Tautvilas Rinkevičius. IN MEMORIJA – Diana Glemžaitė

2018, lapkričio 10, 18:39 | kategorija LPT | atsiliepimų (27) | peržiūrų 332 | Spausdinti šį Įrašą | Sarmatai

IN MEMORIJA

Diana Glemžaitė

Žydai (litvakai), tiesia draugystės ranką Lietuvai. 2018 lapkričio 13 dieną Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyks konferencija „Drauge modernios valstybės link: litvakai Lietuvos ir Izraelio valstybingumo istorijoje“, skirta Lietuvos 100-mečiui ir Izraelio 70-mečiui  pažymėti.

Plakatą skiriu lietuvaitei, poetei, partizanei  Dianai Glemžaitei-Bulovienei, gimusiai 1925 metais atminti.

1949 lapkričio 14 d. žuvo Plunksnočių miške bunkeryje, Juodupės valsčiuje, Rokiškio rajone. Moteris turėjo pranašiškų galių numatyti tautos ateitį  eilėse „Mes mokėsim numirt…“ iki smulkmenų, tarsi Nostradamo surašyta lietuvių tautos ne tik kančios, trėmimui, bet ir atgimimas.

Daug neaprašinėsiu, kodėl skiriu D.Glemžaitei ypatingą dėmesį ir pagarbą, gal vien tik už tai, kad buvo neeilinio talento poetė. Tarsi pratęsdamas eilėraštį, leisiu sau pafantazuoti ar paprojektuoti tautos ateitį.

Kaip žurnalistai dažnai klausia, o kaip jūs manot?.. Aš manau, kad 30 (1989-2019) metų, pastoviai buvo vykdomi paruošiamieji darbai, bendruomenei suprasti ir susitaikyti su savo praeitimi: tarpukaryje žydų klestėjimu, holokaustu, R.Vanagaitės teiginiais apie partizanus ir rusų puolimą. Kas gali paneigti, kad konferencijoje gali būti priimtas protokolas:

  1. METAS PAGALIAU SUKURTI MODERNIĄ VALSTYBĘ IR PAVADINTI JĄ LITVAKIJA.
  2. ISTORIŠKAI JAUNOMS VALSTYBĖMS – LIETUVAI 100, IZRAELIUI 70 TIKSLINGA APSIJUNGTI.
  3. REIKIA PADĖTI LIETUVIAMS, NES JIE NEĮGALŪS SUSITVARKYTI.

 

Mes mokėsim numirt

Mes mokėsim numirt, jei Tėvynė aukos reikalauja.
Nesuriš mūs gretų nieks vergovės pikta grandine.
Neišmoksim sulinkt prieš ateivių įstatymą naują:
Savo brolį parduot – dar visi neišmokome, ne!

Kraštą ginsime šį, kaip senovėje protėviai gynė,
Balsą žemės gimtos išnešioję giliausiai širdy.
Nors laukai ir keliai pavergtųjų dejone nutvinę,
Kur klausysies – aplink svetimųjų žingsnius tegirdi.

O juk bus dar diena, kai pro vėliavų plazdantį mišką
Baltas Vytis pakils ir padangėj aukštoj suspindės!
Mūsų kraujas giedos pro gimtinės velėną ištryškęs,
Ir ant kapo nykaus šviesios taurės lelijų žydės.

Pardundės traukiniai, išsivežę jaunatvišką dalią,
Visi monai išdils tarsi pjautuvas dyla delčios.
Grįžę mūsų tėvai, mūsų sesės iš Komi, Uralo,
Atsiklaupę čionai, verkdami gimtą žemę bučiuos.

Mes mokėsim numirt ne už svetimą mintį ar žodį,
Ne už tuos, kurie skriaus, dengdami viską melo tamsa.
Tik už rytą, kuris laisvės saulę didingą parodys –
Mes mokėsim numirt giedru veidu ir tvirta dvasia.

Diana Glemžaitė
(Rašyta 1949 m. rugpjūtį, keletą mėnesių prieš žūtį)

Dianai Glemžaitei

Plakato autorius: dalininkas Tautvilas Rinkevičius

Vilijos Urbonienės atliekama daina, pagal Dianos Glemžaitės eilėraštį – „Mano vakarai“.

už nuorodą ačiū Algirdui.

 

dalinkis!

Sarmatai

Gerbiami skaitytojai, jeigu manote, kad informacija pateikta sarmatas.lt tinklapyje buvo jums nors kažkiek naudinga - jūs galite paremti tinklapį SMS žinute arba piniginiu pavedimu į redaktoriaus sąskaitą. Visos jūsų paaukotos lėšos eis tinklapio plėtrai. Iš anksto dėkojame.

Pasidalinkite su sarmatas.lt savo naujiena ar video siužetu!

