema (galima kaip pagrindą naudoti P. Ivanovo „Vaikas“), baigiant kovos menais (pagrindu galima imti A. Kadočnikovo sistemą ar sambo). Atstatyti sporto įrangą – kiekvienoje mokykloje, vaikų darželyje turi būti baseinas (plaukimas naudingas visiems, šalina jau esamus defektus), ir bent atvira čiuožykla žiemos sezonui. Būtinu pavyzdžiu laikyti Senovės Graikiją, kur kartu su mokyklomis buvo gimnazijos, kuriose vykdavo fizinių pratimų užsiėmimai.

6. Grąžinti nemokamų vaikų meno mokyklų, būrelių ir sporto sekcijų mokyklose sistemą, paauglių ir jaunimo organizacijas.

7. Grąžinti ir patobulinti profesinės technikos mokymo sistemą, padaryti ją lanksčią, pritaikytą greitai ir kokybiškai pereiti prie naujų profesijų, naujos technikos bei technologijų įsisavinimo. Mums prireiks ir Mėnulio miestelių, ir Marso miestų statybininkų, ir žvaigdžėlaivių techninio personalo.

8. Smarkiai padidinti mokyklos mokytojo, aukštosios mokyklos ir technikumo dėstytojo, auklėtojo ir profesinio mokymo meistro profesijos prestižą – padorus darbo užmokestis, kaimo vietovėse, kur nėra visuomeninio transporto – asmeninis automobilis, nemokamas būstas (po 15-20 darbo metų), nuomojamas butas (namas), jei nėra būstų jauniems specialistams. Tačiau pirmiausia, žinoma, – tai apsivalymas nuo geriančių, turinčių kriminalinę praeitį bei žemą kvalifikaciją darbuotojų.

9. Grąžinti į mokyklas mokytojus vyrus, sudarant jiems reikalingas sąlygas ir lengvatas – beje, procentais jie turėtų sudaryti ne mažiau 50 %. Pasistengti, kad į mokyklas pakliūtų pensininkai kariškiai, pageidautina – karo karininkai. Tai iš karto išspręs daugelį problemų – su vyrišku auklėjimu, disciplina mokykloje, leis pažaboti paleistuvystes ir keiksnojimus.

10. Pirmajame etape (etapas – atstatymas) grįžti prie 1930-1940 metų švietimo standarto, galima perleisti to laikmečio vadovėlius (tuo metu pagal TSRS jaunimo intelektualinį vystymąsi užėmėme 1-2 vietas pasaulyje), pridėjus geriausia, ką turime šiandien (pavyzdžiui, Ščetinino mokyklos patirtį).

11. Visapusiškas talentingo jaunimo ir geriausiai besimokančiųjų palaikymas – nemokami kelialapiai į poilsio stovyklas, piniginės premijos, vertingi prizai, padidintos stipendijos, siuntimai dirbti prestižinį darbą ir t. t., vaikai turi matyti, kad vertinamas protas ir talentas, o ne landumas, tėvų piniginės storis ir jų ryšiai.

sarmatas.lt komentaras:
Kai kurie skaitytojai šiame straipsnyje matys ideologinę potekstę – esą agituojama grįžti į tarybinius laikus ar perimti rusų autorių siūlomus švietimo sistemos reformų pasiūlymus. Ne. Nesiūlome nieko panašaus. Nesame specialistai šioje srityje. Tačiau norime pasiūlyti kitą dalyką – sulyginti šio rusų autoriaus matomas Rusijos mokyklos bėdas su analogiškomis Lietuvos mokyklos bėdomis ir atrasti skirtumus. Vargu ar jie bus dideli. Kas tiesiog prikišamai parodo, jog šių bėdų šaknys vienodos. Tad, tikėtina, jog ir priemonės skirtos jas išrauti-pašalinti daug nesiskirs. Nenurodysime jų čia, kad nebūtume apkaltinti propaganda, tačiau tą, kad tokią švietimo sistemą laikas keisti iš pašaknų – mato jau visi be jokių nuorodų.

parengė: Darius Dimbelis

 

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

komentarų 40

  1. Dalia says:

    Tikrosios bedievystės pasekmė. Štai kur esmė.

