Rusija įdiegia tarptautinį žiniasklaidos tinklą

2014, lapkričio 15, 15:38 | kategorija Ideologija | 4 komentarai | | | Sarmatai

Vakarai staiga atsibudo supratę, kad visai neužilgo Rusija gali atimti iš jų informacijos sklaidos monopolį pasaulyje. Ir kadangi kol kas neturi ko priešpastatyti tokiam Rusijos žingsniui, tai tiesiog bando jį bent nušviesti sau tinkamame fone. Tiesą sakant toks žingsnis tik parodo dabartinį Vakarų bejėgiškumą (esamu momentu), kuris ateityje gali išsilieti į konkrečią Rusijos informacijos priemonių blokadą, kas bus tolygu naujam šaltajam karui. Pateikiame jūsų dėmesiui vieną tokių straipsnių, iliustruojančių Vakarų poziciją į Rusijos aktyvėjimą informaciniame kare.
sarmatas.lt redakcija

paveikslėlisRusija pranešė apie naująją iniciatyvą skleisti Maskvos idėjas ir požiūrį trisdešimčia pasaulio kalbų. Maskva ruošiasi padaryti tai interneto ir radijo pagalba. Tai tapo eiliniu Kremliaus žingsniu stiprinant informacinį karą su Vakarais, – praneša The Wall Street Journal.
Šį pirmadienį startavo naujas interneto puslapis Sputniknews.com, kuris kol kas yra prieinamas tik anglų kalba. Dauguma straipsnių aštriai kritikuoja JAV, o jų antraštės mirga tokias žodžiais kaip “Prezidento nusikaltimai: anksčiau ir dabar”, kur Nacionalinio saugumo ministerija lyginama su slaptąja nacių policija “Gestapo”, – tvirtina leidinys.

Radijo laidos ir naujienos internete taps rimta paspirtimi augančiam televizijos kanalui RT, kuris šį ketvirtadienį pradėjo transliacijas vokiečių kalba, o nuo spalio pabaigos transliuoja laidas, skirtas Didžiajai Britanijai, anglų kalba. Planuojamas internetinio puslapio ir televizijos kanalo atidarymas prancūzų kalba.

“Sputniko” redakcija ves radijo laidas ir kels medžiagą į interneto puslapį iš 25 studijų didžiuosiuose pasaulio miestuose, įskaitant Berlyną, Vašingtoną ir Pekiną. Kiekvienoje redakcijoje bus nuo 30 iki 100 darbuotojų, pranešė valstybinė informacinė agentūra, kuri vadovaus šiam projektui.

Pareiškime teigiama, kad jau sekančiais metais ši nauja žinių agentūra vykdys transliacijas 30 kalbų. Medija grupė pavadinta 1957m. Sovietų Sąjungos paleisto pirmojo pasaulyje palydovo (Sputnik) vardu. Pavadinimas taip pat primins apie epochą, kada Maskva turėjo žiniasklaidos tinklą, transliuojantį informaciją įvairiomis kalbomis ir skleidžiantį komunistines idėjas bei silpninantį JAV įvaizdį.

Rusija kuo skubiau stengiasi modernizuoti ir plėsti šį šaltojo karo laikų propagandinį aparatą, ypač šie siekiai suintensyvėjo prasidėjus Ukrainos krizei, iššaukusiai naują konfrontacijos tarp Rusijos ir Vakarų bangą.

2005m. pradėjęs transliacijas naujienų kanalas “Russia Today” yra finansuojamas iš Rusijos federalinio biudžeto. Sekančiais metais finansavimas bus padidintas nuo 250 milijonų dolerių iki 340 milijonų. Apie tai pranešė RT atstovas žiniasklaidai.

Dabar, kai Kremlius visomis priemonėmis stengiasi kontroliuoti Rusijos žiniasklaidą, auga investicijos į tokio tipo projektus. Be šių priemonių Maskva taip pat priėmė naują įstatymą, kuris draudžia užsieniečiams turėti nuosavybės teise daugiau kaip 20% bet kurios Rusijos žiniasklaidos priemonės.

Atsižvelgdama į naująjį įstatymą motininė “CNN Turner International” šį pirmadienį pareiškė , kad laikinai nutraukia kabelinę transliaciją Rusijos teritorijoje. Tačiau “Turner International” nagrinėja kitus transliacijos Rusijos teritorijoje variantus. CNN Maskvos biuro darbui šis sprendimas neturės įtakos, pareiškė kompanija.