Gauti naujienlaiškį per Google FeedBurner

__________________________________________________________________

Atsiliepimų 27

  1. anoniminis says:

    Įdomu, labai rimta. Šie metai tai tarytum 1988. Abramovičius, Natanjaho, Merkel, Popiežius, Pinkų koncertas Kaune. Visa ne šiaip sau. Kartos pasikeitimas. Kad kažkas Gaono žemėje vyksta rimto.😀 Vengrijoje didelę įtaką turi žydų 80 000. Pas mus apie 8 000. Bet. Sėkmės visiems.😀

  2. Socialistas says:

    Sarmatai vienijasi su purvasklaida ir kelia į aukštumas tuos kurie kėlė sąmyšį, terorizavo ir žudė soždių gyventojus, maištavo prieš legitimią tautos daugumos remiamą tarybų valdžią.

  3. Pro says:

    Tai, kas tikram lietuviui turi kelti pasididžiavimą tuo, kad jo tėvynėje buvo bent kažkas, kas kovojo su okupantais, išlenda toks purvinas komunistas, apsimetęs socialistu, ir aiškina, kad yra visiškai ne taip. Kad mes turėtume gėdytis savo karių, kurie turėjo pasiduoti okupantui, pasak to komunisto, ir sėdėti subines suglaudę. Pats „socialistas“ būtų iškart nuėjęs ir pardavęs visus.

    Kalbėdamas apie žudynes, kurias esą vykdė partizanai, jis nutyli tas nesibaigiančias virtines ešelonų, kurie vežė lietuvius į mirties stovyklas ir tremtį, o kovojančius prieš tai vadina net „maištininkais prieš legitimią valdžią“..Nuo kada okupacija tampa legitimia socialiste? Kai prie smilkinio prispaudę pistoletą pasiūlo stot į sąjungą?

    Žinai socialiste – tau sekasi vienu atveju, kad viską tu kalbi virtualiai. Galvą dedu – nedrįstum to pasakyt į akis niekam, nebent tokiems kaip tu pats.

  4. konkurencijos nėra says:

    Kaip dabar stojom į es, taip tada stojo į tsrs, tiesa, tada nei alaus, nei skalbiklių nedavė:)

  5. Socialistas says:

    Pro, pasidomėk istorija koks buvo gyvenimas prie Smetonos ir kodėl lietuviai su gėlėmis sutiko raudonąją armiją. Kuriam lietuviui laikė kas pistoletą? Kada raudonoji armija atvyko, lietuviai gėles įteikinėjo. Nuotraukose matyti kaip masės žmonių palaikė LKP ir prisijungimą prie TSRS. Beje smetoniškas ruporas LŽ ir tais laikais varė antirusišką demagogiją, bet kaip matom tai nepaveikė lietuvių tautos. Ir pamąstymui. Kiekviena ideologija susidoroja su jiems priešiška, pavojų keliančia ideologija. Smetonos režimas į konclagerius sodino komunistus, todėl natūralu, kad atėjus į valdžią komunistams kapitalistiniai elementai, kurie nesutiko gyventi pagal naujas taisykles buvo represuojami. Linkiu vadovautis blaiviu protu ir logika, o ne jausmais.
    Ir sutinku su tavim, nedaug kas pasikeitė nuo TSRS laikų, kvestionuoti garsiai kai kuriuos klausimuss labai pavojinga, rizikuoji būti patyčių auka, netekti darbo ir panašiai – rizikuoji būti represuotas.Tad internetas išlieka šiek tiek laisvesne erdve, kur mažesnė rizika būti represuotam.
    Iš kibirkšties įsidegs liepsna!

  6. Pro says:

    Socialistui-komunistui,

    klausyk, kam tu čia makaronus kabini, aš asmeniškai pažįstu dar gyvus žmones iš tų laikų, jie tada buvo vaikai, bet tie dalykai jiems taip įsirėžė į atmintį, kad kirviu neiškaposi..

    Tu čia dėstai paprastą TSRS propagandą, kuri su realybe neturi nieko bendro. Absoliuti dauguma Lietuvos žmonių buvo prieš komunistų valdžią. Ir tą aiškiai parodė net po 50 metų vykusio smegenų plovimo, susijungę į Baltijos kelią.

    Ir tie tavo komunistai sėdi valdžioji iki dabar atėję iš tų laikų – ko tu nepatenkintas? Tavo chebra valdžioje. Nevardinsiu – tu juos ir taip pažįsti.

    O dėl kibirkšties tu beveik teisus, tik ne ta kibirkštis bus – tu komuniste jau nesurinksi tave palaikančių minių.

    Tačiau kibirkštis bus išspirt iš valdžios tuos dar likusius iš anų laikų tavo sėbrus, tad tau čia šansų nėra.