  2. konkurencijos nėra says:

    Nėra tokio dalyko kuris neapsieitų be religijos.
    A Maceina

  3. b says:

    Ačiū

  4. Va taip va says:

    Tai kad čia visas pasaulis tuo serga. Suraskit ir suskaičiuokit Europoj nerūkančius žmones. O geria. Globalizmas, kapitalizmas – didžioji dalis pasaulio eina degradacijos linkme.

  5. Kęstutis Lapienis says:

    Ne viskas pažanga, kas pažanga vadinama. Ypač jei apie pažangą amerikiečiai prabyla.

  6. pestininkas says:

    Pilnai palaikau redakcijos komentara!90% padėtisLT atitinka,kaip bebutu graudu,taip pat kaip r.f..

  7. Algirdas Minkauskas says:

    O kam ta mokykla? Juo labiau privaloma. Pajamų šeimai turi užtekti tiek, kad vienas tėvų galėtų mokyti vaikus pats (pati). Jei vaikų poreikis mokslui pranoks tėvų turimas žinias kurias jie galėtų suteikti savo vaikams, vadinasi vaikai pakankamai gabūs tam, kad jiems būtų galima surasti mokytojus pas kuriuos jie galėtų toliau lavintis ir atskleisti savo talentus. Kiekvienas vaikas skirtingas ir kiekvieno gebėjimai skirtingi, tačiau kiekvienas vaikas savitas ir savotiškai talentingas. Ugdant visus pagal vieną kurpalį save pilnai atskleisti sugebės tik vienetai.

  8. pestininkas says:

    Teisingos mintys A.M.!Bet žmonės istatyti i tokius rėmus kad vaikai butu leidžiami i mokyklas,o tėvai ju auklėjimui neturėtu laiko o butu susirupine pinigu kalimu,reiškia pirma reikia keist sistema,o po to visa kita!

  9. saul says:

    Kam ta mokykla ??????? Pirmaisusiai,pagalvokite ka kalbate.Jaunatviskas …anarchistinis uzsidegimas,dar gali buti,pateisinamas.Bet …suaugusiuju zmoniu mintys-kam,isvis,reikalinga ta mokykla…visiska nesamone.Isivaizduokite situacija,jei nebutu mokyklu ir….visi vaikai galetu sedeti namuose.Tevai..uzuot dirbe savo darbus…..mokintu vaikus to-ko patys dorai nesupranta.Pazanga garantuota 🙂

  10. pestininkas says:

    Soul- o kaip gi žmonės senovėje gyveno?Gali pasidomėt.O tai dabar mokytu pilna,ir kame pažanga karu  ir skurdo sumažėjo?Juk visi labai pažangus ar ne?Ir pagaliau Margaret Tečer jinai mokėsi tėvo namuose,gali visa tai rast kad ir vikipėdijoj!Realybė rodo kad mokslas pajungtas žmoniu kvailinimui,ir dezorentavimui!

  11. konkurencijos nėra says:

    ANASTASIJA įpatingai akcentuoja VAIKŲ AUKLĖJIMĄ individualiai. Rašytojas V Megre, jau yra ir lietuviškai.

    anastasija.lt

  12. Mindaugas says:

    To ir reikėjo tikėtis po 1991 metų Rusijoje įvykdytos kontrrevoliucijos….Beje, patys piliečiai to ir norėjo. Dabar skina kapitalistinio rojaus vaisius…kaip ir Lietuvoje, po „dainuojančios“ kontrrevoliucijos….

  13. saul says:

    pestininkui.Taip,gyveno.Koks buvo to laiko visuotinis rastingumas?Po to mokyklu daugejo,zmones turtejo-pradejo daugiau vaiku i mokyklas leisti.Tuo paciu kilo ir rastingumas.Pazanga ir evoliucija.Aisku,as nezinau,kurlink mes toliau nueisime,bet…..su rastingumo augimu,ilgejo ir zmogaus pragyvenimo lygis ,medicina,gerove.

