Vilniuje bus paminėta didžiausia XIII a. baltų pergalė prieš kryžiuočius

2015, liepos 11, 13:00 | kategorija Istorija | atsiliepimų (21) | peržiūrų 665 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

paveikslėlis

Liepos 13 d. Lietuvos kariuomenė kartu su Lietuvos didžiosios kunigaikštystės Valdovų rūmais tęsia tradiciją pagerbti žymiausius istorinius mūšius. Šįkart visi Vilniaus gyventojai ir svečiai kviečiami prisiminti Durbės mūšį, kuris vyko prieš 755 metus.

Ceremonija prasidės 19.30 val. prie Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino paminklo šalia Valdovų rūmų. Joje dalyvaus Lietuvos kariuomenės Garbės sargybos kuopa, senoviniu pabūklu iššaus Generolo Romualdo Giedraičio artilerijos bataliono salvės grupė, teatralizuotą Lietuvos karių ir kryžiuočių kovą  atliks senovės baltų kovų brolijos Vilkatlakai kovotojai.

Pagal mūšių minėjimo tradiciją, virš Valdovų rūmų bus iškelta istorinė Vyčio vėliava, kurią, išsaugotą po mūšio, senovės kovotojai įteiks Lietuvos kariuomenės garbės sargybos kuopos kariams.

1260 m. liepos 13 d. Durbės mūšis yra vienas didžiausių Lietuvos kare prieš kryžiuočių ordino agresiją ir pats didžiausias XIII a. baltų kovose. Jo metu vienu smūgiu buvo sutriuškintos abi Ordino šakos – teutonų Livonijos ir Prūsijos kryžiuočiai bei jų talkininkai Vakarų riteriai.

Durbės pergalė suteikė galimybę jau pavergtiems baltams tęsti išsilaisvinimo kovą, kuriam laikui sulaikė agresyviųjų to meto tarptautinių jėgų veiksmus. Praėjus dviem mėnesiam po mūšio, rugsėjo 20 d. prasidėjo didysis prūsų sukilimas prieš kryžiuočių agresiją, trukęs net 14 metų.

Mūšių minėjimai rengiami antrus metus. Šiltuoju metų periodu Vilniaus Katedros aikštėje paminimi keli svarbiausi mūšiai ir karinės operacijos.

ekspertai.eu

 

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

Atsiliepimų 21

  1. Jahve says:

    pievas rasot, tai buvo zemaiciu reikalas ir pergale,nemaisykit lietuva su zemaitija

  2. algimantas says:

    Nėra tokios šalies kaip Žemaitija, ir niekada nebuvo. Visada buvo Lietuvos regionas Žemaitija, kaip ir Aukštaitija, Suvalkija ir t.t. Kaip visada buvo baltų regiono Lietuvos tarmės – Vakarų aukštaičių, suvalkiečių ir žemaičių ir t.t.. Vėliau vakarų aukštaičių tarmė Jono Jablonskio buvo pasirinkta, kaip bendrinė visos Lietuvos kalba ir subendrinta sukuriant visiems šalies gyventojams bendrą gramatiką tam, kad mes visi tarpusavyje galėtume susišnekėti.

    Dabar susišnekėti galime, tačiau vis atsiranda tokių, kurie nori pasirodyti išskirtinesni, geresni ir šaunesni už likusius lietuvius, lyg atskirai galėtų išgyventi ar bent jau kažkada galėjo. Skaldytojai.

    Reikėtų suprasti, kad tokia bendra „lietuvio“ tautybė atsirado tik dabar. LDK laikas lietuviu buvo laikomas kiekvienas, kas tarnavo LDK Didžiajam kunigaikščiui, nepriklausomai nuo jo kalbos, nes „lietuvis“ nebuvo tautybė, o greičiau jau pilietybė.

    Beje, net LDK laikais buvo ir tikrieji lietuviai, kilę iš „Lietuvos Kunigaikštystės (nepainioti su LDK), kaip ir LDK valdovai: https://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvos_kunigaik%C5%A1tyst%C4%97

  3. Tikras says:

    Algimantai, pasiskaitykite tame paciame http://www.sarmatas.lt pilną aprašymą apie šį mūšį . Durbės mūšio priešistorė. Citata:

    „Tačiau jų lūkesčiai nepasiteisino. Almino nepaveikė net tai, kad baigiantis paliauboms, 1259 m. rugpjūčio 7 d., Mindaugas vėl užrašė Žemaitiją ordinui“
    . Tai kam vadovavo Mindaugas?:) Sunku tai pripažinti, bet lietuviai, antrą kartą žemaičius paliko vienus, kaip ir prieš Saulės mūšį, ordinui, o ordinas atėjo pasiimti savo trofėjaus, lietuviams nedalyvaujant idant nepažeistų susitarimo. Gerai, kad žemaičiai susijungę su sembais (latviais) ir kursiais, sugebėjo sunaikinti kalavijuočių ordiną. Po mūšio citata: „Mindaugas delsė ilgiausiai, nenorėdamas pripažinti, kad visą dešimtmetį vykdė klaidingą politiką. Vis dėlto galiausiai Lietuvos diduomenės (ypač savo seserėno Treniotos) spaudžiamas ir pačių kryžiuočių provokuojamas Mindaugas buvo priverstas nutraukti sąjungą su kryžiuočiais, atsisakyti krikščionybės ir paremti žemaičius“ .O mes dar švenčiame Mindaugines….. 🙂

  4. algimantas says:

    >>Tikram

    Čia ne apie Durbės mūšį rašiau ir ne apie MIndaugą atskirai, o apie Lietuvą, ir jos regionus, vienas iš kurių buvo Žemaitija, kurią Lietuvos valdovai tai atiduodavo, tai atimdavo iš kryžiuočių. Rašiau apie tai, kad į LDK sudėtį nuo pat jos gyvavimo pradžios įėjo visi dabartinės Lietuvos regionai, kaip sudėtinės jos dalys, o ne kaip atskiros konfederacinės valstybės.

    Dėl Mindauginių šventimo – į buvusius LDK valdovus mes šiandien (daugelis iš mūsų) žiūrime per šiandienes realijas, jau žinodami, kas įvyko ir vertiname iš šiandienos pozicijų.

    Anuomet rasti būtina ir reikalingą sprendimą buvo sudėtingiau, todėl ir vertinti reikia iš to meto pozicijų, remiantis to meto žmonių mentalitetu ir geopolitine padėtimi bei valdovų interesais, ko mes iki šiol net tolo tolo nežinome.

  5. mS says:

    Algimantai, jei jau rašote apie regionus, tai kaip tik tokio regiono kaip Suvalkija nebuvo. Šis pavadinimas atsirado tik tuomet, kai nukariautas kraštas buvo padalintas į gubernijas, pagal Suvalkų miesto pavadinimą.

  6. algimantas says:

    Nesuprantu, kaip dauguma per detales nenori matyti visumos. Prie ko čia pavadinimas? Lietuvos kaip visaapimančio darinio tada irgi nebuvo, buvo LDK, tačiau mes šiandien kalbėdami apie to meto valstybę dažnai naudojami tiesiog žodį Lietuva. Kalbėdamas apie regionus turėjau omenyje ne administracinius vienetus, o tarmes, nors, beje, kai kur tas sutapo su administraciniais vienetais.

    Visa mano mintis buvo ne detalėse, o visumoje – t.y. to meto Lietuvą visumoje sudarė visi regionai su visais juose gyvenančiais žmonėmis ir kalbančiais visomis tarmėmis.

    Regionai, o ne atskiros šalys ar valstybės. Beje, kaip ir šiandien. Lietuva tai vienijantis visa tai geografinis-politinis vienetas, todėl man ir keista, kai žmogelis atėjęs staiga pasako, kad Lietuva čia ne prie ko, kad karą laimėjo žemaičiai. Ir net nesuvokia, kad vieni žemaičiai, jei šalia nebūtų visos likusios Lietuvos būtų buvę nukariauti kryžiuočių mažiausiai 50 kartų, kad jie neturėjo jokių šansų atsilaikyti prieš visą Vakarų Europą, kaip šiandien tokių šansu neturi Lietuva….

    Pakaks skaldytis tautiniais ar kalbiniais pagrindais – laikas ieškot vienijančių taškų.

  7. Ec says:

    Pritariu, Algimantai. Graudu, kad tokiomis šventėmis ar minėjimais bando save populiarinti tie, kurių veiksmai yra nukreipti prieš Lietuvą. Kaip tokius nufiltruoti?

  8. Dovydas says:

    Kaip tokius nufiltruoti? … iškraipius ir savaip interpretavus istorinius faktus pati istorija nesikeičia…. Žemaičiai nesitapatina su lietuviais nors tu ką…. Taip kaip po dar 30 metų daug kas sakys – esi juk europietis, koks dar čia lietuvis prisimeti esąs….

  9. Virgilijus says:

    gerb. Algimantai, nežinau ką jūs atstovaujate ir kokie jūsų tikslai, bet rašant apie Durbės mūšį, net nepaminėti žemaičių ir Žemaitijos, tai atleiskit šito turbūt nedrįstų net kryžiuočių ordino propagandistai.