  7. socialistas says:

    Pro, tu neteisus. Dar pasakyk, kad 1917 zmones reme cara o saujele komunistu sugebejo ji nuversti. Nepasakok pasaku, tavo smegenys praplautos tikrove netutinkancia informacija. Psidomek kaip skurdo varomi agrarines Lietuvos varguoliai migruodavo dirbti i jav angliu kasyklas, i pietu amerika, pietu afrika. Manai jie emigravo, nes per gerai prie ametonos gyventi buvo. Pasidomek kaip smetonoa ministru kabineto nariai buvo stambiausiu imoniu akcininkai, kaip siekiant sustabdyti nt kainu kilima buvo griaunami namai, o zmones ismetami i gatve ar pvz kauno forte ikurtas pigiu butu kolonijas. Pasidomek pries skelbdamas savo tiesa, apie daevininku streikus, riauses. Jos vyko ne todel kad smetonos fasistiniai burzujai buvo dosnus, o todel kad darbininkai buvo isnaudojami, mazazemiai negavo zadetu dvaru zemiu. Jos buvo atiduotos stambiems ukininkams. Taip kilo visuomenes nepasitenkinimas. O istoriniu nuotrauku ir dilmuotu vaizdu tu nepanegus paneigti. Parodyk kur TA kareiviai kam laike ginkla prie galvos kai lietuviai pasitiko juos su gelemis??

  8. socialistas says:

    Pro, tu neteisus. Dar pasakyk, kad 1917 zmones reme cara o saujele komunistu sugebejo ji nuversti. Nepasakok pasaku, tavo smegenys praplautos tikrove netutinkancia informacija. Psidomek kaip skurdo varomi agrarines Lietuvos varguoliai migruodavo dirbti i jav angliu kasyklas, i pietu amerika, pietu afrika. Manai jie emigravo, nes per gerai prie ametonos gyventi buvo. Pasidomek kaip smetonoa ministru kabineto nariai buvo stambiausiu imoniu akcininkai, kaip siekiant sustabdyti nt kainu kilima buvo griaunami namai, o zmones ismetami i gatve ar pvz kauno forte ikurtas pigiu butu kolonijas. Pasidomek pries skelbdamas savo tiesa, apie daevininku streikus, riauses. Jos vyko ne todel kad smetonos fasistiniai burzujai buvo dosnus, o todel kad darbininkai buvo isnaudojami, mazazemiai negavo zadetu dvaru zemiu. Jos buvo atiduotos stambiems ukininkams. Taip kilo visuomenes nepasitenkinimas. O istoriniu nuotrauku ir filmuotu vaizdu tu nepajegus paneigti. Parodyk kur TA kareiviai kam laike ginkla prie galvos kai lietuviai pasitiko juos su gelemis??

  9. Pro says:

    Socialiste-komuniste,

    Atsakyk į paprastą klausimą – ar lietuvius vežė į Sibirą, Magadaną, liaudies statybas ir etc ar ne? Ar čia propaganda.

    Ir atsakyk ar tai Smetona vežė – ar tie draugai, kuriuos su gėlėm sutiko lietuviai.

    paprasti skaičiai. Iki 1940 Lietuvoje jau gyveno virš 3 mln žmonių. Trėmimai truko nuo 1941 iki 1952 metų. po jų 1959 atliktas gyventojų surašymas parodė, jog gyventojų liko 2.7 milijono. 300 000+ tiesiog buvo nurašyto. Viešai ir be jokių gėlių.

    Nori paneigt komuniste? Pasakysi, kad vėliau priaugo? – Tai taip, vėliau priaugo, nes žmonės visur prisitaiko gyvent, bet faktas tas, kad buvo sunaikintas Tautos žiedas. Ir tą padarė tie, kuriuos „sutiko su gėlėm“.

    Turi ką atsakyt? – Vežė ar ne? Ir kodėl vėliau lietuviai su džiaugsmu 1990 spjovė į tuos draugus.

  10. konkurencijos nėra says:

    Prie smetonos, buvo fašizmas…

  11. Simas Simaitis says:

    Du žmonės – dvi nuomonės. Daug žmonių – daug nuomonių. Taip yra sistemos surėdyta, kad vienas kitam „skaldytumėte galvas“ ir neturėtumėte bendro matymo. Skaldyk ir valdyk.
    Kaip tais laikais, taip ir dabar viskas „laužoma per kelienį „. Tada trėmė į Sibirą, dabar emigruoja savanoriškai. Rezultatas tas pats. Tada darė žydai-komunistai, dabar daro žydai-liberalai. Kaip tada, taip ir dabar visos tragedijos surištos su pinigu, turtais, žemėmis. Nėra jokio skirtumo kokiame -izme gyvenate. Mes gyvename visi pagal biblijinę koncepciją ir jos dar niekas nepakeitė.