  14. pestininkas says:

    Jo saul sakai lygis?O kada poliklinikoj buvai paskutini karta?Ar nekilo po to klausymu dėl gydytoju kompetencijos,kai pasiskundi negalavimais o tau iškart jau tam tikros far.firmos receptuka,ir nevisad idomu atlikt tyrymus,ir žinai pradedi tada atsimint kad ir tos pačios sovdepijos medicina,ir pliusu daugiau pradedi rast toj medicinoi o ne šioje!O gal teko susidurt ir paligint musu šviėtima su pvz.anglu ar norvegu?Aš susiduriau, ir likau nemaloniai nustebintas!Ir pilnai galiu dabar sakyt kad daugeliui užtenka mokėt rašyt ir skaityt ir to užtenka.O suprast pasaulinius procesus nebutina baigt univeru,pakanka žmogui normaliai mastyt ir stebėt aplink ji vykstančius reiškinius,ir jis daug ka supras.Paklausk saves kiėk tu pats pritaikai gyvenime žyniu igytu mokslo istaigose?

  15. Algirdas Minkauskas says:

    >pestininkas

    Kam prakaituoti keičiant sistemą? Jeigu tikrai manom esant reikalinga keiskimės patys, keiskim savo mąstymą, visa kita pasikeis savaime; на ходу.

  16. algimantas says:

    Paskaičiau ir nuliūdau.. Na ko gi gali vaikus išmokyt dabartinis jaunimas, kuris net po mokyklos baigimo nemoka nei taisyklingai rašyti, nei sklandžiai dėstyti minčių…

    Ar gal kažkas tiki, jog tėvai, būdami tokio paties lygmens išmokys geriau? – Naivuoliai…

    O dėl to, ko tėvai mokė senovėje, .. na tai senovėje daug nereikėjo – išmokti apdirbti žemę ir tvarkyti ūkį. Tačiau, jei mes prisiminsime, kad šiandieną visuomenė yra visiškai kitokia – tai tie senovės mokslai paprasčiausiai nepraeis, nes kam miestiečiui dirbti žemę – jam labiau reikalinga atitikti šiandienos reikalavimus, kad galėtų išgyventi pats ir to išmokyti savo vaikus.

    Mes čia galime ginčytis iki pamėlynavimo dėl to ar reikalingas mokslas ar ne, tačiau pabandykite sau įsivaizduoti anų laikų valstietį atvykusį į miestą gyvent ir maždaug paprognozuoti jo išlikimo šansus tokioje visuomenėje. Ir netgi tokiame pasaulyje, kuris kinta pasiutusiu greičiu. Ir mes turime mokėti taikytis prie tokios pasaulio kaitos, kai tuo tarpu visokie viduramžių valstiečiai, nuo savo gimimo iki mirties matydavo tą patį ir beveik nesikeičiantį pasaulį. Jiems tikrai mokykla nebuvo reikalinga. Tėvų patirties pilnai užteko tam, kad išgyvent. Dabar kiti laikai, ir tas gyvenimo būdas visiškai nebetinka.

  17. pestininkas says:

    A.M.sutinku-nes tai jau praėjau.Ir pirmi pavyzdžiai LT parodė kaip žmonės pradėjo keistis ir nesutikt su sistemos dogmom,tuoj iš rankoviu sistema ištraukė „rusai puola“!Jiė juk neleis taip lengvai iššokt iš ju balos!

  18. pestininkas says:

    Su pagarba algimantui,norisi priėštaraut,esmė tame kad ne viėn mokslai svarbu,pažiurėkit i musu teritorijos valdytojus,nemažai ju ira baige univerus ir ka mes turim?O asmeniškai pažistu ir kaimiėčiu ir miėstiėčiu baigusiu minimum mokslu,ir ira puikus žmonės kai kuriė net puikiadusiai isitvirtine užsiėniuose,ir kas svarbiausia neprarade žmoniškumo veidu,visad pasirenge pagelbėt bet kam sunkiu momentu gyvenime!Vat tai ira manau svarbiausios žmogaus vertybės!Paprasčiausiai mus visus indoktrinavo savo laiku,ir perlipt per barjerus daug kam sunku,todėl prisigalvoja visokiu,fanaberiju.Teko dirbt viėnoje imonėje,kurios vadovė mėgdavo girtis kad baigė 3aukštuosius,stebėjes ja pus antru metu,kai pradėjo nemokėt darbuotojams algu,aš jai pasakiau,kad jos 3aukštiėji jai padeda apgaudinėt darbuotojus su klijentais!Tai manau esmė tame kad nesvarbu kiėk ir ko tu baiges,o svarbu kaip elgiėsi gyvenime!Manau tai turi but svarbiausia kėkviėnam!

