Lenkijos – Lietuvos jungiamasis dujotiekis ir kam tada reikalingas „Independence“ terminalas?

2015, lapkričio 1, 17:10 | kategorija LPT | 5 komentarai | peržiūrų 1 241 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

Baltijos šalių energetinės izoliacijos pabaiga – (Europos Komisija, Briuselis) Europos Komisija sveikina GIPL susitarimą (Dujų Jungtis Lenkija – Lietuva), pirmąją dujų jungtį tarp Lenkijos ir Lietuvos. Dujų jungtis užbaigs ilgai truksiančią Baltijos šalių regiono dujų infrastruktūros izoliaciją ir suteiks reikalingą energiją naujam ekonominiam dinamizmui į regioną. Sieną kertančios jungties statyba sujungs gamtinių dujų tranzito sistemą tarp Lenkijos ir Lietuvos. Trūkstamų jungčių tarp Baltijos šalių regiono ir likusios ES energijos rinkų statymas yra Europos Komisijos prioritetas.“

Dujų jungtis su Lenkija

http://www.energyglobalnews.com/index.php/file/dl/blog/20151019101316.jpg

Briuselis, 2015 m. spalio 15 d. Europos Komisijos – Faktų apžvalga

Baltijos valstybių energetinės atskirties pabaiga. Kuo naudingas Lenkijos ir Lietuvos jungiamasis dujotiekis?

Projekto įgyvendinimo etapai:

  1. Verslo aplinkos analizė (parengta 2011 m.),
  2. Galimybių studija (parengta 2013 m.),
  3. Bendrojo intereso projekto statuso suteikimas (2013 m.),
  4. Poveikio aplinkai įvertinimas (2013-2015 m.),
  5. Išankstinio pajėgumų paskirstymo (Open Season) procedūros neįpareigojantis etapas (2015 m.),
  6. Projektavimas (2015-2017 m.),
  7. Statyba (2017-2019 m.).

Amber Grid“

Kas pasikeis?

Lenkijos, Lietuvos, Latvijos ir Estijos vyriausybės ir Europos Komisija pasiekė susitarimą, kuris sudarys sąlygas iki 2019 m. gruodžio mėn. nutiesti Lenkijos ir Lietuvos jungiamąjį dujotiekį. Tikslas – panaikinti ilgalaikę Baltijos jūros regiono dujų infrastruktūros atskirtį.

Kaip tai vyks?

Įgyvendinant projektą Baltijos jūros regiono dujų sistemos bus integruotos į ES dujų vidaus rinką, vadovaujantis Europos Komisijos energijos saugumo strategija, kuria siekiama užtikrinti, kad Europoje neliktų izoliuotų regionų. Šis projektas – glaudaus regioninio bendradarbiavimo, kurį pagal Baltijos energijos rinkos jungčių plano iniciatyvą remia Europos Komisija, pasiekimas.

Išlaidos: Bendros statybos projekto išlaidos yra 558 mln. EUR.

2014 m. projektui skirtas bendras finansavimas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę:

– dotacija tyrimams – maždaug 10 mln. EUR;

– dotacija darbams – maždaug 295 mln. EUR.

Praeitą mėnesį Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Lenkijos nacionalinių institucijų atstovai, Komisija ir

projekto rengėjai (Lietuvos „Amber Grid“ ir Lenkijos „Gaz-System“) susitarė dėl projekto finansinės struktūros ir taip sudarė sąlygas jį įgyvendinti ir pradėti naudoti iki 2019 m. gruodžiomėn.

Nauda: Lenkijos ir Lietuvos jungiamasis dujotiekis duos socialinės ir ekonominės naudos trims Baltijos valstybėms ir Suomijai. Pastaroji juo galės pasinaudoti tada, kai bus pastatytas Suomijos ir Estijos jungiamasis dujotiekis. Jis padės:

– panaikinti šių valstybių dujų infrastruktūros atskirtį,

– dar labiau įvairinti dujų tiekimo šaltinius, tiekimo maršrutus ir partnerius,

– didinti dujų tiekimo saugumą.

Techninės detalės: Naujo 700 mm skersmens dujotiekio bendras ilgis bus 534 km, iš jų 357 km Lenkijoje ir 177 km Lietuvoje.

Pradinis pajėgumas: iš Lenkijos į Lietuvą – 2,4 mlrd. kubinių metrų per metus, iš Lietuvos į Lenkiją – 1,0 mlrd. kubinių metrų per metus.

Tai vienas iš energetikos infrastruktūros projektų, kuriems suteiktas bendriems Europos interesams svarbaus projekto statusas. Bendro intereso projektai yra labai svarbūs siekiant užbaigti kurti Europos energijos vidaus rinką ir pasiekti J. C. Junckerio vadovaujamos Komisijos prioritetinį tikslą sukurti energetikos sąjungą ir taip užtikrinti saugią, įperkamą ir tvarią energiją.