  12. anoniminis says:

    Iš smetonos laikų man paliko įspūdį amžinaatilsį močiutės pasakojimas, nors jie skaitėsi kaime pasiturintys, turėjo du valakus žemės, bet sekmadieniais į bažnyčią ėjo basi, ir tik miestelyje apsiaudavo tokiu būdu batus taupydami. Dėl to, kad visi su gėlėmis sutiko raudonąją armiją, galima ginčyti – dalis taip, dalis ne, bet, kad tarybų valdžios atėjimui nebuvo net pasipriešinta – faktas. Ir nesipriešino ne tik paprasti žmonės bet ir kariuomenė. Yra vienas pasitikėjimo valdžia rodiklis – jei liaudžiai atsakingu metu išdalintų ginklus, į kurią pusę jie būtų atsukti, į priešą ar į savą valdžią? Žmones galima suprasti, galvojo, kad blogiau nebus. Prispausta liaudis visuomet taip galvoja

  13. Algirdas says:

    >anoniminis Liaudis negalvoja, galvoja asmenybės. Didžiulį kiekį asmenybių, be abejo, galima vadinti liaudimi, tačiau jeigu tie žmonės nėra asmenybės tai ir iš jų sudaryta liaudis tėra banda.

  14. Algirdas says:

    Graži daina pagal Dianos Glemžaitės eiles: youtube.com/watch?v=vnaABPfcBzo

  15. socialistas says:

    Pro, iš kur traukei tokį gyventojų kiekį?
    https://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvos_demografija#/media/File:Population_of_Lithuania_1915-2014.png
    Šitas šaltinis rodo, kad paskutiniaisiais Smetonos viešpatavimo metais Lietuvoje buvo 2 600 000. Arba tu meluoji arba esi neišmanėlis.
    Antra, nėra jokio skirtumo kur konclageris, Magadane, Aušvice ar Dimitrave. Esmė, kad kiekviena valdžia sau nepaklusnius baudžia. Ir nekvestionuojame kokia bausmė lengva, o kokia sunki. Pvz, Tailande už gramą narkotikų sodinama iki gyvos galvos į kalėjimą, musulmoniškose šalyse už vagystę nukertą ranką. Žmogus turi pasirinkimo teisę ir suvokia kokia bausmė jo laukia, jei nesilaikys įstatymų. Tuo labiau kaip jūs morališkai drįstate savęs gailėti dėl Stalino represijų, jei šiuo laikotarpiu palaikote/renkate valdžią, kuri leidžia Lietuvos valstybės teritorijoje kurti slaptus CŽV kalėjimus (o ai ne kas kita kaip tas pats konclageris), dalyvauti NATO okupacinėse misijose svetimose valstybėse? Čia neįžvelgi dvigubų standartų, nes man jie akivaizdūs.

    Ir pabaigai:
    A. Venclovos knygos – Vidurdienio vėtra

    Apie to laikmečio dvasią:
    Per visą savo valdymo laikotarpį buržuazija kruopščiai rengė „kadrus“. Valdžia ir pirmiausia žvalgyba atidžiai sekė, kad į mokytojus neprasiskverbtų pažangesnio nusistatymo žmonių, o ypač komunistų.
    Tačiau jokiomis pastangomis nesisekė nuslopinti revoliucinio judėjimo, nepajėgė ji ir mokytojams išrauti meilės savajai liaudžiai ir neapykantos režimui. Stovėdami arčiausiai liaudies reikalų, geriausieji mūsų mokytojai su džiaugsmu sutiko Tarybų valdžios paskelbimą. Daugelį tokių mokytojų aš pats gerai pažinojau. Žinoma, buvo ir kitokių – fanatiškai ištikimų senajai tvarkai, pasiryžusių už ją, kaip sakoma, galvą guldyti. Kai kurie buvo didelėje klerikalizmo įtakoje ir dar vakar šnipinėjo mokinius, varė juos į bažnyčią… Iš mokytojų buržuazija gausiai verbavo kadrus į šaulių organizaciją, kurioje buvo skiepijamas nacionalizmas ir šovinizmas. Tiesa tautininkų pastangos nelabai jau buvo sėkmingos: prie jų glaudėsi daugiausiai atviri karjeristai arba labai įbauginti žmogeliai.“

    Apie Kaune vykusį Lietuvos mokytojų suvažiavimą:
    „Su dideliu dėmesiu Lietuvos visuomenė sekė suvažiavimo darbą. Geriausieji mokytojai nuoširdžiai pasisakė už naująjį gyvenimą, už naująjį liaudies kelią ir savo bičiulius ragino nesigailėti pastangų gimtajam kraštui ištraukti iš kultūrinio atsilikimo.
    Naujos santvarkos priešai savo minčių viešai reikšti neišdrįso. Tačiau, baigiantis suvažiavimui, jie rado būdą priminti, kad egzistuoja – sustoję sugiedojo buržuazinės Lietuvos himną. Be abejo, iš esmės neturėjome nieko prieš demokratines idėjas, kadaise Vinco Kudirkos išsakytas „Tautiškoje giesmėje“. Bet himnas daug metų buvo giedamas fašistų bei klerikalų ir, deja, įgijo atitinkamą atspalvį, maža to – jį dar labiau sukompromitavo policija ir Dimitravo bei Pabradės darbo stovyklų administracija, kuri pasityčiodama vertė jį giedoti internuotuosius revoliucionierius. Todėl tomis dienomis jo buvo stichiškai atsisakyta. Dabar sugiedotas himnas pažangesniesiems mokytojams ir visiems naujosios Lietuvos kūrėjams priminė, kad senąjį pasaulį reikės nugalėti ne tik ekonomikoje ir kultūroje, bet ir žmonių galvose.“
    Sėkmės.