  19. Simas Simaitis says:

    to Algimantas. Norėčiau tamstai paprieštarauti. Nagi palyginkime pavyzdžiui XIX amžiaus ūkininką su šiuolaikiniu ūkininku. Kodėl pasirinkau XIX amžiaus pabaigą? Kalbėsiu apie savo prosenelį. Ką jis mokėjo? Jis žinojo kada reikėjo sėti, sodinti, nuimti derlių, jis augino: kiaules, karvių bandą, turėjo, suprantama, arklių. Pats atlikdavo kastravimą, paršams ir jaučiams, pats kaldino pasagas, žemės ūkio padargus. Jis buvo: žemdirbys, gyvulių augintojas, daržininkas, sodininkas, kalvis, veterinorius. Buvo raštingas, rašto jį išmokė mama. O tokių ūkininkų buvo ne vienetai, galite patikėti. Gyvenimo sąlygos diktavo tokį ūkininkų išprusimą ( išprusimą, o ne išsimokslinimą. Pamėginkite atskirti šitų dviejų žodžių prasmę).
    Ką dabar gali šiuolaikinis ūkininkas? Raštingas? Be abejo. Ar dirba jis visus aukščiau išvardintus darbus? Ar yra tokių ūkininkų šiuiolaikinėje Lietuvoje? Galiu, tamstą, patikinti, kad tokių nerasite.
    Mano prosenelis visą savo gyvenimą sėmėsi gyvenimiškos išminties, iš pasakojimų žinau, kad iki pat mirties išlaikė šviesų protą ir niekuomet nenustojo semtis žinių iš įvairių šaltinių. Daug kas gaudavo patarimo iš jo, mokėsi iš jo. 
    Šiuolaikinė mokykla iš mūsų vaikų daro tik biorobotus, išmuša iš galvos bet kokį norą siekti žinių, gyvenimiškos išminties. Išsimokslinimas ir gyvenimiška išmintis – du visiškai nesuderinami dalykai. Tad pamėginkime nemaišyti piršto su b… 
    Yra nerašytas gamtos dėsnis. Jeigu vienoje,uždaroje teritorijoje, padidėja vienos gyvūnų rūšies populiacija – prasideda degradacija. Žmonių sutelkimas miestuose niekas kita, kaip vienos gyvūnų populiacijos susitelkimas uždaroje teritorijoje. Ir tai veda prie degradacijos. O tabako, alkoholio ar kitų narkotinių medžiagų vartojimas, tą tik paspartina. Ir mokyklos čia šiaip niekuo dėtos. Darykite, mieli skaitytojai, išvadas.

  20. algimantas says:

    >>Tai matau, kad prieštaraujančių pilna, deja, niekas nenori suprasti ką bandau pasakyti…

    Dabartinio žmogaus neįkiši į tą laikmetį nes jis neišgyvens.. lygiai taip pat neįkiši ir ano žmogaus į šį laikmetį, nes neišgyvens.. Kodėl?