Pagal Sąjungoje įgyvendinamą Europos infrastruktūros tinklų priemonę bendros 2014–2020 m.

energetikos infrastruktūrai numatytos ES investicijos sieks 5,35 mlrd. EUR.

MEMO/15/5845

Didžioji šios ES paramos dalis bus naudojama dotacijoms, panašioms į tą, kurios sutartis pasirašyta šiandien. Jomis bus remiami projektai, kurie komerciniu požiūriu nėra perspektyvūs.

Baltijos jūros regiono rytinės dalies dujų ir elektros energijos infrastruktūros jungtys nepakankamos, todėl reikia daugiau pastangų siekiant panaikinti Baltijos valstybių energetinę atskirtį ir integruoti regioną į Europos tinklą.

2015 m. birželio 8 d. veiksmų planą ir susitarimo memorandumą pasirašė už klimato politiką ir energetiką atsakingas Europos Komisijos narys Miguelis Ariasas Cañete ir dalyvaujančių valstybių narių energetikos ministrai.

Kiti regiono energetikos rinkai svarbūs projektai

Be šiandien pradėto Lenkijos ir Lietuvos jungiamojo dujotiekio projekto, bendro intereso projekto statusą įgyja ir kiti Baltijos jūros regiono rytinėje dalyje įgyvendinami projektai. Svarbiausi iš jų yra:

Estijos ir Suomijos jungiamasis dujotiekis ir Inčukalno (Latvija) požeminė dujų saugykla.

Taip pat verta paminėti regioninio Baltijos suskystintų gamtinių dujų terminalo, Baltijos valstybių perdavimo tinklo, visų pirma tarp Lietuvos ir Latvijos, tačiau taip pat tarp Latvijos ir Estijos, sutvirtinimo, Lenkijos ir Danijos jungiamojo dujotiekio („ BalticPipe“) ir Svinouiscio (Lenkija) suskystintų gamtinių dujų terminalo projektus. Šie projektai itin svarbūs siekiant sukurti gerai veikiančią dujų rinką Baltijos jūros regiono rytinėje dalyje.

Svarbiausi elektros energijos sektoriaus projektai, padėsiantys geriau integruoti Baltijos valstybes į ES rinką: jungiamosios linijos tarp Lietuvos ir Švedijos („NordBalt“) bei tarp Lietuvos ir Lenkijos („LitPol Link“), kurias numatoma atidaryti 2015 m. gruodžio mėn., ir antroji jungiamoji linija tarp Estijos ir Suomijos („Estlink II“), veikianti nuo 2014 m. Šios jungiamosios linijos svarbios būsimai Baltijos valstybių sinchronizacijai su likusia ES dalimi.

Kaip matome šiuose visuose Europiniuose projektuose nėra nė žodeliu užsimenama apie Lietuvos „Independence (Nepriklausomybę)“ terminalą. Jis šiuose dokumentuose tiesiog neegzistuoja. Beje, pastebėkime, jog visų šių projektų oficiali pradžia jau 2011 metai. Suprantama, jog tariamasi dėl jų buvo kur kas anksčiau. Dėl Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto buvo apsispręsta 2010 metais. Tad, turint visus duomenis šį (Independence) projektą galima buvo laisvai nutraukti.

Lietuva („konservatoriai & Co“) demonstratyviai atsisakydama pigių rusiškų dujų, gaunamų tiesiogiai iš Rusijos, ir įsigijusi drakoniškomis kainomis bei sąlygomis energetinę „Nepriklausomybę“ suskystintų gamtinių dujų plaukiančio terminalo pavidalu, pasirodo vėl pirks tas pačias rusiškas dujas, tik jau per Lenkiją, kuri jas gaus iš Vokietijos, o pastaroji per NordStream dujotiekį iš Rusijos. Kitaip tariant per kelis tarpininkus.

Keistai skamba skliausteliuose toliau esantis išsireiškimas parodantis rusus kaip kvailius (rusiškas biznis), tačiau šiuo atveju jie be didelio triukšmo vėl laimėjo, o Lietuvą, tarpininkaujant „TS-LKD & Co“ eilinį kartą paliko kvailės vietoje. Čia logiškai kyla klausimas, kodėl TS-LKD pastoviai nurodanti rusus, kaip priešus ir garsiai reikalaujanti jiems įvairiausių sankcijų, iš tiesų visais savo veiksmais neša Rusijai dividendus? Ir dar vienas – gal laikas būtų pradėti naudoti išsireiškimą – „Lietuviškas biznis“?