  16. socialistas says:

    Pro, iš kur traukei tokį gyventojų kiekį? https://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvos_demografija#/media/File:Population_of_Lithuania_1915-2014.png Šitas šaltinis rodo, kad paskutiniaisiais Smetonos viešpatavimo metais Lietuvoje buvo 2 600 000. Arba tu meluoji arba esi neišmanėlis. Antra, nėra jokio skirtumo kur konclageris, Magadane, Aušvice ar Dimitrave. Esmė, kad kiekviena valdžia sau nepaklusnius baudžia. Ir nekvestionuojame kokia bausmė lengva, o kokia sunki. Pvz, Tailande už gramą narkotikų sodinama iki gyvos galvos į kalėjimą, musulmoniškose šalyse už vagystę nukertą ranką. Žmogus turi pasirinkimo teisę ir suvokia kokia bausmė jo laukia, jei nesilaikys įstatymų. Tuo labiau kaip jūs morališkai drįstate savęs gailėti dėl Stalino represijų, jei šiuo laikotarpiu palaikote/renkate valdžią, kuri leidžia Lietuvos valstybės teritorijoje kurti slaptus CŽV kalėjimus (o ai ne kas kita kaip tas pats konclageris), dalyvauti NATO okupacinėse misijose svetimose valstybėse? Čia neįžvelgi dvigubų standartų, nes man jie akivaizdūs.

  17. socialistas says:

    Pro, iš kur traukei tokį gyventojų kiekį? https : // lt wikipedia org/wiki/Lietuvos_demografija#/media/File:Population_of_Lithuania_1915-2014. png Šitas šaltinis rodo, kad paskutiniaisiais Smetonos viešpatavimo metais Lietuvoje buvo 2 600 000. Arba tu meluoji arba esi neišmanėlis. Antra, nėra jokio skirtumo kur konclageris, Magadane, Aušvice ar Dimitrave. Esmė, kad kiekviena valdžia sau nepaklusnius baudžia. Ir nekvestionuojame kokia bausmė lengva, o kokia sunki. Pvz, Tailande už gramą narkotikų sodinama iki gyvos galvos į kalėjimą, musulmoniškose šalyse už vagystę nukertą ranką. Žmogus turi pasirinkimo teisę ir suvokia kokia bausmė jo laukia, jei nesilaikys įstatymų. Tuo labiau kaip jūs morališkai drįstate savęs gailėti dėl Stalino represijų, jei šiuo laikotarpiu palaikote/renkate valdžią, kuri leidžia Lietuvos valstybės teritorijoje kurti slaptus CŽV kalėjimus (o ai ne kas kita kaip tas pats konclageris), dalyvauti NATO okupacinėse misijose svetimose valstybėse? Čia neįžvelgi dvigubų standartų, nes man jie akivaizdūs. Ir pabaigai: A. Venclovos knygos – Vidurdienio vėtra Apie to laikmečio dvasią: Per visą savo valdymo laikotarpį buržuazija kruopščiai rengė „kadrus“. Valdžia ir pirmiausia žvalgyba atidžiai sekė, kad į mokytojus neprasiskverbtų pažangesnio nusistatymo žmonių, o ypač komunistų. Tačiau jokiomis pastangomis nesisekė nuslopinti revoliucinio judėjimo, nepajėgė ji ir mokytojams išrauti meilės savajai liaudžiai ir neapykantos režimui. Stovėdami arčiausiai liaudies reikalų, geriausieji mūsų mokytojai su džiaugsmu sutiko Tarybų valdžios paskelbimą. Daugelį tokių mokytojų aš pats gerai pažinojau. Žinoma, buvo ir kitokių – fanatiškai ištikimų senajai tvarkai, pasiryžusių už ją, kaip sakoma, galvą guldyti. Kai kurie buvo didelėje klerikalizmo įtakoje ir dar vakar šnipinėjo mokinius, varė juos į bažnyčią… Iš mokytojų buržuazija gausiai verbavo kadrus į šaulių organizaciją, kurioje buvo skiepijamas nacionalizmas ir šovinizmas. Tiesa tautininkų pastangos nelabai jau buvo sėkmingos: prie jų glaudėsi daugiausiai atviri karjeristai arba labai įbauginti žmogeliai.“ Apie Kaune vykusį Lietuvos mokytojų suvažiavimą: „Su dideliu dėmesiu Lietuvos visuomenė sekė suvažiavimo darbą. Geriausieji mokytojai nuoširdžiai pasisakė už naująjį gyvenimą, už naująjį liaudies kelią ir savo bičiulius ragino nesigailėti pastangų gimtajam kraštui ištraukti iš kultūrinio atsilikimo. Naujos santvarkos priešai savo minčių viešai reikšti neišdrįso. Tačiau, baigiantis suvažiavimui, jie rado būdą priminti, kad egzistuoja – sustoję sugiedojo buržuazinės Lietuvos himną. Be abejo, iš esmės neturėjome nieko prieš demokratines idėjas, kadaise Vinco Kudirkos išsakytas „Tautiškoje giesmėje“. Bet himnas daug metų buvo giedamas fašistų bei klerikalų ir, deja, įgijo atitinkamą atspalvį, maža to – jį dar labiau sukompromitavo policija ir Dimitravo bei Pabradės darbo stovyklų administracija, kuri pasityčiodama vertė jį giedoti internuotuosius revoliucionierius. Todėl tomis dienomis jo buvo stichiškai atsisakyta. Dabar sugiedotas himnas pažangesniesiems mokytojams ir visiems naujosios Lietuvos kūrėjams priminė, kad senąjį pasaulį reikės nugalėti ne tik ekonomikoje ir kultūroje, bet ir žmonių galvose.“ Sėkmės.

