Ištyrė benzininio ir dyzelinio variklių taršą: rezultatai patvirtino dyzelinio automobilio privalumus

2019, 1 lapkričio, 13:25 | kategorija Realybė | 4 komentarai | peržiūrų 1 811 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

 

Automobiliai prie starto linijos

Prisiminus neseniai finansų ministerijos siūlytą taršos mokestį, kurio projekte mokesčių liūto dalį sumokėtų dyzelinių automobilių savininkai, savaime peršasi klausimas – kokia vieta galvojo ir kuo rėmėsi minimo įstatymo projekto autoriai, o konkrečiai ministerija? Nes, paskaičius žemiau pateikto tyrimo duomenis darosi visiškai aišku, jog rėmėsi jie ti paseilintu ir virš galvos iškeltu pirštu, bandydami nustatyti iš kur vėjas pučia ir kam ką reikia paglostyti ar net palaižyti. Savo tyrimų nedarė ir tikrų duomenų neturėjo.

Galima daryti realią prielaidą, jog visi ministerijų sprendimai remiasi būtent tokios pat vertės duomenimis ir iš jų išvestomis išvadomis..
sarmatas.lt redakcija

Dyzelinis naujo automobilio variklis ne tik sunaudoja mažiau degalų, bet ir išmeta į aplinką mažiau šiltnamio efektą sukeliančių CO2 dujų nei artimiausias analogiškas tokio paties automobilio modelio benzininis variklis. Tokios išvados priėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto tyrėjai, atlikę bandymus su 2019-ųjų metų automobiliais.

Tyrimai buvo atliekami su tokiais pat automobiliais ir tokio pat darbinio tūrio varikliais, tik vienas buvo dyzelinis, o kitas – benzininis. Matavimai atlikti automobiliams važiuojant trimis skirtingais greičiais: 50 km/val., 90 km/val. ir 120 km/val. Atsižvelgiant į tai, kad realiomis sąlygomis automobiliai turi greitėti lenkimų metu, važiuoja į įkalnes, įveikia posūkius, atliekant tyrimus jų apkrova buvo dirbtinai padidinta.

Paaiškėjo, kad dyzelinis variklis ne tik sudegina vidutiniškai 26 procentais mažiau degalų, bet dar ir į aplinką išmeta vidutiniškai 16 proc. mažiau CO2 nei benzininis variklis, lyginant energetinius ir ekologinius rodiklius varikliams funkcionuojant įprastuose režimuose. Kitų teršalų emisijos dėl efektyviai funkcionuojančių automobilių ekologinių sistemų yra neženklios.

Bendrai pagal visus taršos rodiklius tiek dyzelinis, tiek benzininis varikliai atitinka naujausią „Euro 6“ standartą.

„Įvertinus tris važiavimo režimus nustatėme, kad realios CO2 emisijos yra artimos tam, ką deklaruoja gamintojas, o palyginus benzininį ir dyzelinį variklį, pastarojo emisija yra apie 15–20 proc. mažesnė. Kadangi šie automobiliai turi „Euro 6“ standartą atitinkančias išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas, kitų teršalų – anglies monoksido, angliavandenilių, azoto oksidų – emisijos yra artimos nuliui“, – sako VGTU Transporto inžinerijos fakulteto docentas dr. Alfredas Rimkus.

Apskritai, mažesnė dyzelinių automobilių CO2 tarša yra susijusi su jų efektyvumu, kitaip sakant, mažesniu degalų suvartojimu nei benzininių variklių: kadangi mažiau degalų sudeginama, mažesnės ir emisijos.

A. Rimkus priduria, kad benzininių, o ypač dyzelinių variklių taršos rodikliams didelę įtaką turi jų amžius ir juose esančios technologijos – kietųjų dalelių filtrai, neutralizavimo katalizatoriai.

„Mes bandėme naujus automobilius ir juose kietųjų dalelių emisijų tiesiog nebuvo. Tačiau senesnės kartos dyzelinių automobilių su neatnaujintomis arba prastai prižiūrimomis išmetimo sistemomis tarša, būtent kietųjų dalelių ir azoto oksidų, įprastai yra didesnė“, – teigia A. Rimkus.

Anot jo, taršos rodikliams įtakos turi ir naudojami degalai. Pavyzdžiui, naujos kartos biodyzelinas, gaminamas naudojant naujas technologijas, savyje gali turėti mažiau anglies, kurią pakeičia vandenilis. Šių biodegalų gamybai gali būti naudojamos įvairios žaliavos, tarp kurių gali būti įvairių pramonės šakų gamybos atliekos, buitinės atliekos, ne maistui skirti žemės ūkio produktai. Taigi CO2 emisijas galima sumažinti ir pakeičiant degalus ekologiškesniais, kurie yra atsinaujinantys ir prisideda prie atliekų utilizavimo.