  10. algimantas says:

    Gal čia kažkas ne taip suprato – aš jokiu būdu neneigiu žemaičių indėlio ir net pagrindinio vadmens Durbės mūšyje, ginkdie, aš to tiesiog neminėjau, laikydamas tai savaime suprantamu ir visiems žinomu dalyku.
    Kalbėjau visai apie kitką, pvz tai, ką gerai iliustruoja Dovydo komentaras –

    „žemaičiai nesitapatina su lietuviais nors tu ką“…

    Norėčiau tuo atžvilgiu pasakyt, kad pats Dovydas ko gero neklausė to meto žemaičių, kurie didvyriškai kovėsi su kryžiuočiais ar jie tapatinosi su lietuviais ar ne, nes tuo metu lietuviais buvo laikomi (ir save laikė) visi, kas tarnavo LDK Didžiąjam Kunigaikščiui.

    O kad šiandien, kai kurie „žemaičiai“ nesitapatina su lietuviais – tai čia niekam ne paslaptis – skaldyk ir valdyk technologija ypač gerai ėmė veikti tada, kai atsirado visagalis Internetas.

  11. Tikras says:

    Labai gera patarlė: „kaip šauksi, taip ir atsilieps….“
    ir čia nuo seniausių laikų išdavysčių iki šiuolaikinių, kai žemaičiai bijo kalbėti savo kalba prie lietuvių, nes dar nuo lenkizmo laikų, guvus palyginimas žemaitis – kaimietis. Kaip sakoma: skaldyk ir valdyk, bet tik kai mums taip patogu…. ar ne? Beje žemaičiai netarnavo LDK kunigaikščiui. Citata is Zalgirio musio priesistores:“1398 m. spalio 12 d. sudaryta Salyno sutartimi Vytautas pažadėjo Vokiečių Ordinui Žemaitiją. Nepaisant to Vytautas palaikė prieš Ordiną nusiteikusius žemaičius. 1409 m. žemaičiai sukilo prieš Ordiną, o juos aktyviai parėmė Lietuvos didysis kunigaikštis Vytautas“. Tai kas kam tarnavo ir kas kuom naudojosi? Apie dar ankstesnius laikus is vis geriau patyleti….

  12. algimantas says:

    Na šiaip jau pagal logiką žemaičiai tarnavo, kadangi savo atskiro kunigaikščio neturėjo, ir nesuprantu kodėl tas turi būti žemaičiams gėdinga, kai tuomet visas pasaulis taip gyveno.. beje, dėl to, kas kažkur parašyta.. netikėkite viskuo , kas rašoma, kaip sakoma – „popierius viską iškentės“, remkitės faktais, o faktai paprasti – žemaičiai tiek kartų valdovų išduoti vis tiek liko ištikimi LDK Didžiąjam kunigaikščiui. Tad kas kam tarnavo gal nesigilinkime geriau, o jei jau norite rašytinio įrodymo – tai štai jums istoriko parašytas tekstas: http://alkas.lt/2013/07/15/t-baranauskas-zalgirio-musis/#.VaX76fDHyDI.facebook

    Ten rašoma:

    „1409 m. gegužę Žemaitija vėl sukilo. Sukilimą sukurstė ir jį parėmė pats Vytautas. Vytauto karvedžiui Rumbaudui užėmus Kionigsburgo pilį, apie gegužės 26 d. sukilimas įsiliepsnojo visoje Žemaitijoje. Birželio 15 d. į Kauną pas Vytautą atvyko būrys žemaičių pareikšti jam ištikimybę. “

    Kaip ir priklauso tarnams. Bet čia nėra ko gėdytis – tokie buvo laikai ir to nereikėtų neigti, kaip kažko gėdingo. Apskritai to nereikėtų vertinti iš šiandienos požiūrio taško – visa tai vyko kitame pasaulyje, kurį mes galime tik įsivaizduoti iš šykščių metraštininkų užrašų.

  13. Virgilijus says:

    „kaip ir priklauso tarnams“, štai ir atsiskleidė pan algimantas, koks jo tikslas ir kokie jo ketinimai, ogi kaip nors pažeminti žemaičius, paneigti jų lemiamą vaidmenį Lietuvos išlikimui, jau vien teiginys, kad „žemaičiai neturėjo savo kunigaikščio“ neišlaiko jokios kritikos ir pademonstruoja šio asmens sąmoningą tikslą kuo labiau sufalsifikuoti Žemaitijos istoriją, sumenkinti ją…, taigi algimantas niekuo nesiskirtia nuo eilinio lenkų, rusų ar gudų propagandisto, na pastaruosius dar galima suprasti, jie dar tik  ieško savo identiteto. Būtų galima bandyti pratrinti jam akis ir pabandyti  žmogelį pažadinti, bet kažin ar verta juk kiekvienam sąvas vystymosi laikas, ateis laikas pabus ir pats suvoks, kad negrąžu dergti savo protėvius, kurių dėka turi galimybę trypti šią šventą žemę ir lementi savo kalba.