    Daugiau: http://www.sarmatas.lt/11/tautvilas-rinkevicius-in-memorija-diana-glemzaite/#comments

  18. socialistas says:

    Pro, iš kur traukei tokį gyventojų kiekį? https : // lt wikipedia org/wiki/Lietuvos_demografija#/media/File:Population_of_Lithuania_1915-2014. png Šitas šaltinis rodo, kad paskutiniaisiais Smetonos viešpatavimo metais Lietuvoje buvo 2 600 000. Antra, nėra jokio skirtumo kur konclageris, Magadane, Aušvice ar Dimitrave. Esmė, kad kiekviena valdžia sau nepaklusnius baudžia. Ir nekvestionuojame kokia bausmė lengva, o kokia sunki. Pvz, Tailande už gramą narkotikų sodinama iki gyvos galvos į kalėjimą, musulmoniškose šalyse už vagystę nukertą ranką. Žmogus turi pasirinkimo teisę ir suvokia kokia bausmė jo laukia, jei nesilaikys įstatymų. Tuo labiau kaip jūs morališkai drįstate savęs gailėti dėl Stalino represijų, jei šiuo laikotarpiu palaikote/renkate valdžią, kuri leidžia Lietuvos valstybės teritorijoje kurti slaptus CŽV kalėjimus (o ai ne kas kita kaip tas pats konclageris), dalyvauti NATO okupacinėse misijose svetimose valstybėse? Čia neįžvelgi dvigubų standartų, nes man jie akivaizdūs. Ir pabaigai: A. Venclovos knygos – Vidurdienio vėtra Apie to laikmečio dvasią: Per visą savo valdymo laikotarpį buržuazija kruopščiai rengė „kadrus“. Valdžia ir pirmiausia žvalgyba atidžiai sekė, kad į mokytojus neprasiskverbtų pažangesnio nusistatymo žmonių, o ypač komunistų. Tačiau jokiomis pastangomis nesisekė nuslopinti revoliucinio judėjimo, nepajėgė ji ir mokytojams išrauti meilės savajai liaudžiai ir neapykantos režimui. Stovėdami arčiausiai liaudies reikalų, geriausieji mūsų mokytojai su džiaugsmu sutiko Tarybų valdžios paskelbimą. Daugelį tokių mokytojų aš pats gerai pažinojau. Žinoma, buvo ir kitokių – fanatiškai ištikimų senajai tvarkai, pasiryžusių už ją, kaip sakoma, galvą guldyti. Kai kurie buvo didelėje klerikalizmo įtakoje ir dar vakar šnipinėjo mokinius, varė juos į bažnyčią… Iš mokytojų buržuazija gausiai verbavo kadrus į šaulių organizaciją, kurioje buvo skiepijamas nacionalizmas ir šovinizmas. Tiesa tautininkų pastangos nelabai jau buvo sėkmingos: prie jų glaudėsi daugiausiai atviri karjeristai arba labai įbauginti žmogeliai.“ Apie Kaune vykusį Lietuvos mokytojų suvažiavimą: „Su dideliu dėmesiu Lietuvos visuomenė sekė suvažiavimo darbą. Geriausieji mokytojai nuoširdžiai pasisakė už naująjį gyvenimą, už naująjį liaudies kelią ir savo bičiulius ragino nesigailėti pastangų gimtajam kraštui ištraukti iš kultūrinio atsilikimo. Naujos santvarkos priešai savo minčių viešai reikšti neišdrįso. Tačiau, baigiantis suvažiavimui, jie rado būdą priminti, kad egzistuoja – sustoję sugiedojo buržuazinės Lietuvos himną. Be abejo, iš esmės neturėjome nieko prieš demokratines idėjas, kadaise Vinco Kudirkos išsakytas „Tautiškoje giesmėje“. Bet himnas daug metų buvo giedamas fašistų bei klerikalų ir, deja, įgijo atitinkamą atspalvį, maža to – jį dar labiau sukompromitavo policija ir Dimitravo bei Pabradės darbo stovyklų administracija, kuri pasityčiodama vertė jį giedoti internuotuosius revoliucionierius. Todėl tomis dienomis jo buvo stichiškai atsisakyta. Dabar sugiedotas himnas pažangesniesiems mokytojams ir visiems naujosios Lietuvos kūrėjams priminė, kad senąjį pasaulį reikės nugalėti ne tik ekonomikoje ir kultūroje, bet ir žmonių galvose.“ Sėkmės.