Pasak oficialių Rusijos asmenų, tokie žiniasklaidos veiksmai šalies viduje ir užsienyje reikalingi tam, kad priešintis globaliai medijos sistemai, kurioje dominuoja žiniasklaidos agentūros, paklusniai vykdančios JAV priimtina informacinę liniją. Apie tai kalba Rusijos Prezidentas Vladimiras Putinas ir pats žinomiausias prokremliškų žinių skleidėjas, “RT” generalinis direktorius Dmitrijus Kiseliovas. “Totali globalios žiniasklaidos kontrolė, leido juodą pateikti kaip baltą, o baltą kaip juodą”,- pareiškė praėjusį mėnesį susitikime su užsienio mokslininkais ir žiniasklaida Vladimiras Putinas.

Noras išvesti Rusijos žiniasklaidą į tarptautinė areną rodo, kad Putinas nori pozicionuoti Rusiją kaip pagrindinį antiamerikietišką balsą, aštrėjančios konfrontacijos su Vakarais fone. Jei Europos lyderiai ir Vašingtonas sako, esą smurtas Ukrainoje – tai pagrindinai Rusijos darbas, tai Putinas ir Rusijos valstybinė žiniasklaida kaltina JAV įvykdžius Ukrainoje antirusišką sukilimą.

Šių metų kovo mėnesį ES įvedė sankcijas Kiseliovui, dėl to, kad kaip išsireiškė Briuselis, “jis yra centrinė Rusijos valstybinės propagandos figūra”. Šį pirmadienį Kiseliovas pažymėjo, kad “Sputnik” pristatys “alternatyvų požiūrį”, kurio ypač reikia pasauliui.

Rusijos pastangos informacinėje erdvėje iššaukė Europoje diskusijas kaip reikėtų į tai reaguoti. Taip pat buvo svarstyta ar nereikėtų atnaujinti valstybinio transliavimo užsienio kalbomis, kuris, kaip buvo manoma, prarado aktualumą po šaltojo karo pabaigos.

Šį pirmadienį Britanijos Ryšių reguliavimo tarnyba pranešė, jog “RT” reportažuose apie Ukrainos krizę nesilaiko “privalomų nešališkumo normų” ir perspėjo, kad tolimesni pažeidimai gali iššaukti sankcijas kanalui. “RT” atstovė atsakė, kad kanalas žinutę suprato ir pareiškia, kad visada laikosi nešališkumo principo.

Vokietijoje kai kurie politikai kviečia valstybinę žiniasklaidos kompaniją “Deutsche Welle” aktyviau kovoti su Rusijos žiniasklaidos propaganda. Praėjusią savaite “RT” pristatė vokišką internetinį puslapį, o sekančiais metais atidarys televizijos kanalą vokiečių kalba.

online.wsj.com

parengė: Giedrius Kochanka

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner



Naujienos iš interneto

komentarai 4

  1. Juozas says:

    Seniai laikas. 
    Va ką Vokietijos Bundestago deputatai kalba:
    https://www.youtube.com/watch?v=f90-ERn7Jl0 
    https://www.youtube.com/watch?v=sLZ3gYLDOqU
    Ir tai ne Rusijos propaganda, o realaus pasaulinio kracho nuojautos Europoj.

  2. Mindaugas says:

    Keista straipsnio autoriaus pozicija….kita nuomonė yra laikoma Kremlaius propoganda. Tik trūksta, kad būtų parašyta, kad vienintelė nešališka žiniasklaida yra Vakarų….

  3. trolis says:

    Mindaugui ->
    Nieko keisto, kai pasidomi kas yra autorius, nuspaudęs po straipsniu esančią nuorodą – Tai Wall Street Journal korespondentas – tipiškas ir pats tikriausias Vakarų atstovas, todėl tikrai nieko stebėtino, jog palaiko savo pusę.

  4. tiesa says:

    va cia tai rimtas zingnis issaugoti pasauli nuo samokslo’ komiteto 300′ priesa reikia įveikt ju pačiu metodai. o zmones atsirinks kas yra kas kai mastyti prades. o jai durni bus nesupras gaus kulka kakton nesuprate kas iviko

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

top