Consortiumnews apkaltino New York Times skleidžiant antirusišką propagandą

2016, rugpjūčio 3, 1:01 | kategorija Metodologija | atsiliepimų dar nėra | | | Sarmatai

consortiumnews.com

New York Times

Wikipedijos nuotrauka

Nušviesdamas „naują šaltąjį karą“ leidinys New York Times visiškai prarado žurnalistinius orientyrus ir pavirto propagandos ruporu, publikuodamas antirusiškus straipsnius, kurie kartais peržengia ribas, tvirtina Robertas Peris (Robert Parry) straipsnyje Consortiumnews.

Kaip pavyzdį jis pateikia neseniai publikuotą Endriaus Kramerio (Andrew Cramer) straipsnį, skirtą mėgėjiškai sudužusio reiso MH 17 nuotraukų, padarytų iš palydovo, analizei, kurioje tvirtinama, kad jos pakeistos, naudojant programą Photoshop. Straipsnio autorius teigė, jog šitaip rusai slėpė savo kaltę, kad visą ją suverstų Ukrainos kariams. Be to, Krameris rašė, jog tokias pat išvadas pateikė ir „pilietiniai žurnalistai“ iš portalo Bellingcat.

Tačiau, Robertas Peris atkreipia skaitytojų dėmesį į tai, kad Krameris ir New York Times neužsimena, jog ekspertai Bellingcat išvadas paneigė – jų tarpe buvo daktaras Nilas Kravecas (Neall Krawetz), programos FotoForensics, skirtos skaitmeninių nuotraukų analizei autorius – šia programa naudojasi ir Bellingcat. Praeitą savaitę Kravecas ir kiti specialistai, atlikę foto ekspertizę pripažino, jog naujoji Bellingcat analizė pilna tokių pat klaidų, kaip ir pernykštė. „Vieną kartą klaidingas išvadas galima gauti dėl nemokšiškumo. Jei naudojantis kita programa analizuojant tą pačią informaciją vis tiek gaunami tokie pat klaidingi rezultatai – tai jau apgavystė ir sukčiavimas“, – parašė Kravecas savo bloge.

Kaip rašo Robertas Peris, ekspertai ištyrė, jog nežymūs nuotraukų pakitimai (pavyzdžiui, jų išsaugojimas kitame formate), gali paaiškinti tas anomalijas, kurias rado Bellingcat. Kravecas pažymėjo šias „ekspertų“ klaidas: nuotraukų kokybės ignoravimas, vaizdinės haliucinacijos, taipogi sąvokų sukeitimas. Naujai analizei Bellingcat naudojo jau nebe FotoForensics programą, o Tungstene ir gavo tokius pačius rezultatus – dėl blogos nuotraukų kokybės bei to, kad jos ne kartą buvo išsaugojamos vis kitame formate.

Portalo Bellingcat klaidingi pareiškimai ir netgi sukčiavimas visiškai netrukdė vakarų MIP (Guardian, New York Times, Washington Post) aukštinti „pilietinę žurnalistiką“. Be to, Peris nurodo į Bellingcat įkūrėjo Elioto Higinso ryšius su NATO simpatizuojančia organizacija „Atlanto taryba“, kuri, Perio teigimu, yra priešakinėse naujo šaltojo karo su Rusija linijose.

Beje, problema yra gerokai gilesnė, nei pora mėgėjiškų portalų ir blogerių, transliuojančių propagandą Vakarų ir NATO naudai. Didžiulį pavojų kelia stambios MIP, kuriančios savotišką „eco chamber“ efektą šiai dezinformacijai sustiprinti, perspėja Robertas Peris. Įdomu tai, jog dabar MIP, tokios kaip New York Times naudoja melagingus ne Amerikos valdžios, kaip tai nutiko su Irako „masinio naikinimo ginklais“, o taip vadinamų „pilietinių žurnalistų“ pareiškimus. Pasaulyje, kuriame niekas nepasitiki valdžia, gana protinga platinti dezinformaciją, remiantis tokiais „autsaideriais“, mano Peris.

New York Times taipogi nuo savo skaitytojų nuslėpė tai, jog vakarų žvalgybos duomenimis Ukrainos armija buvo ginkluota „Buk“ raketiniais kompleksais, o štai prorusiški sukilėliai jų neturėjo, primena Peris. Praeitų metų spalį Nyderlandų karinės žvalgybos ir saugumo tarnyba išleido pareiškimą, kuriame teigiama, jog Ukraina turėjo pasenusius, bet galingus zenitinių raketų kompleksus, kurių dalis buvo dislokuota Rytų Ukrainoje. O štai sukilėliai, kaip teigia žvalgyba, turėjo nešiojamas priešraketinės gynybos sistemas ir galbūt bortines artimo veikimo priešraketinės gynybos sistemas, kurios nekėlė pavojaus civilinei aviacijai kreiseriniame aukštyje.

Kadangi olandų žvalgyba priklauso NATO žvalgybos aparatui, tai reiškia, kad rusams nebuvo jokio reikalo padirbinėti nuotraukų iš palydovo. Tačiau yra priežastis, dėl kurios stambios MIP ignoruoja šį oficialų dokumentą, juk jeigu jame yra pateikti tikri duomenys, tai reiškia, kad būtent ukrainiečių kariai ir pašovė keleivinį lėktuvą. O tai visiškai apvers visą propagandinę įvykių interpretaciją, kurios teigimu viskuo kalta Rusija, spėja Robertas Peris.

Taigi, New York Times ir kitos vakarietiškos MIP pamiršo savo žurnalistinę pareigą pateikti visus įrodymus taip mums visiems svarbiu klausimu, ir nutylėjo apie įkalčius, vedančius „priešinga kryptimi“. Beje, gali būti, kad tikrasis stambių MIP ir tokių portalų, kaip Bellincat tikslas ir yra skleisti propagandą, o ne užsiimti žurnalistika, ironiškai pažymi straipsnio autorius.

parengė: Darius Dimbelis

 

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

top