  19. Pro says:

    Socialistui-komunistui

    pažiūrėk, demografinė raida: https://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuva#Demografin%C4%97_raida

    Labai aiškiai ir Lietuviškai rašoma, kad apie 1940 metus Lietuvoje gyveno apie 3 milijonus žmonių.

    Toliau tu jau mali okupantų šūdą, nes okupanto įvesti įstatymai yra neteisėti – gal esi girdėjęs tokią frazę: „Iš neteisės niekada negimsta teisė“ ?

    Todėl tai, kad teisėti Lietuvos piliečiai priešinosi okupacijai – atleisk.. čia tik tokie kaip tu pripažįsta ją teisėta, ir šioje vietoje aš su tavimi nediskutuosiu komuniste.

    Apie „revoliucinius judėjimus“ tu savo bobutei pasakok – jie pirmiausia prasidėdavo nuo savo politinių priešų išgalabijimo, tai buvo elementarūs teroristai besiveržę prie valdžios lovio.

    Kai jie gavo valdžią visi tie, kurie juos sutiko su gėlėmis raudojo kruvinomis ašaroms ištisus 50 metų. Per tą laiką jie nustekeno didžiulę valstybę, kartu su jos okupuotomis respublikomis. Ir griuvo po velnių, nes tavo komunistai mokėjo tik žudyt ir griaut bei atiminėt.

    Nieko sukurt jie nesugebėjo. Štai todėl didžiausi bukagalviai šliejasi prie komunizmo – nes jie nemoka patys nieko susikurt, tačiau labai norėtų gyventi gerai kaip tie, kurie kažką sugeba.

    Bet žinai komuniste? – pasaulis ir Lietuva tame tarpe komunistų jau atsikando sočiai ir tokie kaip tu sėdėsit savo „kibirkštį“ apsiglėbę ir guositės, jog iš jos įsižiebs liepsna.

    Jeigu ir įsižiebs – tai tik tam, kad supleškintų jus visus.

  20. Ec says:

    Algirdai, kas, tavo nuomone, balsuoja rinkimuose, liaudis ar asmenybės? (retorinis) Aš manau, kad balsuoja ir asmenybės, bet išrenka visuomet liaudis. Todėl taip apibendrintai ir parašiau. Banda vadinti liaudį yra negražu (net jei ir teisinga) nes visų pasaulio šalių piliečių dauguma, gal išskyrus Vatikaną ir Islandiją, mano nuomone yra liaudis. Beveik visą pasaulį įžeidei 🙂

  21. Algirdas says:

    >Ec Tai kad klausimas šleivas nors ir retorinis:) Mano nuomonę gi žinai, tačiau trumpai atsakysiu. Balsuoja tie kurie ką beišsirinktų vis keikia ir keikia tuos kuriuos patys ką tik išrinko. Po to vėl balsuoja. Ir vėl keikia. Ir vis tie patys. Džiugina bent jau tai, kad tų balsuojančių su kiekvienais rinkimais vis mažiau.
    Dar sykį apie liaudį. Rašiau juk, jog ir asmenybes galima vadinti liaudimi. Tiesiog toks žodis sugalvotas dideliam kiekiui žmonių. Visai gražus žodis.
    „Beveik visą pasaulį įžeidei 🙂“ Na, aš tikrai nesu politkorektiškas:) O atskiros valstybės čia ne prie ko. Man rūpi koks yra žmogus, o kaip vadinasi tas žemės gabalas kuriame žmogelis gyvena man mažiau rūpi.

  22. socialistas says:

    Kad ir kokie kvaili tavo isitikinimai bebutu, TSRS buvo legitimi sajunga pripazinta kitu valstybi. Kad tavo misko broliai, kaip ir tu vaizdavosi esantys tikroji Lietuvos valdzia tai jums galima diagnozuoti neadekvatuma. As nieko nemalu, pateikiu tau faktus ir apie skaicius ir visa kita. Jei neturi rimtu argumentu, negaisk laiko kvailiems paistalams, nuo to niekas nepasikeis, kad ir kaip tu ar bumblauskiniai istorikai noretu.