Kad naujų dyzelinių automobilių taršos rodikliai drastiškai mažėja, patvirtina ir kiti tyrimai. Antai pirmaujanti nepriklausomų tarptautinių taršos tyrimų kompanija „Emissions Analytics“ skelbia, kad 2013-aisiais 10 proc. mažiausiai taršių jų tirtų dyzelinių automobilių vidutinės azoto oksidų emisijos siekė 265 mg/km, o 10 proc. taršiausių – 1777 mg/km. Tuo metu 2017-aisiais dešimtadalio švariausių automobilių tarša jau siekė tik 32 mg/km, o dešimtadalio taršiausių – 1020 mg/km. Atitinkamai sumažėjo ir vidutinės visų įmonės tirtų dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijos: nuo 812 mg/km 2013-aisiais metais iki 364 mg/km po ketverių metų.

Tai, kad pagal CO2 taršą dyzeliniai automobiliai yra pastebimai švaresni, pastebi ir Didžiosios Britanijos Automobilių sertifikavimo agentūra. Jos rekomendacijose pabrėžiama, kad taip yra dėl didesnio variklių efektyvumo.

Vertinant bendrai, dėl nuolat vystomų technologijų ir griežtėjančių ES emisijų normų, kuo naujesnis dyzelinio automobilio variklis, tuo jis „žalesnis“. Tai patvirtina ir Monrealio universiteto tyrėjai, kurie išsiaiškino, kad benzininių automobilių tarša ženkliai išauga esant minusinei temperatūrai, lyginant su dyzeliniais automobiliais.

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

komentarai 4

  1. Simas Simaitis says:

    O kas sako, kad CO2, tai šiltnamio efektą sukeliančios dujos. Pasitikite man nors vienus turimus! O naudojamasi HIPOTEZE, kurią XIX amžiaus pabaigoje buvo paskelbęs toks prancūzų mokslininkas, vardu Fukė. Jis pareiškė, kad CO2 dujos kyla į viršų, ten sušąla į kristaus, sudarant stiklo efektą, kaip šiltnamyje, taip sukeldamas šiltnamio efektą. Nežinia ką jis tais laikais rūkė, bet jo paskelbta hipotezė iki šių dienų net nepatvirtinta eksperimentaliai. Suprantu, kad tais laikais, ponas Fukė negalėjo nuskristi su raketa ir patikrinti, bet ir šiais laikais garbūs mokslininkai nesiteikė šią hipotezę patvirtinti ar paneigti, tačiau ją laiko iki šiol už aksiomą.
    Dyvai dedasi šiam pasaulyje

  2. Algirdas says:

    Visada yra atsvara, didėja CO2- daugėja augalijos. Taip atstatoma pusiausvyra. Miškus tausot reikia ir kvėpuot bus lengviau. o tai dabar tie patys plyšauja dėl CO2, o apsisukę dalina leidimus miškų kirtimams. Amazonės girias baigia pribaigt, tas pats Borneo, Afrikoj, Sibire na ir pas mum.

  3. Vytas says:

    Prie viso to absurdo dar galima pridėti ir privalomas šviesas vasaros dienų metu. Niekas nerinko ir netusi duomenų apie tai, kad automobilių šviesų naudojimas vasara dienos metu sumažina avaringumą. Paimta iš „iškelto į viršų piršto“ nuorodos, o jei rimtai, tai, manau, dėl degalų gamintojų lobizmo. Juk šviesos padidina degalų naudojimą bent 5-s procentais, vadinasi, ir pelnas didėja tiek pat. Tai jau nustatytas faktas O dar pridėkytę lemputes, generatorių…Štai jums ir visa virtinė suinteresuotų gamintojų. O juk turėjome geriausią sistemą – su šviesomis dieną važinėjom tik 5 mėnesius.

  4. Simas Simaitis says:

    Būtent. Dabar CO2 lygmuo yra 292ppm. Toks lygmuo, kad augalai skursta, o mums primeta dabar ekologinį fašizmą. Olandijoje šiltnamiuose pumpuoja 1200ppm CO2, kad augalai greičiau ir vešliau augtų, o miestuose medžius niokoja, tokio parko masyvo, kaip Kauno Ąžuolynas vargu kur dar tokį pamatysi europiniuose miestuose. Teko vieną „intelektualią“ klausyti, kuri pasakojo, kad medžius miestuose reikia iškirsti, nes jie…deguonį naikina, taip reikalingą žmonėms kvėpuoti. Dasigyvenom. Tegyvuoja šiuolaikinė švietimo sistema.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

top