Kada gi šalies ekonomikos vairą perims tikri savo reikalo profesionalai, į „užtarnautą poilsį“ nusiųsdami seniai # nusipelniusius ir žlugdančius šalį politikus, net savo kvailystes pateikiančius kaip laimėjimus Lietuvai?

Pilnas PDF dokumentas čia

 sarmatas.lt & Alenas Kostiugovas

 

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

komentarai 5

  1. Ec says:

    Man atrodo, kad dujinis laivas tik priežastis mūsų valdžiai sumokėti duoklę savo viršininkams, kurių sąskaitos tuose offšoruose į kur buvo mokama. Tuos pinigus savinosi toli gražu ne mūsų valdžia, gal kažkiek ir jiems nubyrėjo, bet ne kaži kas.
    Antra, visi kalba tik kalba prie kokio dujinio, politinio ar dar kokio tinklo prisijungti ir niekas nekalba apie pragyvenimą be tų tinklų, tai tik todėl, kad tai nenaudinga tiems tinklams. Visi nori naudos sau, Rusija ne išimtis

  2. memel says:

    toks pat klausimas galetu but ir kam reikalingas duju terminalas Kaliningrado srity?kiek kainuos dujos Lietuvos vartotojui,kai reikes ne tik pludura islaikyt,bet prie to pacio ir visa duju perdavimo infrastruktura,nes rusui jos paprasciausiai nebereikes,kaip tranzito elemento?

  3. Mindaugas says:

    Vagių veikimo metodas labai paprastas — atkreipti žmonių dėmesį į kažką tokio į ką jie negali nekreipti dėmesio ir, kai žmonės sutelkia žvilgsnį kitur, tokį žioplį apšvarinti.Dabar pažiūrėkime kas vyksta Lietuvoje. Nuolatos, metai iš metų Vyriausybė, prezidentai, seimūnai ir jų partijos per žiniasklaidą visais įmanomais kanalais ištisai klykia, kudakuoja, skalambija: „Rusija puola; tuoj tuoj užpuls ir okupuos; visus išveš į Sibirą; va jau Klaipėdoje Putinas ruošiasi padaryti referendumą dėl jos prijungimo prie Kaliningrado; tai žali žmogeliukai, tai koloradai…“ ir begalės visokių panašių kliedesių ir žmonių šiurpinimų. O rusai kaip nepuola taip nepuola; reikia išgalvoti vis naujas ir naujas VSD pažymas ir naujus vis kitokius būsimus Putino nusikaltimus. Žmonės prisiklausę tokių politikierių skalambijimų tik apie tai ir kalba. Žodžiu visi žmonės gąsdinami, šiurpinami ir jų dėmesį stengiamasi nukreipti kaip tik ta linkme. Ir nukreipia. Kol žmonės žiopso valdžios politikierių vaidinimą, politikieriai vagia milijardus. Imkime Klaipėdos suskystintų dujų terminalą – akivaizdu, kad pavogta ~¾ pinigų — juk išlaidos virš $900 milijonų — net neįskaičius banko procentų, o su jais tai gal ir virš milijardo, o tuo tarpu visa laivo ir įrangos gamybos ir statymo kaina siekia tik $250 milijonų. Suskystintų dujų terminalas yra viešas pirkimas. Todėl ir visuose kituose viešuose pirkimuose 99,99% garantija, kad pavagiama ~¾ pirkimui skirtų pinigų. O pažiūrėkite kokios sumos eina per viešuosius pirkimus — per metus dešimtys milijardų litų. Vadinasi pavagiama irgi dešimtys milijardų litų. O tie pinigai yra mūsų visų uždirbti mokesčiai. Taigi kudakuoti apie labai labai labai siaubingą kaimyną iš tiesų labai labai labai apsimoka. Metodas tas pats kaip ir turgaus kišenvagių — jis aukščiau, paryškintas, todėl nekartoju. Skiriasi tik mastelis. Turgaus kišenvagių grobis buvo šimtai, o politikierių dešimtys milijardų. Skirtumas akivaizdus, o metodas tas pats. Galų gale išmoko, prasimušė…

  4. Ec says:

    Mindaugai, kapstelk giliau. Manau ne valdžios ir prezidentai valstybes valdo (bent didžiąją daugumą). Tie kas valdo iš tiesų tiesiog leidžia kažkiek pasivogti, bet ir už tą leidimą reikia ir su jais atsiskaityti. Mokestis už dujinį laivą, manau, kaip tik ir buvo vienas iš atsiskaitymų

  5. fb nerijus sk says:

    matau dauguma vejus komentuoja,2020metais ES sujungs visus duju vartotojus ES i viena bendra katila,tai reiskia, ES pirks dujas is Gaspromo kaip vienas vartotojas,vadinasi sitas dabartinis laivas yra Afiora,zinoma ne lietuviu,o rimtesniu dedziu is briuselio.

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top