  23. socialistas says:

    Ec, remiantis tuo kad pasauli sudaro 80% zmoniu su nedidele smegenu keliamaja galia, o 20% zmoniu su didele smegenu keliamaja galia tai kaip ta dauguma kitaip vadinti jei ne kvailiais. Sveikintinas tavo pagarbus poziuris i zmonija,bet ne nuodeme ir atvirai pirstu parodyti i kvaili, nes mazuma priversta taikytis prie daugumos,ir kaip zinia dauguma nebutinai visada yra teisi. Pagarbiai,

  24. Ec says:

    Algirdai,matai tą patį dalyką skirtingai priimame, man – žodyje „liaudis“ asmenybių nėra, šis žodi man kažkiek pašaipus, nors oficialiai visiškai naudotinas, taip kaip „rinkėjas“, iš ko ta liaudis susideda. Mano nuomone liaudis sudaryta ne iš asmenybių o iš rinkėjų 🙂
    Socialiste, anksčiau mąsčiau panašiai, bet vėlia supratau, kad taip negalima, kvailys – nėra pastovus dalykas. Kvailį kvailiu pavadinsi, jis užsispirs ir liks juo, o davus informacinių vaistų su laiku pats pradeda jų ieškoti ir vėliau jau jo kvailiu tikrai nepavadinsi. Kita dalis yra nepataisomų, bet jei juos vadinsi kvailiais, būsi priešas, kitu atveju jais galima visai neblogai naudotis, toks jau jų likimas, jei pasirinko ribotumą
    Viską ką rašau yra tik mano nuomonė 🙂

  25. Pro says:

    >>Socialistui,

    matau skysta tryda pavarei, stebiuosi, kad tavęs už spamą dar neužblokavo čia 😀

    Dabar dėl įsitikinimų kvailumo. Keista tai, kad tu vadindamas mano įsitikinimus kvailais remiesi savais, kurie kvailesni daugelį kartų jau vien dėl to, kad jų kvailumas akivaizdus, kaip konstanta – tavo liaupsinama komunistinė sistema žlugo neatlaikiusi savo pačios svorio, valdytojų sugebėjimų ir „idėjinio tvirtumo“.

    Dabar dėl tų pasikeitimų, kurių nebus dėl to, kad esą neturiu rimtų argumentų – aš pasikeitimų ir nenoriu brangusis socialiste-komuniste – tai tu lauki kažkokių pasikeitimų ir tikiesi juos įvyksiant nuo tavo-Markso idėjų sklaidos, bet žinai, kaip tik ką pasakė Ec pašiepdamas mane – „kvailiais galima visai nesunkiai naudotos“ leidžiant jiems išsakyti „svarbią“ savo nuomonę,ir jiems tikint, kad kažkas ją išklausęs priims kaip savo kelrodę žvaigždę ir nuo to kažkas ims keistis.

    Tikėk toliau ta kelrode žvaigžde – pasiekimai ir pasiektimai prasidėjo ne tada, kai Leninas paskelbė savo „nemarias idėjas“, o tada, kai jis gavo tikro „neMarkso“ kapitalo iš užjūrių.

    Tokie kaip tu – negaus, būk ramus. Maksimum ką gali gaut – tai dovaną gimtadieniui – Markso „Kapital“ą. Bet gali guostis tuo, jog „iš kibirkšties įsižiebs liepsna“, – ant tavo kapo.. žvakutėje nuo bendražygių.

    Tai bus džiugus momentas, vainikuojantis tavo visą niekam tikusį gyvenimą. Tikėk tuo.

    P.s. gali gaišinti mane kiek tik nori, aš atsakysiu net į kvailus tavo argumentus, kurių, tiesą sakant ir argumentais pavadinti negalima, bet tiek to, kad tik neverktum ir netrydaliotum po 4-5 postus iš eilės 🙂

  26. socialistas says:

    Ec, kad ir kiek kvaili informacija beaertum, iamintiea neikreai, todwl, kd kvailys nepajegus teisingai suprasti informacija ir pasidaryti teisingas isvadas. Akivaizdus to pavyzdys tai komentatorius Pro.

  27. konkurencijos nėra says:

    Liūdna, kai Žmogus neskaitęs Kapitalo apie jį postringauna, ar tai ne sovietizmas?

Rašyti atsiliepimą

Paaiškinimas,
Atsiliepimų skiltis skirta pasidalinti savo nuomone straipsnio tema, ir mums svarbios jūsų nuomones.
Tuo pačiu norime priminti, kad tai nėra skaitytojų tarpusavio rietenų sritis, todėl prašome valdyti savo
emocijas ir nepaversti šios vietos balaganu ir/ar keiksmų mokykla. Taip pat bus sulaikomi iš PROXY
serverių rašomi komentarai.
Komentarai nėra cenzūruojami, bet programa gali automatiškai išmesti atsiliepimus, su keiksmažodžiais.
P.S. Siekiant apsisaugoti nuo reklaminių robotų, peržiūrai taip pat bus sulaikomi komentarai, kuriuose
bus rasta nuorodų, tad rekomenduojame jas dėti be pradinių "http" ir "www".

Svetainę nuo spamo saugo Akismet. Sužinokite kaip naudojami jūsų duomenys.

top