    Simui – jūsų prosenelis neišgyventų dėl kelių paprastų priežasčių, nes pirma – negautų metalo savo pasagoms ir kitiems ūkio padargams nusikalt, o iš kitos pusės neapsimokėtų, nes pigiau nusipirkt, pardavus savo pagrindinę produkciją.. matau nenorite suvokti ir kito dalyko – kad dirbt nuo ryto iki vakaro, kad pasigamint pačiam viską ko reikia šiais laikais niekas nenori. Patogiai gerai mokėti vieną dalyką, už jį gauti atlyginimą ir kitką nusipirkti. Ir čia yra suvokimo reikalas – laikai pasikeitė. Dėl mokyklos – jūsų tėvas ūkininkas jūsų neišmokys kompiuteriu naudotis, nes pats nemoka, o jums, kad užsidirbt duoną šiais laikais – tas reikalinga. Aš apie ką kalbu? – Kiekvienam laikmečiui savi reikalavimai, ir jei jų neatitinki – iškrenti iš apsirūpinusių žmonių rato. Gali žinoma išlikt, jei tavo poreikiai kaip bomžo – tada gali nemokėt visai nieko, kol egzistuos šiukšlynai – iš bado nemirsi. Beje, klausimas Simui – jūsų giminaitis teises turėjo ir automobiliu važiuot mokėjo? Jūs ko gero turite? Mano mama neturi nei teisių, nei kažką supranta apie automobilius, todėl visada manęs prašo, kad nuvežčiau kur reikia. Pagavote mintį?

  21. Simas Simaitis says:

    Va čia tamsta Algimantai gerai pataikėte. Aš tamstą gerai supratau. Atskaitos taškas: „žmonės nenori“. Papasakosiu vieną pavyzdį. Ateina pas mano žmoną jos puseserė ir pradeda verkšlenti kokia ji nelaiminga, kad pinigų neužtenka. Tuo momentu pas mano žmona buvo sušlubavusi sveikata, negalėjo lenktis. Tiesiog pasiųlė: pagelbėk man. Ateik su dukra, pagelbėk apravėti daržą, galėsi prisirinkti braškių, kitų uogų, gausi savaitei daržovių visai savaitei, nereiks pirkti parduotuvėje. Kaip manote, mieli skaitytojai, kokį gavo mano žmona atsakymą? „Ką aš durna! Aš nueisiu į parduotuvę ir viską nusipirksiu!“. 

    Čia matoma ne tik tingėjimas pasijudinti, kad sutaupyti savo lėšas, bet ir silpnaprotystės požymiai. Trūksta lėšų, bet ji eis į pardę. Įdomu ką gero ji ten nusipirks? Ką tokio, kas jai ir jos dukrai duos gero sveikatai?
    O dabar įsivaizduokite, man reikalinga šią silpnapročių avių bandą nukreipti tam tikra kryptimi. Ir uždarau visus prekybos centrus… Suprantate ką aš noriu tuom pasakyti? Kas išgyvens? Tie, kurie, kaip rašė pėstininkas, su trim aukštaisiais, ar tie, kurie naudoja smegenis pagal paskirtį?

    Tai, kas dabar vyksta Lietuvoje ir visame Pabaltyje, man puikiai rodo, kad toks senarijus jokia ne fantazija.
    Algimantai, Jūs supratote mano mintį?
    Jeigu sugebi stebėti aplinką, prisitaikyti prie aplinkybių, vadinasi naudoji galvą pagal paskirtį (to mokykloje mūsų nemoko). O mokėti vairuoti automobilį tai dar nereiškia, kad tam reikia turėti teises. Mintį pagavote?

  22. Algirdas Minkauskas says:

    >Simas Simaitis

    :))))))) Matyt riesta būtų visiems „išsilavinusiems“ gyvenimo būdo vadybininkams :))))))))))

  23. litvakas be barzdos ir plauku says:

    Tokia mokytojia atleistiii is darbo momentaliai ,ka mokyklose Mokyna akivaizdziai nutilima ,todel Manau tai provokacija ,paklauskite sendeniniooo jaunimo kas laimejio 2pasaulini kara ,ka Zino 2pasaulini Kara, pasakos isijaute istraukas is knygos vakaru fronte nieko naujio,nes Tokia literatura diegia mokyklose sendiena ,ka apie praiti Mokyna ,tiesiog siaubas,apie fizika tyliu,chemija taip pat,katastrofa Su svietimu 100%, jiems (mokytojiams) neirodysi kad jie naikina individuoluma ,o tik kaip Papuga atsakyk ko Noriu ir gausi pazymi ,o kad lavinti savybes zmogyskas ,analizuoti ,daryti isvadas ,tai griestai draudziama ir tai faktas o kas prisimena mokykla kaip nostalgia _ rekomenduojiu atitraukti uzuolaidas savo akyse ,paciam prireike 5m kad mokyklos sviesa (zinoma Kokia sviesa) ismesti is saves ,vien ka sako darvino teorija Su kumsciu vaikams aiskinama ,mokytojiu paaiskinimas kad Tokia svietimo programos dalys jiu bendradarbiavimo del vaiku naikinimu neatleidzia !