  14. algimantas says:

    >>Virgilijui,

    Prie ko čia dabar mano tikslas? Aš juk čia nieko nesprendžiu, o tik bandau pateikt jums suprantama kalba tai, kas egzistuoja tikrovėje. Tik bėda tame, kad jūs tos tikrovės priimt negalite adekvačiai, mat ji jus kažkodėl žeidžia.

    Tarnai tais laikais buvo visi absoliučiai ir žemaičiai nebuvo jokia išimtis – tą ir norėjau pasakyt, ir kartoju dar kartą, jei jums neužteko vieno. Tikrovės konstatavimas visiškai nereiškia jokio dergimo – atsibuskite gerbiamasis. Beje, šiandien mes visi tarnaujame valdantiesiems. Ar jus tas žeidžia? O gal pasakysite, kad ne?

    Geros dienos.

  15. Tikras says:

    „Nesiginčik su durniumi, nes aplinkiniai gali nepastebėti skirtumo…..“ Man labai gėda, kad įsivėliau į šią diskusiją.

  16. baltai? says:

      Kokiu dar baltu pergale? Siai dirbtinu baltu poupliacija atsirado tik pora simtu metu atgal.

  17. Žemaitis says:

    Algimantai… 
    Tamstelė išsake lietoviu minti, kad Žemaitėjės nier, nebova ėr nebūs. Diekuo bėjuot paskytė Žemaitėja! Žemaite neožkėba ėr naožkėbs ont juokiu separatizmu. Mes nanuorem jokių privilegiju ni autonuomėju, mes nuorem tik istuorėnė teisingoma. 
    Dorbės mūiši laimiejuom žemaite. Vo mindaugs ėr vėsė kėtė nakėškėt sava nagų. Dabartėne politika ėrgi miekst pasėšėldyt unt svetėmuos gabies, kap ėr anas laikas.
    Vo tamstelė Algimanta must nabatmėni maskuoliu cara Aleksandra titulų? Mmata ons bova Lietuvuos karalios ėr Žemaitėjės didysis kunigaikštis…..

  18. Andrius says:

    Diskusija dėl to kas buvo pastrigo smulkmenose. Kas tek kur ir ką laimėjo jau senai nebesvarbu, nes apkrikštyta šalis pralaimėjo viską ir tapo krikščionių verge. Buvo sunaikinti tūkstančių tūkstančiai šalies gyventojų ir nepriklausomai ar žemaičiai ar ne. Šalis susitraukė, parsidavė Lenkijai, po to okupuota Rusijos, trumpai turėjo diktatorių Smetoną, vėl okupuota, bet jau sovietų. 1991m. bandė būt laisva, bet parsidavė JAV ir vėl okupuota. Tai vis vergiškas krikščionizmas, kaltės jausmo piršimas. Iš esmės tai žydų religijos abortas tas krikščionizmas. Kas savo beliko Lietuvoje?

  19. Rokis says:

    Pergalė prieš kryžiuočius bus tada, kai mūsų bailiukai kunigaikštukai bus nuversti, o tikri žyniai valdovai taps sąmoningi nesivaikyti Europos karūnos su Swarowskio kristalais.

  20. vitalka says:

    Žemaitija buvo atskiras politinis vienetas baltų žemėse, kaip ir Mindaugo Lietuva. Abu politiniai vienetai apėmė lietuvių gentis, tik vakarinė dalis geografiškai tęsėsi į vakarus nuo Nevėžio, kita į rytus. Rytinė buvo galingesnė, skaitlingesnė. Rytinė dalis sukūrė valstybę, prie kurios vėliau prisijungė ir vakarinė dalis, jau po Žalgirio mūšio be jokių išlygų. Vėliau žemaičiai asimiliavo kuršius ir vakarinė Žemaitijos dalis įgavo kitą tarmę, nors turbūt viduramžiais žemaičiai ir aukštaičiai kalbėjo taip pat. Šiandieniniai žemaičiai kažkiek įgavo kuršiškumo ir laiko save kitokiais lietuviais. Didžioji dalis žmonių to nesupranta, kaip ir aš anksčiau 🙂

  21. Skalvis says:

    Kuo toliau, tuo lietuviai darosi naglesni. Jie pasisavina Durbės, Saulės mūšių pergales. Skaičiau, kad ir pusė Prūsijos Lietuvai priklausė. Geriau tegul atsako kur buvo per žalgirio mūšį. Negražu juk kol rusai su lenkais kovojo su mergelės Marijos vienuoliais, plėšti Lenkijos kaimus 😀 Ar gražu taip, lietuviai?

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top