  24. algimantas says:

    Nesusišnekame Simai, o gaila. Aš jums apie tai, kad keičiantis sąlygoms reikia mokytis prie jų prisitaikyti, o jūs man, kaip Donelaičio „Slunkius“ – šiukštu vaikai naujus niekus pramanyti – gyvenkite, kaip jūsų tėvai ir seneliai gyveno“.

    Taip jūs niekada neprisitaikysite, nes ir toliau ieškosite kaip sau pačiam šaukštą išsidrožt, pasagą nusikalt ar dar ką nors pasidaryt ko trūksta ūkyje, vietoje to, kad prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos ir pasinaudoti universalia mainų priemone – pinigais.

    Čia keista kas? Kad jūs naudojatės visas šiuolaikiniais pasiekimais, tačiau kažkodėl garbinate praeities ūkininko sugebėjimus išgyventi ano meto situacijoje. Juk niekas tų sugebėjimų nemenkina, tuo metu reikėjo gyventi būtent taip.

    Bet juk aš kalbu apie dabartinius laikus, kur tie sugebėjimai neveikia – dabar reikia kitokių, ir kažkodėl jūs, Simai, gyvenate pagal kitokius, o ne pagal savo prosenelio ūkininko patirtį. Gal apsidairykite aplink? – Tie, kas išgyvena – reiškia prisitaikė. Geriau ar blogiau, bet prisitaikė. Visais laikais buvo avių, ir jų bus visada – reikalingi tik piemenys joms ganyti.. ir kiekvieno iš mūsų pasirinkimas, kuo norime būti – avimis ar piemenimis.

  25. gojus says:

    saul ir Algimantas būtinai turi parašyti kažką… -> kalbėim pavyzdžiais:
    štai ištrauka iš šūdopedijos.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Akiane_Kramarik Taip apie mamos lietuvės ir kažkokio latyno su amerikonišku pasu vaikas. Mokykla jai nepatiko ir mama jai leido neiti… bet kas įdomiausia, kad ji dar turi ir brolių berods pora. Jie taip pat į mokyklą nevaikščiojo. Motina leido neit, nes ten vaikams neįomu. Ir – vienas yra jauniausias pasaulio filosofas. kaip jie buvo prieš kletą metų Lietuvoje, tai jam berods buvo 6. rašyt jis nemokėjo, bet jo mintis ir posakius užsirašinėjo įvairūs raštininkai, sakydami, kad jo vizijos turi ateities numatymą. Pirmasis gi brolis, berods jau 14-os turėjo savo verslą, kuris aprūpino visą šeimą…. Mokyklas – sakė motina – vaikų priešas.
    Aišku Algimantas puls įtikinėti, kad (rašau pagal save) man būtina buvo iškalti atmintinai chemijos junginių formules, išnagrinėti išskrosto bestuburio sandarą, pamatyti išskrostą gyvatę, išmokti 1985-ųjų žemėlapio valstybių politines sistemas, iškalti Magelano žygio datas ir vietovardžius, išmokti atmintinai tūkstantmečio pradžios istorines datas ir įvykius, tada gerai išmokti diferencialus, išvestines, o aukštojoje ir integralų formules, kvadratines, lygtis. Neabjotinai būtina buvo įrodyti teoremą, kad 2 lygegrečios tiesės niekur nesusikerta. Aišku reikėjo išmokti ir tamprumo teoriją apie apkrovų pasiskirstymą ir asiskirstymo nuoseklumą…. daug, oj daug mokiaus ir buvau daug kur nurašytas…. ale va gyvenu ir uždirbti galiu, nes gyvenimiška patirtis ir įgūdžiai davė galimybę gerai save realizuoti darbe, o mano patirtis pasirodė daug kur pritaikoma!

  26. Simas Simaitis says:

    Algimantai, nepulkite į asmeniškumus. Tamsta net nįsigilinote į tai, ką norėjau pasakyti. Baigiame šią diskusiją, nes tai neprives prie nieko. Jūs prisitaikėte, sveikinu. Tuom mes ir baigsime

  27. Laima says:

    Ačiū.

  28. saul says:

    Maniau,jog tu Gojau,siek tiek…,protingesnis.Tu siulai panaikinti vidurini moksla? O gal ir universitetiti..ar specvidurini ? Artistas tu,jei ne aktorius 🙂 Nesinoriu net… pradeti kvailas diskusijas ,sia tema.Gerai As tau uzduosiu tik viena klausima is simto.Kaip tu siulai gydyti sudetingesnias ligas.OK.Tenelieka kvalifikuotu gyudytoju-niekas nesimokins ir nebaigs medicinos studiju.Nebelieka tomografijos,chirurgijos,onkologijos ir kitu specialistu.Na ir ka? Matyt,mazai pats ar tavo artimieji,turejo problemu su sveikata.Dar testi ? Nebelieka geologu,matininku.melioratoriu,restauratoriu,teologu,architektu.Neturiu apie ka Cia ir diskutuoti.Juokdariai ir tiek.Gera cia publika susirinkusi. DDD

  29. gojus says:

    saul -> kuo, tavo manymu, gydytojui padeda 6 klasės fizikos formulės iškalimas, ar galimybė įrodyti geometrijos teoremą? Juk tu, turėdamas galimybę, gydytoją renkiesi ne pagal tai, kaip jis gerai iškalė nepriklausomybės akto signatarų biografijų peripetijas, o pagal tai kokią jis turi patirtį ir praktiką. Tai visiškai nesusiję su jo kaltais dalykais.
    Mokykla turi būti įstaiga, kuri prisideda prie tėvų auklėjimo, moko vaikus vertybių, skatina domėtis, tyrinėti, pažinti, vertinti, bendrauti, auginti atsakomybę. Tą beje daro daugelis privačių mokyklų. O valstybinių tikslas – standartiniai testai pagal pratybas, kuriose vaikas net rašyt neturi ir vienintelis tikslas – išlaikyti mokyklos reitingą mokant vaikus pataikyti į testą…
    O tau matau pačiam suvokimas, kad gali būti kitokia nuomonė, kad įvairias situacijas, įvykius galima vertinti skirtingai yra svetimas?

  30. saul says:

    Na matai,saunuolis.Dabar jau pripazysti,kad be mokyklos…..musu pasaulis neisivaizduojamas..-giri privacias mokyklas.As uz jas taip pat.Tik,pats supranti,kad jos nekiekvienam-biednam.O vat,tas biednas,buti diskriminuojams,siukstu…nenori.Ir jis teisus.Tai ka ,dabar,mums daryti ??? Buti privalomoms mokykloms,ar nebuti. 🙂 Apie privacius universitetus…,gal nediskutuosime,ka ? Tu labai gerai pasakei,apie esamu mokyklu mokymo trukumus.Bet,tu,Gojau dar pereitame komentare irodinejai,kad mokykla nereikalinga isvis…“KAIP TOKIA“.O jei dar neitikinau,tai sesk ant pievos ir ant berzo tosies…. zasies plunksna…,,man rasyk laiskeli.Nevartok kompiuterio ir automobilio,nes be mokyklos pagalbos viso to nebeturetum. 🙂 .Kas apie mano suvokima ir nuomoniu priulalizma…,tai jau geriau patylesiu.Tu pats pripazysti,kad tu neteisus,bet…,visvien,bandai issisukineti ir viska neigti,drisdamas dar….ir kitus kaltinti,pacio…,nuodememis 🙂 Kaip negrazu ir negarbinga DDD

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top